Trwa ładowanie...

Yamaha WR450F nowej generacji. Ma silnik i ramę z YZ450F

Yamaha zaprezentowała nową odsłonę swojego najmocniejszego enduro, czyli WR450F. Otrzymało ono efektywniejszy silnik, lepsze prowadzenie i skuteczniejsze hamulce. Japończycy chwalą się, że to ich najlepsze mocne enduro, które bazuje na crossie YZ450F.

Yamaha WR450FYamaha WR450FŹródło: Materiały prasowe, fot: Yamaha
d4jdngl
d4jdngl

Jedną z najważniejszych nowości, jaką otrzymała Yamaha WR450F, jest lepszy silnik. Nowa jednostka o pojemności 450 cm3 jest lżejsza i bardziej kompaktowa od poprzedniej. Jest to oczywiście ewolucja nowego silnika z modelu YZ450F, jednak dostosowana do wymagań enduro. Oznacza to nieco inny dolot i wydech, zoptymalizowany wtrysk paliwa i oprogramowanie sterujące silnikiem. Dzięki temu jednostka ma płynniej dostarczać moc i oferować lepsze parametry przy wysokich obrotach.

W silniku zastosowano lżejszą głowicę i nowy kształt cylindrów, co pozwoliło nieco zwiększyć współczynnik kompresji. Zmniejszono natomiast kąt, pod którym umieszczone są zawory, dzięki czemu zmienił się kształt komory spalania. Tak jak to miało miejsce już w odświeżonej wersji poprzedniej generacji WR450F, właściciele tego motocykla będą mogli sterować ustawieniami silnika za pomocą aplikacji na smartfonie. Dodatkowo mapowanie silnika można zmieniać przełącznikiem na kierownicy.

Yamaha WR450F Materiały prasowe
Yamaha WR450FŹródło: Materiały prasowe, fot: Yamaha

Yamaha WR450F otrzymała też zupełnie nową lekką aluminiową ramę. Ona też jest podobna do tej z YZ450F, ale została dostosowana do potrzeb enduro i jest cieńsza w kilku miejscach. Ma ona zapewniać lepsze wyczucie nawierzchni podczas jazdy. Kierownica natomiast jest przesunięta do przodu o 15 mm i w dół o 5 mm.

d4jdngl

Oczywiście w przypadku motocykla enduro Yamaha poświęciła też dużo pracy na dopracowanie zawieszenia i chwali się tym, że należy ono do jednych z najlepszych na świecie. Dzięki temu ma zapewnić przyczepność, wyczucie i zwinność.

W nowym WR450F zdecydowano się też zamontować zdecydowanie większe hamulce – ich powierzchnia wzrosłą o 25 proc. z tyłu i 16 proc. z przodu bez zwiększania ich masy. Nowa Yamaha WR450F będzie dostępna w sprzedaży od października 2020 r.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d4jdngl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4jdngl
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj