Chińczycy rzucają wyzwanie Japonii i Europie. QJmotor szykuje sportowca klasy średniej
Chiny od lat kojarzą się z małymi, słabymi i tanimi jednośladami. Modelami, które biją rekordy popularności w kontynentalnej Azji, ale w Europie, USA czy Japonii cieszą się przeciętną popularnością. Jednak coraz częściej Chińczycy pokazują, że chcą zaoferować coś więcej.
Tak jak segment nakedów klasy średniej ma się świetnie i klienci od lat mają ogromny wybór, tak klasa odpowiadających im motocykli sportowych dopiero się odradza. Aprilia ma teraz bardzo udany model RS 660, Yamaha przygotowała nieco słabszego następcę modelu R6 pod postacią R7, ale wydaje się, że ta rynkowa nisza jeszcze ma sporo miejsca. A co jeśli chcieliby ją zapełnić nowi gracze?
QJmotor to jedna z największych chińskich marek motocyklowych, której maszyny są u nas znane bardziej jako Benelli (a teraz też MV Agusta Lucky Explorer 5.5), jednak Chińczycy mają ambicje tworzyć większe i bardziej poważne maszyny. Tym bardziej że pozwoli to nie tylko zaistnieć w Europie, ale też bogacący się lokalny rynek coraz bardziej oczekuje takich motocykli.
QJmotor szykuje sportowy model klasy 700. Będzie on napędzany dwucylindrowym silnikiem o mocy 75 KM, co oznacza bezpośrednią konkurencję z Yamahą R7. Choć ta jednostka napędowa jest produkowana przez firmę Qianjiang, to wygląda na efekt współpracy z inną chińską firmą CFMoto, która ma taki sam silnik w swojej ofercie.
Motocykl sportowy QJmotor o oznaczeniu 701 został zaprezentowany w dwóch wersjach – standardowej i z dopiskiem R, która wyróżnia się między innymi lepszym zawieszeniem. W obu przypadkach wygląd jest taki sam. Są więc sportowe owiewki i (co jest miłą niespodzianką w tej klasie) po bokach nawet zamontowano małe elementy generujące docisk aerodynamiczny.
Czy i w jakiej formie zobaczymy ten motocykl QJmotor w Europie? Tego nie wiadomo. Może pojawi się pod marką Benelli. Jednak już teraz jest dowodem, że Chińczycy mocno się rozwijają i będą coraz częściej rzucać wyzwanie bardziej znanym u nas producentom.