Yamaha Ténéré 700 Raid prawie gotowa. Pojawiły się grafiki patentowe
W internecie pojawiły się grafiki patentowe prezentujące Yamahę Ténéré 700 w bardziej terenowej wersji Raid. Widać na nich, że gotowy motocykl będzie się nieco różnił od pokazanego niedawno konceptu, ale zachowa m.in. duży zbiornik paliwa.
Yamaha Ténéré 700 Raid będzie bardziej offroadową i wyprawową wersją japońskiego motocykla adventure klasy średniej. Na targach EICMA w listopadzie 2021 r. został zaprezentowany bardzo bojowo wyglądający prototyp tej maszyny, a teraz w internecie pojawiły się obrazki patentowe przedstawiające prawdopodobną wersję produkcyjną.
Nieco różni się ona od konceptu. Przednie zawieszenie wygląda mniej bojowo, ale można się spodziewać, że w rzeczywistości będzie ono miało większy skok niż w przypadku standardowej Yamahy Ténéré 700. Przedni błotnik jest umieszczony nisko nad kołem, ale jest możliwość, że jest tak tylko na potrzeby patentu lub japońska marka zaoferuje dwa rozwiązania. W końcu w takim motocyklu można spodziewać się długiej listy akcesoriów.
Najważniejsze jest to, że grafiki patentowe potwierdzają nowe owiewki kryjące większy zbiornik paliwa, a raczej dwa zbiorniki z oddzielnymi wlewami. Tak jak standardowe Ténéré 700 mieści 16 l paliwa, tak wersja Raid ma zapewniać zdecydowanie większy zasięg (choć konkretna wartość nie została podana).
Yamaha Ténéré 700 Raid ma też mocno zmienione siedzenie, które w znacznym stopniu zachodzi na zbiornik paliwa. Za to patent przedstawia standardowy wydech, co sugeruje, że układ Akrapoviča zamontowany na prototypie będzie jedną z opcji dodatkowych. Sam silnik pozostanie bez zmian, co oznacza dwucylindrową jednostkę o pojemności 689 cm3, mocy 73 KM i momencie obrotowym 68 Nm.
Nie jest jeszcze znana data premiery Yamahy Ténéré 700 Raid, ale pojawienie się grafik patentowych to znak, że model ten jest coraz bliżej salonów sprzedaży.