Zestaw nowości od Triumpha - od turystyka po klasykę
Targi EICMA w Mediolanie są okazją, aby pierwszy raz z bliska zobaczyć wszystkie nowości brytyjskiej marki zaprezentowane na 2025 r. Najważniejszą z nich jest Tiger Sport 800, w którym debiutuje nowy silnik. Nie zabrakło też odświeżenia kilku modeli i specjalnej linii stylistycznej Icon dla klasycznych motocykli.
Zacznijmy od modelu, który jest faktyczną nowością. Triumph Tiger Sport 800 zgodnie z nazwą należy do bardziej sportowo-turystycznej grupy w tej części portfolio brytyjskiej marki. Jest to model blisko spokrewniony z Tigerem Sportem 660. Jest to ta sama konstrukcja, która jednak dostała zupełnie nowy silnik - trzycylindrową jednostkę o pojemności 798 cm3, która generuje 115 KM przy 10 750 obr./min i 84 Nm przy 8500 obr./min.
Jest to więc silnik o nieco innej charakterystyce niż w Tigerze 900, gdzie mamy 108 KM i 90 Nm, co pokazuje bardziej sportowy charakter nowego motocykla. Ma w tym pomagać też regulowane zawieszenie Showa. W standardzie znajdzie się natomiast quickshifter, cornering ABS, tryby jazdy, tempomat i możliwość połączenia telefonu za pomocą Bluetootha. Triumph Tiger Sport 800 trafi do salonów w marcu 2025 r., ale już wiadomo, że kosztuje 53 995 zł.
Na stoisku Triumpha w Mediolanie można też było podziwiać klasyczne modele w wydaniu Icon Edition. To opcja dla tych, dla których klasyki nigdy za dużo. Biało-czarne malowanie ze złotymi liniami jest tu tłem dla loga Triumpha w wersji z 1907 r., które od przeszło 100 lat nie pojawiało się na brytyjskich maszynach. Co tu dużo mówić - jak zawsze w przypadku edycji specjalnych klasyków Triumpha, wygląda to dobrze. Wersja Icon dostępna jest dla takich modeli jak Bonneville T100, Bonneville T120, Scrambler 900, Scrambler 1200 X, Scrambler 1200 XE, Bobber i Speedmaster.
Wśród modeli, które zostały nieco ulepszone na 2025 r. znalazł się między innymi Triumph Trident 660. Dopracowano w nim zawieszenie, a do tego w standardzie będzie miał cornering ABS, qiuckshifter i tempomat. Oczywiście nie zabraknie zmian w malowaniach. Również jeden z tańszych klasyków, czyli Speed Twin 900 dostał nieco zmieniony wygląd, poprawione właściwości jezdne i nowe malowania.