BMW 7 High Security

None

Obraz

/ 12Pancerna limuzyna

Obraz
© BMW

Limuzyny w wersji high security spełniają najostrzejsze wymagania dotyczące bezpieczeństwa osób, dla których podróż samochodem wiąże się z dodatkowym ryzykiem. Obydwie wersje samochodu: BMW 760Li High Security oraz BMW 750Li High Security jako pierwsze na świecie zostały certyfikowane zgodnie z wymaganiami BRV 2009 i zapewniają poziom ochrony balistycznej VR7. Dzięki zastosowaniu bardzo efektywnego opancerzenia, wszystkie nieprzeźroczyste powierzchnie nadwozia wersji High Security zapewniają jeszcze wyższy poziom ochrony balistycznej - VR9. Nowa, pancerna "siódemka" to efekt doświadczeń zdobytych przez BMW na przestrzeni ponad trzydziestu lat.

/ 12Pancerna limuzyna

Obraz
© BMW

Koncepcję zabezpieczeń opracowano równolegle z konstruowaniem seryjnego samochodu. Dzięki temu łatwo było je zintegrować i technologicznie zsynchronizować z procesem produkcji pojazdu w zakładach Dingolfing, należących do BMW. Poszczególne elementy podwozia są dokładnie dostosowane do zwiększonej masy pojazdu wynikającej z zastosowania opancerzenia. Stąd wzmocnione zawieszenia kół, amortyzatory i ich mocowania w nadwoziu należą do zestawu komponentów, dostosowanych do tej wersji pojazdu. Takie rozwiązanie pozwala osiągnąć spójność charakterystyk wszystkich zastosowanych elementów, czego nie da się uzyskać, przebudowując i opancerzając seryjnie wyprodukowaną, cywilną wersję samochodu.

/ 12Pancerna limuzyna

Obraz
© BMW

Opancerzenie wykonane ze specjalnego gatunku stali oraz nowo opracowane oszklenie nadwozia, chronią przedział pasażerski przed wszelkimi rodzajami potencjalnych ataków. Przedział pasażerski otrzymał opancerzenie drzwi, dachu, słupków, przedniej części podłogi oraz przegrody bagażnika. Wykonywane specjalną techniką płyty pancerne dokładnie odpowiadają kształtem elementom nadwozia. Skonstruowane dla konkretnego modelu elementy uszczelniające otwory drzwiowe i miejsca łączenia nadwozia gwarantują odpowiednią szczelność pojazdu.

/ 12Pancerna limuzyna

Obraz
© BMW

Podwozie opancerzono płytami, chroniącymi przed skutkami eksplozji ładunku.

/ 12Pancerna limuzyna

Obraz
© BMW

Obydwa silniki wyróżniają się zdolnością dostarczania dużej mocy już przy niskich prędkościach obrotowych, a także cichą i pozbawioną wibracji pracą. Mimo wyraźnego przyrostu masy samochodu, oba silniki zapewniają dynamiczne przyspieszanie przy ruszaniu i potężną dawkę momentu obrotowego przy każdej rozwijanej szybkości. Maksymalna prędkość obu limuzyn ograniczona jest elektronicznie do 210 km/h.

/ 12Pancerna limuzyna

Obraz
© BMW

Nowo opracowany, sześciolitrowy silnik V12 w połączeniu z ośmiobiegową przekładnią automatyczną zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 6,2 s. Znajdujący się pod maską BMW 750Li High Security silnik o pojemności 4,4 litra jest pierwszą jednostką benzynową z turbosprężarkami, umieszczonymi w przestrzeni „V”, pomiędzy rzędami cylindrów. Jej moc przekazuje na tylne koła sześciobiegowa przekładnia automatyczna, zapewniając przyspieszenie do setki w czasie 7,9 s.

/ 12Pancerna limuzyna

Obraz
© BMW

Zastosowanie podwójnych wahaczy w zawieszeniu przednich kół oraz zespolonej tylnej osi V, przynosi wiele korzyści w zakresie komfortu i dynamiki jazdy, a przede wszystkim gwarantuje łagodne zachowanie samochodu w zakrętach, niemal całkowicie eliminując przechyły nadwozia oraz kołysanie boczne i wzdłużne. Oba pancerne modele wyposażono w elektronicznie sterowany system, pozwalający dostosowywać charakterystykę pracy amortyzatorów do nawierzchni drogi i stylu jazdy kierowcy.

/ 12Pancerna limuzyna

Obraz
© BMW

Kolejnym zabezpieczeniem jest kuloodporne oszklenie nadwozia o grubości 6 cm. Jego wielowarstwowa, laminowana struktura zapewnia wysoką wytrzymałość. Szyby pokryte są od wewnątrz warstwą poliwęglanu, dzięki czemu pasażerom nie grozi poranienie odłamkami szkła.

/ 12Pancerna limuzyna

Obraz
© BMW

Limuzyny BMW High Security są obsługiwane wyłącznie przez specjalnie certyfikowane punkty serwisowe. Dostęp do samochodów jest ograniczony i możliwy tylko dla nielicznych, specjalnie w tym celu wybranych i przeszkolonych osób. Jako część szczególnej opieki nad tą grupą klientów, BMW oferuje specjalny program szkolenia kierowców pojazdów o wysokim poziomie zabezpieczenia.

10 / 12Pancerna limuzyna

Obraz
© BMW

BMW oferuje także specjalne wersje, przeznaczone dla rządów i ambasad. Wyposażenie obejmuje wsporniki do flag, instalację radiową, maskującą schowek na broń z miejscem na dwie sztuki broni automatycznej w konsoli centralnej. Zastosowano także oświetlenie sygnalizacyjno – ostrzegawcze z „kogutem”, mocowanym na dachu i sygnalizacją migającymi diodami LED, zamontowaną w przednim wlocie powietrza. Na życzenie pojazd może być wyposażony również w dodatkową sygnalizację dźwiękową.

11 / 12Pancerna limuzyna

Obraz
© BMW

Na bogatej liście wyposażenia dodatkowego znajdziemy między innymi interkom z ukrytymi mikrofonami i głośnikami, umożliwiający bezpieczne porozumiewanie się z osobami na zewnątrz samochodu, bez konieczności otwierania okien lub drzwi. Oferowany jest też alarm przeciwnapadowy, system gaśniczy z czujnikami temperatury, umożliwiający zgaszenie pożaru w przedziale silnikowym lub pod samochodem, a także czujniki gazów drażniących, pozwalające chronić pasażerów przed atakiem gazowym.

12 / 12Pancerna limuzyna

Obraz
© BMW

Jeśli system ochrony wnętrza zostanie uaktywniony z powodu nadmiernego stężenia tych gazów, wszystkie okna i drzwi oraz zawory dopływu zewnętrznego powietrza zostaną automatycznie zamknięte, a system wentylacji wyłączony. Do wnętrza będzie doprowadzone świeże powietrze nie pochodzące z otoczenia samochodu, by umożliwić pasażerom swobodne oddychanie.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła