Ma radary z przodu i z tyłu. Debiutuje nowe Kawasaki Ninja H2 SX 

Podczas targów EICA zadebiutował pierwszy model Kawasaki wyposażony w radary. Tak, liczba mnoga jest tu na miejscu, gdyż sportowo-turystyczny model Ninja H2 SX ma takie urządzenia zarówno z przodu, jak i z tyłu. Mają one kilka zadań.

Kawasaki Ninja H2 SXKawasaki Ninja H2 SX SE
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Kawasaki
Szymon Jasina

Zarówno Kawasaki Ninja H2 SX, jak i wyposażona w elektronicznie sterowane zawieszenie Showa i technologię Skyhook wersja SE od 2022 r. jako pierwsze modele tej marki będą wyposażone w radary. Przedni wiąże się z systemem ostrzegania przed kolizją (FCW) i adaptacyjnym tempomatem (ACC). Natomiast tylny zapewnia monitorowanie martwego pola (BSD).

Oba radary mają trzy tryby odległości. System ostrzegania przed kolizją sygnalizuje zagrożenie diodami na zegarach, ale to kierowca musi zadbać o odpowiednią reakcję – ma cały czas pełną kontrolę, a motocykl sam nie zahamuje.

Kawasaki Ninja H2 SX SE
Kawasaki Ninja H2 SX SE © Materiały prasowe | Kawasaki

W przypadku adaptacyjnego tempomatu Kawasaki Ninjy H2 SX sytuacja wygląda inaczej. Motocykl utrzymuje zadaną prędkość do czasu, aż za bardzo zbliży się do poprzedzającego pojazdu. W takiej sytuacji system płynnie uruchomi hamulce i zacznie zwalniać. Gdy dystans się odpowiednio zwiększy, to motocykl przyspieszy do ustawionej prędkości.

Tak jak adaptacyjny tempomat jest już dostępny w kilku modelach na rynku, a system ostrzegania trudno nazwać rewolucyjnym, to już monitoring martwego pola jest czymś nowym, a zarazem bardzo oczekiwanym przez wielu motocyklistów. System od lat stosowany w samochodach na pewno bardzo przyda się w przypadku motocykli, które często mają małe lusterka. Jeśli jakiś pojazd znajduje się za jednośladem na sąsiednim pasie, to kierowca zostanie o tym poinformowany poprzez zaświecenie się diody na prawym lub lewym lusterku.

Kawasaki Ninja H2 SX SE
Kawasaki Ninja H2 SX SE © Materiały prasowe | Kawasaki

Kawasaki Ninja H2 SX otrzymało też nowy system swojego 6,5-calowego wyświetlacza. Teraz ma on funkcję "ekran w ekranie" i po podłączeniu telefonu umożliwia z korzystanie z ok. 20 aplikacji, które wyświetlają się przy kierownicy.

Kawasaki Ninja H2 SX to flagowy motocykl sportowo-turystyczny japońskiej marki. Napędzany jest doładowanym silnikiem o mocy 200 KM. Na liście wyposażenia ma takie rozwiązania jak quickshifer, wybór trybów jazdy, launch control, asystenta ruszania na wzniesieniu, doświetlanie zakrętów czy bezstelażowe kufry.

Kawasaki Ninja H2 SX
Kawasaki Ninja H2 SX © Materiały prasowe | Kawasaki

Turystyczne Kawasaki Ninja H2 SX z radarami będzie dostępne od wiosny 2022 r. Oferowane będzie w trzech wersjach kolorystycznych – Emerald Blazed Green, Metallic Diablo Black i Metallic Graphite Grey.

Wybrane dla Ciebie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3