Debiutują BMW F 900 GS i F 800 GS. Klasa średnia bardziej dojrzała
BMW pokazało całą nową gamę swoich motocykli adventure klasy średniej. F 900 GS, F 900 GS Adventure i F 800 GS zgodnie z tym, czego można się było spodziewać, mają większe silniki. Jednak to tylko pierwszy punkt z długiej listy zmian i nowości mających uczynić "mniejsze GS-y" jeszcze lepszymi podczas krótszych i dłuższych podróży.
Zastąpienie liczb 850 i 750 odpowiednio przez 900 i 800 w nazwach modeli mówi podstawą rzecz o silnikach nowych maszyn. Dwucylindrowa konstrukcja, która zadebiutowała w 2018 r. w modelu F 850 GS, została powiększona z 853 cm3 do 895 cm3. Model F 900 GS i jego odmiana Adventure oferują 105 KM, natomiast słabszy F 800 GS to 87 KM, co oznacza wzrost o 10 KM w obu przypadkach.
Kolejną dużą i w praktyce jeszcze ważniejszą zmianą jest ta związana z kuracją odchudzającą. W końcu w klasie adventure to masa jest kluczowa dla prowadzenia i tego, jak łatwo będzie można sobie radzić w trudniejszym terenie. BMW F 900 GS waży aż o 14 kg mniej od poprzednika. Głównym powodem jest zastąpienie stalowego zbiornika paliwa plastikowym. Mieści on 14,5 l, a przy tym waży o 4,5 kg mniej niż w modelu F 850 GS. Do tego 2,4 kg "ścięto" w sekcji tylnej, a dalsze 1,7 kg dzięki nowemu wydechowi firmy Akrapovič.
Jeśli już mowa o prowadzeniu się tych motocykli, to zarówno F 900 GS, jak i F 900 GS Adventure wyposażone są w pełni regulowane widelce zawieszenia Showa. Oprócz standardowych trybów jazdy (drogowego i na deszcz) wszystkie trzy modele mogą za dopłatą dostać tryby Pro. Dla modelu F 900 GS oferowany jest pakiet Enduro Pro z bardziej offroadowym zawieszeniem (regulowanym z przodu i tyłu), wyższą kierownicą i zmienionym łańcuchem. Natomiast F 900 GS Adventure i F 800 GS mają w opcji dostępne zawieszenie sterowane elektronicznie.
Skoro mowa o elektronice to nie jest niespodzianką, że wszystkie trzy nowe modele mają w pełni LED-owe oświetlenie. Dodatkowo BMW F 800 GS ma teraz 6,5-calowy kolorowy wyświetlacz już w standardzie. Natomiast BMW F 900 GS również bez dopłaty ma uchwyt, w którym można zamontować np. nawigację czy kamerę. Wśród bogatego wyposażenia, jakie można docenić we wszystkich trzech nowych GS-ach są też podgrzewane manetki czy dostęp bezkluczykowy.
Nowe modlę motocykli klasy adventure od BMW są już dostępne w sprzedaży i niestety są zauważalnie droższe od poprzedników. Tańsze BMW F 800 GS to wydatek od 50 900 zł. Natomiast za BMW F 900 GS trzeba zapłacić przynajmniej 61 900 zł. Bardziej offroadowa odmiana, czyli BMW F 900 GS Adventure zaczyna się od 66 900 zł.