Debiutuje Barton Stratos - modny neoklasyk na kategorię B
Jednym z najpopularniejszych trendów w świecie motocykli w ostatnich latach są modele nawiązujące do klasycznego stylu. Często łączą go z nowoczesnością i właśnie w tę modę wpisuje się nowy Barton Stratos z silnikiem 125 cm3.
Zaprojektowany przez francuskiego stylistę Barton Stratos to nie jest typowy motocykl w starym stylu, a maszyna neoretro, która mimo nowoczesnej stylistyki ma sporo klasycznych akcentów. Nie zabrakło więc okrągłego przedniego światła, które jednak jest LED-owe (i uzupełnione dynamicznymi kierunkowskazami po bokach). Kształt zbiornika paliwa też z jednej strony jest nowoczesny, a z drugiej klasyczny. Sam bak płynnie przechodzi w kanapę, która kojarzyć się może ze scramblerami czy customami na bazie starszych motocykli.
Za napęd Stratosa odpowiada jednocylindrowy, czterosuwowy, chłodzony cieczą silnik firmy Zongshen o pojemności 124,2 cm3. Jego maksymalna moc wynosi 14,3 KM przy 9000 obr./min i jest przenoszona za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni. Prędkość maksymalna to 110 km/h.
Skoro już o prędkości mowa, to nowoczesnym akcentem jest też kolorowy wyświetlacz LCD, na którym może być prezentowane przyspieszenie od 0 do 60 km/h i maksymalna osiągnięta prędkość. Do tego komputer pokładowy można połączyć ze smartfonem za pomocą Bluetootha, dzięki czemu na ekranie będą wyświetlane informacje o przychodzących połączeniach.
Barton Stratos jest stosunkowo duży jak na swoją klasę, o czym świadczyć mogą choćby 17-calowe felgi. Motocykl mierzy 2065 mm długości, 1100 mm wysokości i 800 mm szerokości. Rozstaw osi to 1420 mm, a kanapa znajduje się na wysokości 810 mm. Maszyna waży 163 kg, a jej zbiornik paliwa mieści aż 14,5 l. Przy obiecywanym przez producenta spalaniu 2,6 l/100 km zapewnia to spory zasięg.
Zawieszenie w Bartonie Stratosie to typowy dla współczesnych konstrukcji tej klasy zestaw - klasyczny widelec z przodu i umieszczony pod kanapą centralny amortyzator z tyłu. Jeśli chodzi o hamulce, to z przodu zamontowano dużą tarczę o średnicy 330 mm z trzytłoczkowym zaciskiem, a z tyłu mniejszą, 240-milimetrową, z pojedynczym tłoczkiem.
Barton Stratos dostępny jest w trzech wersjach kolorystycznych - zielono-czarnej, żółto-czarnej i srebrno-czarnej. Cena tego nowego motocykla 125 cm3 to 14 999 zł.