Chińczycy rzucają wyzwanie Japonii i Europie. QJmotor szykuje sportowca klasy średniej

Chiny od lat kojarzą się z małymi, słabymi i tanimi jednośladami. Modelami, które biją rekordy popularności w kontynentalnej Azji, ale w Europie, USA czy Japonii cieszą się przeciętną popularnością. Jednak coraz częściej Chińczycy pokazują, że chcą zaoferować coś więcej.

Sportowy motocykl QJmotorSportowy motocykl QJmotor
Źródło zdjęć: © QJmotor
Szymon Jasina

Tak jak segment nakedów klasy średniej ma się świetnie i klienci od lat mają ogromny wybór, tak klasa odpowiadających im motocykli sportowych dopiero się odradza. Aprilia ma teraz bardzo udany model RS 660, Yamaha przygotowała nieco słabszego następcę modelu R6 pod postacią R7, ale wydaje się, że ta rynkowa nisza jeszcze ma sporo miejsca. A co jeśli chcieliby ją zapełnić nowi gracze?

QJmotor to jedna z największych chińskich marek motocyklowych, której maszyny są u nas znane bardziej jako Benelli (a teraz też MV Agusta Lucky Explorer 5.5), jednak Chińczycy mają ambicje tworzyć większe i bardziej poważne maszyny. Tym bardziej że pozwoli to nie tylko zaistnieć w Europie, ale też bogacący się lokalny rynek coraz bardziej oczekuje takich motocykli.

Sportowy motocykl QJmotor
Sportowy motocykl QJmotor © QJmotor

QJmotor szykuje sportowy model klasy 700. Będzie on napędzany dwucylindrowym silnikiem o mocy 75 KM, co oznacza bezpośrednią konkurencję z Yamahą R7. Choć ta jednostka napędowa jest produkowana przez firmę Qianjiang, to wygląda na efekt współpracy z inną chińską firmą CFMoto, która ma taki sam silnik w swojej ofercie.

Motocykl sportowy QJmotor o oznaczeniu 701 został zaprezentowany w dwóch wersjach – standardowej i z dopiskiem R, która wyróżnia się między innymi lepszym zawieszeniem. W obu przypadkach wygląd jest taki sam. Są więc sportowe owiewki i (co jest miłą niespodzianką w tej klasie) po bokach nawet zamontowano małe elementy generujące docisk aerodynamiczny.

Czy i w jakiej formie zobaczymy ten motocykl QJmotor w Europie? Tego nie wiadomo. Może pojawi się pod marką Benelli. Jednak już teraz jest dowodem, że Chińczycy mocno się rozwijają i będą coraz częściej rzucać wyzwanie bardziej znanym u nas producentom.

Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy