Żarty z chińskich motocykli się skończyły. Jedi K750 robi wrażenie

Chińczycy potrafią pozytywnie zaskoczyć. Bo tak należy napisać o zaprezentowanym na targach w Chongqing koncepcie sportowego motocykla Jedi K750. Wygląda on świeżo i jest niepodobny do niczego, co dziś jeździ po drogach.

Jedi K750Jedi K750
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Jinan Jedi Motorcycle Technology
Szymon Jasina

Często piszemy o chińskich motocyklach, wspominając o kolejnych kopiach europejskich czy japońskich konstrukcji. Nie da się ukryć, że w Państwie Środka podrabianie zagranicznych produktów opanowano do perfekcji. Jednak nie zawsze tak jest. Przecież to z Chin pochodzą coraz popularniejsze w Europie motocykle Benelli czy nowa na polskim rynku marka Voge, która ma całkiem ciekawe i dobrze prezentujące się modele. Niemniej trzeba przyznać, że Jedi K750 to spora niespodzianka.

Marka Jedi jest u nas praktycznie nieznana, ale w Chinach istnieje od 1975 r. Produkuje ona między innymi motocykle dla policji, ale ma też w ofercie ich cywilne wersje, a także baggera z silnikiem 250 cm3, enduro i sportowo turystyczny model Sport GT 750, który właśnie doczekał się nowej wersji nazwanej GTR750. I to ten ostatni jest tu najciekawszy. Nie dość, że jest to spora maszyna, to jeszcze wygląda naprawdę ciekawie. Teraz Chińczycy poszli krok dalej.

Jedi K750
Jedi K750 © Materiały prasowe

Jedi K750 to jeden z trzech motocykli zaprezentowanych na targach. Chińska marka pokazała tam właśnie sportowo-turystyczny model GTR750 i nakeda JFR750 o nowoczesnym wyglądzie inspirowanym stylem retro. Wszystkie te trzy maszyny napędzane są tym samym dwucylindrowym, rzędowym silnikiem o pojemności 730 cm3, którego maksymalna moc to 69 KM przy 7500 obr./min., a maksymalny moment obrotowy wynosi 67 Nm przy 6500 obr./min.

Skoro motocykl Jedi K750 dostał napęd z gotowych maszyn, to świadczy to o fakcie, że on sam nie jest daleki od produkcji. Co więcej, może być mocniej spokrewniony, gdyż ma ten sam widelec zwieszenia co dwa pozostałe modele (jedynie przykryty elementami stylistycznymi) i takie same hamulce Brembo.

Jeśli tak ma wyglądać przyszłość chińskiej motoryzacji, to jest to dobry znak. Jedi K750 nie tylko nie jest kopią zagranicznych motocykli, ale też jest tak inny, że wnosi sporo świeżości do świata dwóch kółek. Choć raczej nie zobaczymy go w Europie, to można mieć nadzieję, że on i inne takie odważne projekty będą trafiać do sprzedaży.

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro