Yamaha WR450F nowej generacji. Ma silnik i ramę z YZ450F

Yamaha zaprezentowała nową odsłonę swojego najmocniejszego enduro, czyli WR450F. Otrzymało ono efektywniejszy silnik, lepsze prowadzenie i skuteczniejsze hamulce. Japończycy chwalą się, że to ich najlepsze mocne enduro, które bazuje na crossie YZ450F.

Yamaha WR450FYamaha WR450F
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Yamaha
Szymon Jasina
oprac.  Szymon Jasina

Jedną z najważniejszych nowości, jaką otrzymała Yamaha WR450F, jest lepszy silnik. Nowa jednostka o pojemności 450 cm3 jest lżejsza i bardziej kompaktowa od poprzedniej. Jest to oczywiście ewolucja nowego silnika z modelu YZ450F, jednak dostosowana do wymagań enduro. Oznacza to nieco inny dolot i wydech, zoptymalizowany wtrysk paliwa i oprogramowanie sterujące silnikiem. Dzięki temu jednostka ma płynniej dostarczać moc i oferować lepsze parametry przy wysokich obrotach.

W silniku zastosowano lżejszą głowicę i nowy kształt cylindrów, co pozwoliło nieco zwiększyć współczynnik kompresji. Zmniejszono natomiast kąt, pod którym umieszczone są zawory, dzięki czemu zmienił się kształt komory spalania. Tak jak to miało miejsce już w odświeżonej wersji poprzedniej generacji WR450F, właściciele tego motocykla będą mogli sterować ustawieniami silnika za pomocą aplikacji na smartfonie. Dodatkowo mapowanie silnika można zmieniać przełącznikiem na kierownicy.

Yamaha WR450F
Yamaha WR450F © Materiały prasowe | Yamaha

Yamaha WR450F otrzymała też zupełnie nową lekką aluminiową ramę. Ona też jest podobna do tej z YZ450F, ale została dostosowana do potrzeb enduro i jest cieńsza w kilku miejscach. Ma ona zapewniać lepsze wyczucie nawierzchni podczas jazdy. Kierownica natomiast jest przesunięta do przodu o 15 mm i w dół o 5 mm.

Oczywiście w przypadku motocykla enduro Yamaha poświęciła też dużo pracy na dopracowanie zawieszenia i chwali się tym, że należy ono do jednych z najlepszych na świecie. Dzięki temu ma zapewnić przyczepność, wyczucie i zwinność.

W nowym WR450F zdecydowano się też zamontować zdecydowanie większe hamulce – ich powierzchnia wzrosłą o 25 proc. z tyłu i 16 proc. z przodu bez zwiększania ich masy. Nowa Yamaha WR450F będzie dostępna w sprzedaży od października 2020 r.

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟