BMW R 1300 GS oficjalnie. Nowy flagowiec to więcej niż ewolucja

Fani BMW Motorrad w końcu się doczekali. Nowa odsłona topowego turystyka jest już z nami. W czym R 1300 GS jest lepsze od R 1250 GS?

BMW R 1300 GSBMW R 1300 GS
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | BMW
Aleksander Ruciński

Aluminium zamiast stali, kompaktowy silnik z przekładnią umieszczoną tuż pod nim czy w końcu niższa o 12 kg masa to kwestie, które dobrze obrazują, jak bardzo R 1300 GS różni się od poprzednika. Zmian jest jednak znacznie więcej.

Model określany przez BMW mianem "next level GS" bazuje na zupełnie nowej, sztywniejszej ramie z odlewanego ciśnieniowo aluminium, co w połączeniu z zawieszeniem Telelever Evo z przodu i Paralever z tyłu ma gwarantować nie tylko wyższy komfort, ale i wytrzymałość całej konstrukcji. BMW obiecuje też rzecz jasna lepsze prowadzenie w każdych warunkach. W opcji można liczyć również na adaptacyjną kontrolę wysokości.

Warto jednak wspomnieć, że już w standardzie zawieszenie dostosowuje się do warunków. Półaktywne rozwiązanie DSA łączy dynamiczną regulację pracy podwozia ze zmiennym napięciem wstępnym sprężyny. Samo zawieszenie nowego GS-a ma zwiększony o 20 mm skok, a praca układu zależy przede wszystkim od wybranego trybu jazdy i warunków drogowych. Jeśli chodzi o tryby, do wyboru są aż cztery: Eco, Rain, Road oraz Enduro. Ten ostatni to nowość, która wspomoże jeźdźca w terenie.

BMW R 1300 GS
BMW R 1300 GS © Materiały prasowe | BMW

Tam przyda się również wydajny silnik, określany przez producenta mianem najmocniejszego motocyklowego boksera produkowanego seryjnie. 1300 cm3 pojemności, 145 KM mocy przy 7750 obr./min. oraz 149 Nm maksymalnego momentu przy 6500 obr./min. gwarantują stały zapas osiągów.

Zmianom technicznym towarzyszy nowocześniejszy wygląd. 1300 GS poznacie przede wszystkim po diodowym reflektorze, którego moduły tworzą kształt litery X. Opcjonalnie można zdecydować się na system Headlight Pro zmieniający kąt padania światła w zależności od pochylenia maszyny.

Na pokładzie znajdziemy też adaptacyjny tempomat, system ostrzegania przed kolizją z przodu oraz system SWW monitorujący obiekty w martwym polu.

Chętni na ten model mogą już składać zamówienia, choć tradycyjnie dla BMW, nie jest tanio. Ceny startują od 86 900 zł.

  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
  • BMW R 1300 GS
[1/64] BMW R 1300 GS Źródło zdjęć: Materiały prasowe | BMW
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła