Bimota nie zwalnia tempa. Włoska marka zapowiada turystyczną wersję Tesi
Bimota korzysta pełnymi garściami z technologii Kawasaki. W ten sposób ta luksusowa włoska marka szykuje się do dalszego rozszerzenia oferty. Kolejnym zapowiedzianym modelem będzie Tesi w wersji turystycznej.
Bimota swoje istnienie zawdzięcza wykupieniu znacznych udziałów przez Kawasaki, a także dostarczeniu technologii przez tę japońską firmę. Włosi produkują dużo droższe i bardziej ekskluzywne motocykle, które napędzane są silnikami Kawsaki i tak też będzie w przypadku kolejnego modelu.
Pierwszym motocyklem po reaktywacji Bimoty był model Tesi H2. Napędzany jest on doładowanym silnikiem z Kawasaki Ninjy H2 o pojemności 998 cm3 i mocy 231 KM (lub nawet 242 KM przy wykorzystaniu wlotu powietrza ram air). Kolejne dwa motocykle, które niedawno zadebiutowały, to KB4 i KB4 RC ze 143-konną jednostką napędową. Teraz Bimota szykuje czwarty model i będzie to turystyczna wersja modelu Tesi.
Należy zatem spodziewać, że znowu do napędu posłuży doładowany silnik, ale prawdopodobnie, wzorem turystycznego Kawasaki Ninjy H2 SX, będzie on inaczej zestrojony i będzie generował 200 KM (lub minimalnie więcej, żeby dodatkowo odróżnić motocykl Włochów).
Już zapowiedź zdradza, że choć turystyczna Bimota Tesi będzie wyglądać inaczej niż Tesi H2, to nadal będzie wykorzystywać nietypowe przednie zawieszenie z dwoma bocznymi wahaczami. Pozostaje przy tym pytanie, czy włoski motocykl też będzie wyposażony w radary, które niedawno trafiły do flagowego turystyka Kawasaki.