Debiutuje Barton Stratos - modny neoklasyk na kategorię B 

Jednym z najpopularniejszych trendów w świecie motocykli w ostatnich latach są modele nawiązujące do klasycznego stylu. Często łączą go z nowoczesnością i właśnie w tę modę wpisuje się nowy Barton Stratos z silnikiem 125 cm3.

Barton StratosBarton Stratos
Źródło zdjęć: © Barton
Szymon Jasina

Zaprojektowany przez francuskiego stylistę Barton Stratos to nie jest typowy motocykl w starym stylu, a maszyna neoretro, która mimo nowoczesnej stylistyki ma sporo klasycznych akcentów. Nie zabrakło więc okrągłego przedniego światła, które jednak jest LED-owe (i uzupełnione dynamicznymi kierunkowskazami po bokach). Kształt zbiornika paliwa też z jednej strony jest nowoczesny, a z drugiej klasyczny. Sam bak płynnie przechodzi w kanapę, która kojarzyć się może ze scramblerami czy customami na bazie starszych motocykli.

Za napęd Stratosa odpowiada jednocylindrowy, czterosuwowy, chłodzony cieczą silnik firmy Zongshen o pojemności 124,2 cm3. Jego maksymalna moc wynosi 14,3 KM przy 9000 obr./min i jest przenoszona za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni. Prędkość maksymalna to 110 km/h.

Barton Stratos
Barton Stratos © Barton

Skoro już o prędkości mowa, to nowoczesnym akcentem jest też kolorowy wyświetlacz LCD, na którym może być prezentowane przyspieszenie od 0 do 60 km/h i maksymalna osiągnięta prędkość. Do tego komputer pokładowy można połączyć ze smartfonem za pomocą Bluetootha, dzięki czemu na ekranie będą wyświetlane informacje o przychodzących połączeniach.

Barton Stratos jest stosunkowo duży jak na swoją klasę, o czym świadczyć mogą choćby 17-calowe felgi. Motocykl mierzy 2065 mm długości, 1100 mm wysokości i 800 mm szerokości. Rozstaw osi to 1420 mm, a kanapa znajduje się na wysokości 810 mm. Maszyna waży 163 kg, a jej zbiornik paliwa mieści aż 14,5 l. Przy obiecywanym przez producenta spalaniu 2,6 l/100 km zapewnia to spory zasięg.

Barton Stratos
Barton Stratos © Barton

Zawieszenie w Bartonie Stratosie to typowy dla współczesnych konstrukcji tej klasy zestaw - klasyczny widelec z przodu i umieszczony pod kanapą centralny amortyzator z tyłu. Jeśli chodzi o hamulce, to z przodu zamontowano dużą tarczę o średnicy 330 mm z trzytłoczkowym zaciskiem, a z tyłu mniejszą, 240-milimetrową, z pojedynczym tłoczkiem.

Barton Stratos dostępny jest w trzech wersjach kolorystycznych - zielono-czarnej, żółto-czarnej i srebrno-czarnej. Cena tego nowego motocykla 125 cm3 to 14 999 zł.

Barton Stratos
Barton Stratos © Barton
Barton Stratos
Barton Stratos © Barton
Barton Stratos
Barton Stratos © Barton
Barton Stratos
Barton Stratos © Barton

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę