Trwa ładowanie...

BMW R 1300 GS Adventure zostało stworzone do dalekich wypraw

Dla wielu motocyklistów BMW po prostu równa się GS. Słynny model zasłużył sobie na uznanie nie tylko jako kompan typowych podróży asfaltowymi trasami, ale też maszyna, która jest w stanie pojechać na koniec świata. I właśnie taka jest odmiana Adventure nowego R 1300 GS-a, którą łatwo rozpoznać już na pierwszy rzut oka.

BMW R 1300 GS AdventureBMW R 1300 GS AdventureŹródło: BMW, fot: Markus Jahn
d351a9k
d351a9k

BMW R 1300 GS Adventure już wizualnie mocno różni się od swojego standardowego brata. Wynika to z kształtu większego, 30-litrowego zbiornika paliwa wykonanego z aluminium. Jest on odsłonięty i tutaj forma idzie za kwestią użytkową. Skoro już o tym elemencie mowa, to został on dopracowany pod kątem ergonomicznym - nie chodzi to tylko o wygodne tankowanie, ale też np. zaczepy pozwalające łatwo dołożyć tank bag i sakwy na baku (oczywiście wszystkie te dodatki BMW oferuje w swoich salonach).

Jednym z najważniejszych elementów w motocyklach wyprawowych jest oczywiście zawieszenie i tutaj Niemcy zastosowali najnowocześniejsze rozwiązania. Sterowany elektronicznie zestaw nazwany Dynamic Suspension Adjustment nie tylko pozwala ustawić rodzaj nawierzchni, ale też automatycznie dostosowuje pracę do obciążenia. Opcjonalnie dostępna jest również funkcja obniżania motocykla przy niskich prędkościach i po zatrzymaniu o 30 mm, co ułatwia jazdę i kontrolę nad dużą maszyną wyprawową.

BMW R 1300 GS Adventure BMW
BMW R 1300 GS AdventureŹródło: BMW, fot: Markus Jahn

Oczywiście nie zabrakło też wyboru trybów jazdy, które są tu standardowo cztery, gdyż w modelu Adventure bez dopłaty jest też opcja "enduro" zapewniająca najlepsze parametry podczas jazdy offroadowej.

d351a9k

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Technologiczny Samochód Roku Wirtualnej Polski - BMW i5

Ważną nowością jest Automated Shift Assistant, czyli opcjonalna zautomatyzowana skrzynia biegów. Oczywiście zostawiono dźwignię zmiany biegów i można samemu dobierać przełożenia, ale np. podczas codziennej jazdy po mieście czy na trasie szybkiego ruchu możliwy jest tryb w pełni automatyczny. Przekładnia ta w 2025 r. pojawi się też jako opcja w standardowym R 1300 GS-ie.

BMW R 1300 GS Adventure BMW
BMW R 1300 GS AdventureŹródło: BMW, fot: Markus Jahn

Można powiedzieć, że wzorem tego, co znamy z samochodów, BMW mocno postawiło na poprawę w pełni LED-owego oświetlenia. I nie chodzi tu nawet o umieszczone na osłonach dłoni kierunkowskazy, a o przednie światło, znacząco poprawiające widoczność w nocy. Podobnie jest ze standardowym już w autach zestawem radarów. BMW już od jakiegoś czasu oferuje adaptacyjny tempomat. Tu dodatkowo dostajemy system ostrzegający o opuszczenia pasa ruchu, jak i taki, który ostrzega przed możliwą kolizją - zarówno z przodu, jak i z tyłu.

d351a9k

W motocyklu wyprawowym nie mogło zabraknąć odpowiednich kufrów. Środkowy mieści 37 l i 8 kg. Boczne natomiast 37 i 36,5 l oraz po 10 kg. Opcjonalnie można jeszcze zamontować dokładki mieszczące po 10 l.

BMW R 1300 GS Adventure BMW
BMW R 1300 GS AdventureŹródło: BMW, fot: Markus Jahn

Silnik to najmocniejszy bokser w motocyklu klasy adventure. Dwucylindrowa jednostka o pojemności 1300 cm3 generuje maksymalnie 145 KM przy 7750 obr./min i 149 Nm przy 6500 obr./min. Masa własna BMW R 1300 GS Adventure to 269 kg.

d351a9k

Motocykl dostępny jest oczywiście w kilku wersjach kolorystycznych. Standardowo z czerwoną górną częścią. Jest też pomalowana na czarno i odcienie szarości odmiana Triple Black. Dla fanów niebieskiego i klasycznych barw BMW jest GS Trophy, a na szczycie znajduje się ciemnozielona odmiana Option 719 Karakorum.

BMW R 1300 GS Adventure BMW
BMW R 1300 GS AdventureŹródło: BMW, fot: Markus Jahn

Cena wersji podstawowej to 105 740 zł, ale wiadomo, że w przypadku tego modelu mało kto zdecyduje się na taki egzemplarz. A opcji jest bardzo dużo - od pakietów Dynamic i Touring po kute felgi, wspomniane opcje zawieszenia i automatyczną przekładnię, co bez problemu pozwoli podnieść tę kwotę nawet o kolejne 60 tys. zł.

BMW R 1300 GS Adventure BMW
BMW R 1300 GS AdventureŹródło: BMW, fot: Markus Jahn
BMW R 1300 GS Adventure BMW
BMW R 1300 GS AdventureŹródło: BMW, fot: Markus Jahn
BMW R 1300 GS Adventure BMW
BMW R 1300 GS AdventureŹródło: BMW, fot: Markus Jahn
BMW R 1300 GS Adventure BMW
BMW R 1300 GS AdventureŹródło: BMW, fot: Markus Jahn
BMW R 1300 GS Adventure BMW
BMW R 1300 GS AdventureŹródło: BMW, fot: Markus Jahn
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d351a9k
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d351a9k
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj