Zdaniem przedstawicieli Renault ponad 300 tys. km testów to wystarczający dystans, aby okrzyknąć nowe wyczynowe Megane samochodem idealnym.
Testom poddano najmocniejszą wersję nowego francuskiego hatchbacka o oznaczeniu RS - RenaultSport. Pod maską pojazdu znalazł się silnik benzynowy, zgodny z normami emisji spalin Euro5. Jest to dwulitrowy, turbodoładowany motor o maksymalnej mocy 247 KM przy 5,5 tys. Obr/min. i maksymalnym momencie o wartości 340 Nm juz przy 3000 Obr/min. Do tego trzeba dodać, ze aż 80 proc. momentu jest dostępne juz przy 1,5 tys. Obr/min. Moc jest przekazywana jedynie na przednią oś samochodu, dzięki sześciostopniowej, manualnej przekładni. Renault twierdzi, że samochód rozpędza się do setki w 6,1 sek. Dzieje się tak między innymi dzięki urządzeniu o nazwie PowerStart. Dzięki niemu z silnika na koła jest przekazywana optymalna wartość momentu obrotowego bez utraty przyczepności.
Samochód jest również dostępny z pakietem Cup Suspention Pack. Auto otrzymuje wtedy zestaw twardych sprężyn, mechanizm różnicowy o
ograniczonym uślizgu, układ hamulcowy Brembo oraz 18-calowe aluminiowe felgi z oponami Michelin Pilot Sport 2 w rozmiarze 235/40.
* TUTAJ ZNAJDZIESZ WIĘCEJ ZDJĘĆ RENAULT MEGANE RS * Samochód ma również całą masę cywilnych dodatków. Listę otwierają przednie i tylne czujniki cofania, ESP, światła do jazdy dziennej LED i lampy bixenonowe. Nie zapomniano też o radioodtwarzaczu CD ze zmieniarką na sześć płyt CD, łączu Bluetooth czy nawigacji TomTom. Ciekawym rozwiązaniem jest również system telemetryczny Renault, który na wyświetlaczu radia pokazuje między innymi przyspieszenie od zera do 100 km/h czy czas przejechania 1000 m.
Jest jednak jedna zła wiadomość. Auto trafi jedynie na rynek brytyjski. Jeśli jednak znajdą się chętni w Polsce, to zamówienia na auto można składać od 1 listopada tego roku. Dostawy rozpoczną się zaś 1 stycznia 2010 r.
Jakub Wielicki