Alternatywa dla VW Golfa za 20-30 tys. zł
Opel Astra
Polacy wraz z upadkiem komunizmu rozsmakowali się w zachodnioeuropejskich produktach, a zwłaszcza niemieckich, będących - podobnież - podręcznikowymi przykładami jakości i solidnego wykonania. Niekoniecznie tak było w przypadku Golfa V, podpowiadamy zatem interesujące alternatywy dla tego pojazdu
Chcąc pozostać przy wyrobach zza Odry będących oczkiem w głowie Polaków, warto rozważyć kandydaturę Opla Astry trzeciej generacji. Produkowana od 2004 roku Niemka, bez pardonu odbierała Golfowi rzesze klientów. Nic dziwnego, przecież wysoka jakość wykonania w połączeniu z bogatą gamą jednostek napędowych jak i wersji nadwoziowych, nie mogą pozostać niezauważone.
Poza najpopularniejszym pięciodrzwiowym hatchbackiem w cennikach Opla znalazł się także wariant trzydrzwiowy (szumnie zwany coupe), kombi, sedan, oraz coupe-cabrio. Każdy kierowca niezależnie od upodobań znajdzie w katalogu Astry odpowiednią pozycję. Wśród silników benzynowych z rodziny Ecotec najsłabszy 1,4 generował 75-90 KM. Odrobinę mocniejszy 1,6-litrowy oddawał 105-115 KM bądź 180 KM w wariancie turbodoładowanym. Kolejny wolnossący silnik z pojemności 1,8 litra wytwarzał 125-140 KM. Propozycją dla wymagających osobników jest silnik 2,0 Turbo, który w zależności od wersji dysponuje mocą 170, 200 lub 240 koni w topowej OPC.
Na amatorów diesli czeka równie bogata gama, począwszy od 1,3-litrowego CDTI o mocy 90 KM po 1,9 100-150 KM. Pośrednimi jednostkami 1,7 80-125 KM zachwyceni będą stateczni kierowcy.