Yamaha WR450F nowej generacji. Ma silnik i ramę z YZ450F

Yamaha zaprezentowała nową odsłonę swojego najmocniejszego enduro, czyli WR450F. Otrzymało ono efektywniejszy silnik, lepsze prowadzenie i skuteczniejsze hamulce. Japończycy chwalą się, że to ich najlepsze mocne enduro, które bazuje na crossie YZ450F.

Yamaha WR450FYamaha WR450F
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Yamaha
Szymon Jasina
oprac.  Szymon Jasina

Jedną z najważniejszych nowości, jaką otrzymała Yamaha WR450F, jest lepszy silnik. Nowa jednostka o pojemności 450 cm3 jest lżejsza i bardziej kompaktowa od poprzedniej. Jest to oczywiście ewolucja nowego silnika z modelu YZ450F, jednak dostosowana do wymagań enduro. Oznacza to nieco inny dolot i wydech, zoptymalizowany wtrysk paliwa i oprogramowanie sterujące silnikiem. Dzięki temu jednostka ma płynniej dostarczać moc i oferować lepsze parametry przy wysokich obrotach.

W silniku zastosowano lżejszą głowicę i nowy kształt cylindrów, co pozwoliło nieco zwiększyć współczynnik kompresji. Zmniejszono natomiast kąt, pod którym umieszczone są zawory, dzięki czemu zmienił się kształt komory spalania. Tak jak to miało miejsce już w odświeżonej wersji poprzedniej generacji WR450F, właściciele tego motocykla będą mogli sterować ustawieniami silnika za pomocą aplikacji na smartfonie. Dodatkowo mapowanie silnika można zmieniać przełącznikiem na kierownicy.

Yamaha WR450F
Yamaha WR450F © Materiały prasowe | Yamaha

Yamaha WR450F otrzymała też zupełnie nową lekką aluminiową ramę. Ona też jest podobna do tej z YZ450F, ale została dostosowana do potrzeb enduro i jest cieńsza w kilku miejscach. Ma ona zapewniać lepsze wyczucie nawierzchni podczas jazdy. Kierownica natomiast jest przesunięta do przodu o 15 mm i w dół o 5 mm.

Oczywiście w przypadku motocykla enduro Yamaha poświęciła też dużo pracy na dopracowanie zawieszenia i chwali się tym, że należy ono do jednych z najlepszych na świecie. Dzięki temu ma zapewnić przyczepność, wyczucie i zwinność.

W nowym WR450F zdecydowano się też zamontować zdecydowanie większe hamulce – ich powierzchnia wzrosłą o 25 proc. z tyłu i 16 proc. z przodu bez zwiększania ich masy. Nowa Yamaha WR450F będzie dostępna w sprzedaży od października 2020 r.

Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025