Renault Megane
Kolejną jakże interesującą propozycją w zastępstwie Volkswagena Golfa jest Renault Megane II w wariancie po liftingu z 2006 roku. Za wstawiennictwem nietuzinkowego designu Megane zyskało sporą popularność także poza swoją ojczyzną.
Podobnie jak Astra, w cenniku występował trzy i pięciodrzwiowy hatchback, kombi, sedan oraz coupe- cabrio. Co ciekawe, ten ostatni borykał się z cieknącymi uszczelkami szyb aż do końca produkcji. Inżynierowie Renault zadbali o należytą paletę jednostek napędowych, by wzorem innych kompaktowych konstrukcji zadowolić przeróżnych kierowców. Dla spokojnie usposobionych najlepszym wyborem będą podstawowe benzyniaki 1,4 i 1,6 generujące odpowiednio 82-98 i 113 KM.
Megane wyposażone w wolnossącą dwulitrówkę 134 KM doskonale sprawdzi się w dynamicznych wojażach. W zupełnie innej lidze grają silniki doładowane 2,0 l. Najsłabszy legitymuje się mocą 163 KM, kolejne usportowione 224 i 230 KM. Oszczędni mogą wybierać spośród diesli 1,5; 1,9 i 2,0 l (odpowiednio 80-105, 110-130, 150-173 KM).