Peugeot 308
Nie od dziś wiadomo, że duża utrata wartości aut francuskich działa na korzyść kupujących. Dzięki niej za podobną kwotę kupimy wyraźnie młodsze, a co za tym idzie mniej wyeksploatowane auto. Godnym polecenia dublerem Golfa bez dwóch zdań jest Peugeot 308.
Obecny na rynku od 2007 roku lew oferuje większą przestrzeń od niemieckich oponentów, także w temacie jednostek napędowych Francuzi mają dużo do powiedzenia. Sztandarowym produktem koncernu PSA od lat były silniki wysokoprężne, w 308 montowano 1,6 i 2,0 HDI w kilku wariantach mocy. Mniejszy opuszczał fabrykę z mocą 90 lub 110 KM, dwulitrówka zaś dysponowała stadem 136/140 bądź 163 KM. Niestety jak większość nowoczesnych ropniaków silniki HDI wyposażone są w filtr cząstek stałych.
W silnikach benzynowych znajdziemy niemieckie geny, bowiem powstały we współpracy z BMW. Podstawowy benzyniak 1,4 VTi 95 KM sprawdzi się doskonale w mieście. By sprawnie pokonywać odległe trasy lepiej sięgnąć po wolnossącą odmianę silnika 1,6 120 KM. W ofercie znalazły się również wersje turbodoładowane, pozwalające czerpać mnóstwo frajdy z jazdy kompaktowym Peugeotem. Podstawowy 1,6 Turbo oddaje 150 KM, dla usportowionych odmian zarezerwowano moc rzędu 175 i 200 KM.