Debiutuje Barton Stratos - modny neoklasyk na kategorię B 

Jednym z najpopularniejszych trendów w świecie motocykli w ostatnich latach są modele nawiązujące do klasycznego stylu. Często łączą go z nowoczesnością i właśnie w tę modę wpisuje się nowy Barton Stratos z silnikiem 125 cm3.

Barton StratosBarton Stratos
Źródło zdjęć: © Barton
Szymon Jasina

Zaprojektowany przez francuskiego stylistę Barton Stratos to nie jest typowy motocykl w starym stylu, a maszyna neoretro, która mimo nowoczesnej stylistyki ma sporo klasycznych akcentów. Nie zabrakło więc okrągłego przedniego światła, które jednak jest LED-owe (i uzupełnione dynamicznymi kierunkowskazami po bokach). Kształt zbiornika paliwa też z jednej strony jest nowoczesny, a z drugiej klasyczny. Sam bak płynnie przechodzi w kanapę, która kojarzyć się może ze scramblerami czy customami na bazie starszych motocykli.

Za napęd Stratosa odpowiada jednocylindrowy, czterosuwowy, chłodzony cieczą silnik firmy Zongshen o pojemności 124,2 cm3. Jego maksymalna moc wynosi 14,3 KM przy 9000 obr./min i jest przenoszona za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni. Prędkość maksymalna to 110 km/h.

Barton Stratos
Barton Stratos © Barton

Skoro już o prędkości mowa, to nowoczesnym akcentem jest też kolorowy wyświetlacz LCD, na którym może być prezentowane przyspieszenie od 0 do 60 km/h i maksymalna osiągnięta prędkość. Do tego komputer pokładowy można połączyć ze smartfonem za pomocą Bluetootha, dzięki czemu na ekranie będą wyświetlane informacje o przychodzących połączeniach.

Barton Stratos jest stosunkowo duży jak na swoją klasę, o czym świadczyć mogą choćby 17-calowe felgi. Motocykl mierzy 2065 mm długości, 1100 mm wysokości i 800 mm szerokości. Rozstaw osi to 1420 mm, a kanapa znajduje się na wysokości 810 mm. Maszyna waży 163 kg, a jej zbiornik paliwa mieści aż 14,5 l. Przy obiecywanym przez producenta spalaniu 2,6 l/100 km zapewnia to spory zasięg.

Barton Stratos
Barton Stratos © Barton

Zawieszenie w Bartonie Stratosie to typowy dla współczesnych konstrukcji tej klasy zestaw - klasyczny widelec z przodu i umieszczony pod kanapą centralny amortyzator z tyłu. Jeśli chodzi o hamulce, to z przodu zamontowano dużą tarczę o średnicy 330 mm z trzytłoczkowym zaciskiem, a z tyłu mniejszą, 240-milimetrową, z pojedynczym tłoczkiem.

Barton Stratos dostępny jest w trzech wersjach kolorystycznych - zielono-czarnej, żółto-czarnej i srebrno-czarnej. Cena tego nowego motocykla 125 cm3 to 14 999 zł.

Barton Stratos
Barton Stratos © Barton
Barton Stratos
Barton Stratos © Barton
Barton Stratos
Barton Stratos © Barton
Barton Stratos
Barton Stratos © Barton
Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇