Trwa ładowanie...

BMW R 1300 GS oficjalnie. Nowy flagowiec to więcej niż ewolucja

Fani BMW Motorrad w końcu się doczekali. Nowa odsłona topowego turystyka jest już z nami. W czym R 1300 GS jest lepsze od R 1250 GS?

BMW R 1300 GSBMW R 1300 GSŹródło: Materiały prasowe, fot: BMW
d28szw9
d28szw9

Aluminium zamiast stali, kompaktowy silnik z przekładnią umieszczoną tuż pod nim czy w końcu niższa o 12 kg masa to kwestie, które dobrze obrazują, jak bardzo R 1300 GS różni się od poprzednika. Zmian jest jednak znacznie więcej.

Model określany przez BMW mianem "next level GS" bazuje na zupełnie nowej, sztywniejszej ramie z odlewanego ciśnieniowo aluminium, co w połączeniu z zawieszeniem Telelever Evo z przodu i Paralever z tyłu ma gwarantować nie tylko wyższy komfort, ale i wytrzymałość całej konstrukcji. BMW obiecuje też rzecz jasna lepsze prowadzenie w każdych warunkach. W opcji można liczyć również na adaptacyjną kontrolę wysokości.

Warto jednak wspomnieć, że już w standardzie zawieszenie dostosowuje się do warunków. Półaktywne rozwiązanie DSA łączy dynamiczną regulację pracy podwozia ze zmiennym napięciem wstępnym sprężyny. Samo zawieszenie nowego GS-a ma zwiększony o 20 mm skok, a praca układu zależy przede wszystkim od wybranego trybu jazdy i warunków drogowych. Jeśli chodzi o tryby, do wyboru są aż cztery: Eco, Rain, Road oraz Enduro. Ten ostatni to nowość, która wspomoże jeźdźca w terenie.

BMW R 1300 GS Materiały prasowe
BMW R 1300 GSŹródło: Materiały prasowe, fot: BMW

Tam przyda się również wydajny silnik, określany przez producenta mianem najmocniejszego motocyklowego boksera produkowanego seryjnie. 1300 cm3 pojemności, 145 KM mocy przy 7750 obr./min. oraz 149 Nm maksymalnego momentu przy 6500 obr./min. gwarantują stały zapas osiągów.

d28szw9

Zmianom technicznym towarzyszy nowocześniejszy wygląd. 1300 GS poznacie przede wszystkim po diodowym reflektorze, którego moduły tworzą kształt litery X. Opcjonalnie można zdecydować się na system Headlight Pro zmieniający kąt padania światła w zależności od pochylenia maszyny.

Na pokładzie znajdziemy też adaptacyjny tempomat, system ostrzegania przed kolizją z przodu oraz system SWW monitorujący obiekty w martwym polu.

Chętni na ten model mogą już składać zamówienia, choć tradycyjnie dla BMW, nie jest tanio. Ceny startują od 86 900 zł.

Źródło: BMW, Materiały prasowe
BMW R 1300 GS
d28szw9
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d28szw9
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj