Debiutują BMW F 900 GS i F 800 GS. Klasa średnia bardziej dojrzała

BMW pokazało całą nową gamę swoich motocykli adventure klasy średniej. F 900 GS, F 900 GS Adventure i F 800 GS zgodnie z tym, czego można się było spodziewać, mają większe silniki. Jednak to tylko pierwszy punkt z długiej listy zmian i nowości mających uczynić "mniejsze GS-y" jeszcze lepszymi podczas krótszych i dłuższych podróży.

BMW F 800 GS, BMW F 900 GS i BMW F 900 GS AdventureBMW F 800 GS, BMW F 900 GS i BMW F 900 GS Adventure
Źródło zdjęć: © BMW
Szymon Jasina

Zastąpienie liczb 850 i 750 odpowiednio przez 900 i 800 w nazwach modeli mówi podstawą rzecz o silnikach nowych maszyn. Dwucylindrowa konstrukcja, która zadebiutowała w 2018 r. w modelu F 850 GS, została powiększona z 853 cm3 do 895 cm3. Model F 900 GS i jego odmiana Adventure oferują 105 KM, natomiast słabszy F 800 GS to 87 KM, co oznacza wzrost o 10 KM w obu przypadkach.

Kolejną dużą i w praktyce jeszcze ważniejszą zmianą jest ta związana z kuracją odchudzającą. W końcu w klasie adventure to masa jest kluczowa dla prowadzenia i tego, jak łatwo będzie można sobie radzić w trudniejszym terenie. BMW F 900 GS waży aż o 14 kg mniej od poprzednika. Głównym powodem jest zastąpienie stalowego zbiornika paliwa plastikowym. Mieści on 14,5 l, a przy tym waży o 4,5 kg mniej niż w modelu F 850 GS. Do tego 2,4 kg "ścięto" w sekcji tylnej, a dalsze 1,7 kg dzięki nowemu wydechowi firmy Akrapovič.

BMW F 900 GS
BMW F 900 GS © BMW

Jeśli już mowa o prowadzeniu się tych motocykli, to zarówno F 900 GS, jak i F 900 GS Adventure wyposażone są w pełni regulowane widelce zawieszenia Showa. Oprócz standardowych trybów jazdy (drogowego i na deszcz) wszystkie trzy modele mogą za dopłatą dostać tryby Pro. Dla modelu F 900 GS oferowany jest pakiet Enduro Pro z bardziej offroadowym zawieszeniem (regulowanym z przodu i tyłu), wyższą kierownicą i zmienionym łańcuchem. Natomiast F 900 GS Adventure i F 800 GS mają w opcji dostępne zawieszenie sterowane elektronicznie.

Skoro mowa o elektronice to nie jest niespodzianką, że wszystkie trzy nowe modele mają w pełni LED-owe oświetlenie. Dodatkowo BMW F 800 GS ma teraz 6,5-calowy kolorowy wyświetlacz już w standardzie. Natomiast BMW F 900 GS również bez dopłaty ma uchwyt, w którym można zamontować np. nawigację czy kamerę. Wśród bogatego wyposażenia, jakie można docenić we wszystkich trzech nowych GS-ach są też podgrzewane manetki czy dostęp bezkluczykowy.

BMW F 900 GS Adventure
BMW F 900 GS Adventure © BMW

Nowe modlę motocykli klasy adventure od BMW są już dostępne w sprzedaży i niestety są zauważalnie droższe od poprzedników. Tańsze BMW F 800 GS to wydatek od 50 900 zł. Natomiast za BMW F 900 GS trzeba zapłacić przynajmniej 61 900 zł. Bardziej offroadowa odmiana, czyli BMW F 900 GS Adventure zaczyna się od 66 900 zł.

BMW F 800 GS
BMW F 800 GS © BMW
BMW F 900 GS
BMW F 900 GS © BMW
BMW F 800 GS, BMW F 900 GS i BMW F 900 GS Adventure
BMW F 800 GS, BMW F 900 GS i BMW F 900 GS Adventure © BMW
BMW F 900 GS
BMW F 900 GS © BMW

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę