Akcja społeczna "Zapinam pasy"

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Po co powstają kampanie społeczne? Przede wszystkim dla ludzi! Społeczeństwo musi być świadome pewnych zachowań. Taką akcję jest właśnie kampania facebook.com/zapinampasy. Organizatorzy akcji chcą namówić ludzi aby nie tylko zapinali pasy, ale i o tym mówili.

Obraz
© (fot. facebook.com/ZapinamPasy fot. Lidia Skuza Newcolors)

Za udział w tej kampanii nikt nie wziął ani jednej złotówki. Wszystkie koszty zostały pokryte przez pracowników firm i ludzi zaangażowanych w akcję. Rocznie do Agencji Interaktywnej Positive Power trafia bardzo dużo próśb o sponsoring. Pracownicy tej firmy uznali, że chcą zrobić coś sami, własnymi rękoma. Wykorzystując swoje kompetencje i możliwości jakie daje firma (sprzęt, oprogramowanie, samochody, telefony itd) stworzyli kampanię mającą na celu uświadamianie ludzi, że zapinanie pasów ma być odruchem, a nie złem koniecznym.

- _ Społeczeństwo nie ma problemu z rozmową o bezpiecznym seksie, więc nie powinni mieć problemu z mówieniem o bezpiecznym podróżowaniu samochodem, chcemy aby ludzie korzystający z facebooka zademonstrowali swoim bliskim, przyjaciołom, znajomym że zapinają pasy _ - mówi Franciszek Małecki - Trzaskoś, który doradza przy realizacji kampanii facebook.com/zapinampasy.

Obraz
© (fot. facebook.com/ZapinamPasy fot. Lidia Skuza Newcolors)

Z Facebooka korzysta około 5 milionów ludzi w Polsce. Marzeniem organizatorów jest, by chociaż 10 proc. tej społeczności przyznało, że zapina pasy. Liczą, że choć jedna osoba, która do tej pory nie zapinała pasów bezpieczeństwa w swoim samochodzie, zaczęła je zapinać.

Od 6 grudnia, od kiedy aktorzy, muzycy i dziennikarze zaczęli na Facebooku namawiać społeczność do zapinania pasów, właściwie codziennie możemy przeczytać w prasie coś na ten temat.

W ciągu 15 dni 1500 osób przyznało, ze zapina pasy. Kampania jest wyjątkowa również z innego powodu - swoją pomoc zadeklarowały czołowe firmy z branży e-marketingowej. Każdy zgodził się wesprzeć akcję bez konieczności umieszczenia logotypu lub nazwy w jakimkolwiek materiale promocyjnym dotyczącym "Zapinam pasy". Ponadto na kampanię nie wydano ani złotówki.

Przesłanie akcji jest bardzo proste: Człowieku, zapnij pasy i przeżyj święta!

Dorota Przybylak

Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy