Skoda Octavia
W tytułowej kwocie bez trudu znajdziemy także lidera sprzedaży na polskim rynku, Skodę Octavię II. Kompaktowa Czeszka bijąca swą praktyczną stroną wszystkich klasowych rywali na głowę, popularność zawdzięcza sprawdzonej technice.
Druga odsłona Octavii to nic innego jak Golf V, jak łatwo się domyśleć z niego pochodzi paleta jednostek napędowych. Poszukując pochodzącej z Mladej Boleslav Skody, sporo wysiłku warto poświęcić na wyszukanie egzemplarza z legendarnym 1,9 TDI o mocy 105 KM, którego dynamika jak i apetyt na paliwo zadowolą wielu kierowców. Niestety niewiele dobrego możemy powiedzieć o jednostce 2,0 TDI 136 - 170 KM zwłaszcza z początkowych lat produkcji, niezliczona liczba błędów konstrukcyjnych skutecznie skłania klientów do starszego silnika.
Aby bezproblemowo i przede wszystkim tanio korzystać z zalet jednostki benzynowej, wybór ogranicza się jedynie do leciwego 1,6 MPI 102 KM. Jego prosta budowa pozwala na montaż instalacji gazowej. Dla kierowców żądnych mocniejszych wrażeń powstała topowa wersja VRS generująca 200 KM z dwulitrowej doładowanej jednostki rodem z Golfa GTI.