Bimota dołączy do WorldSBK. Zastąpi w mistrzostwach Kawasaki
Jeśli jeszcze ktoś miał wątpliwości co do tego, czy Kawasaki traktuje poważnie przejęcie i odbudowę Bimoty, to ten ruch powinien je rozwiać. Od sezonu 2025 włoska marka pojawi się w mistrzostwach WorldSBK.
Bimota była związana z wyścigami od dawna. W 1980 r. Jon Ekerold na dwucylindrowej, dwusuwowej maszynie Bimota YB3 wygrał mistrzostwo w klasie 350 cm3. Bimota wygrała też aż siedem wyścigów w pierwszych mistrzostwach World Superbike w 1988 r. dzięki Davide Tardozziemu i Stephane Mertensowi. Więc powrót do serii WorldSBK nie jest przypadkowy.
Co ciekawe, ruch ten jest tak poważny, że Kawasaki zastąpi swoją ekipę właśnie Bimotą. Oznacza to, że doświadczeni pracownicy japońskiego zespoły będą teraz pracować we włoskiej stajni. Można zatem w praktyce mówić o zamianie, a zatem mocnym postawieniu na promocję niszowej dziś marki.
Motocykl wyścigowy na 2025 r. będzie zbudowany na podobnej zasadzie, co topowe modele drogowe - powstanie na podwoziu Bimoty, ale silnik i powiązana z nim technologia będzie pochodzić z Kawasaki. W przypadku wyścigów dawcą będzie Ninja ZX-10RR, co ułatwi też transfer wiedzy miedzy starą, a nową ekipą.
Taki ruch to chęć wyraźnego pokazania, że Bimota ma być czymś więcej niż motocyklową egzotyką. Pierwszy model Tesi H2 właśnie taki był (bazował na również dość egzotycznym i rzadkim Kawasaki H2), ale miał on jedynie zwrócić uwagę na powracającą do życia markę. Modele KB4 czy Tera już należą do bardziej popularnych segmentów. Starty w WSBK mają dodatkowo rozreklamować Bimotę.
- Bimota ma godną pozazdroszczenia reputację doskonałości w projektowaniu i produkcji motocykli - powiedział Hiroshi Ito, prezes i dyrektor generalny Kawasaki. - W ramach naszej wizji ewolucji tej znanej na całym świecie marki postrzegamy wyścigi jako logiczny kolejny krok zarówno pod względem rozwoju produktu, jak i ekspozycji marki na globalnej scenie. Nasze zaangażowanie w WorldSBK jest tak silne, jak zawsze i mamy nadzieję, że ten nowy projekt wyścigowy doda energii fanom zarówno Bimoty, jak i Kawasaki. Pasja do sukcesów wyścigowych pozostaje i z niecierpliwością czekamy na obecność Bimota by Kawasaki Racing Team na starcie WorldSBK w 2025 roku.
- W ciągu ostatnich trzynastu lat ja i wszyscy pracownicy warsztatu KRT w Granollers poświęciliśmy się całym sercem projektowi Kawasaki Superbike i zdobyliśmy w tym czasie siedem tytułów zawodnika WorldSBK oraz liczne nagrody zespołowe i producenta - dodał Guim Roda, menadżer zespołu KRT. Teraz, po prawie czterech dekadach rywalizacji Kawasaki w mistrzostwach Superbike, jesteśmy dumni, że możemy być częścią nowej ery, tworząc infrastrukturę nowego zespołu Bimota by Kawasaki Racing Team.