BMW R 18 The Crown, czyli ekstremalny custom na 100-lecie
Gdy Dirk Oehlerking postanawia świętować 100 lat motocyklowego oddziału BMW możemy być pewni, że efekt będzie wyjątkowy. Tym efekt jest oparty na modelu R 18 custom The Crown, który pokazuje, że limitem modyfikacji jest tylko ludzka wyobraźnia, która w tym przypadku była bardzo bogata.
Działający w niemieckim regionie Ruhry Dirk Oehlerking i jego warsztat Kingston Custom to gwaranci niesamowitych projektów. To nie jest pierwszy raz, gdy ten twórca customów zabrał się za BMW R 18. Poprzedni projekt o nazwie Spirit of Passion nawiązywał do opływowych samochodów niemieckiej marki z lat 30. Już on był daleko posuniętą modyfikacją, ale The Crown to już ekstremalna customizacja.
- Zacząłem od rozebrania nowego BMW R 18 - powiedział Oehlerking. - Jak zawsze pracowałem z twardą pianką i kartonem, aby stworzyć kształt, linie i projekt. Celem było, aby motocykl wyglądał mocno, elegancko i szybko, a jednocześnie innowacyjnie.
Efekt jest imponujący, gdyż na pierwszy rzut oka nawet można nie zauważyć, że jest to BMW R 18. Jednak silnik i tylne zawieszenie pozostały oryginalne. Mocno zmienił się za to przód, gdzie zastosowano podwójny wahacz, co całkowicie zmieniło wygląd tej części motocykla. Nowe jest też całe nadwozie (wraz z 8-litrowym zbiornikiem paliwa), które wykonano z grubego aluminium - ręcznie ciętego i modelowanego.
Styl podkreślają również ręcznie robione wydechy ze stali nierdzewnej. Zadbano o takie szczegóły jak klamki Magura czy tylny błotnik Wunderkind. Całość uzupełnia siedzisko pokryte skórą. Co ciekawe, zachowano też sporo oryginalnych elementów, które wkomponowano w nowe nadwozie. Wśród nich znalazły się: przednie światło, zegary, podnóżki czy przełączniki.
Wisienką na torcie (jak w przypadku praktycznie wszystkich customów) jest malowanie - tu w szampańskim kolorze. BMW R 18 The Crown po raz pierwszy zostało pokazane publiczności podczas świętowania 100-lecia marka na BMW Motorrad Days w Berlinie w dniach 7-9 lipca 2023 r.