Trwa ładowanie...

Moto Guzzi V100 Mandello to pierwszy motocykl na świecie z aktywną aerodynamiką

Na targach EICMA Moto Guzzi zaprezentowało swój nowy flagowy model V100 Mandello. Jak tłumaczą Włosi, ten motocykl turystyczny motocykl otwiera nowy rozdział w historii marki. Bez wątpienia jest jej najbardziej nowoczesnym i zaawansowanym modelem.

Moto Guzzi V100 MandelloMoto Guzzi V100 MandelloŹródło: Materiały prasowe, fot: Moto Guzzi
d4jdngl
d4jdngl

Moto Guzzi ostatnio kojarzy się ze stylistyką retro. V7 i V9 wyglądają jak motocykle sprzed lat, a V85 TT też jak inspirowany klasycznym stylem. Włoska marka w swojej (również nie tak odległej) historii jednak miała nowocześnie wyglądające modele i z premierą V100 Mandello do tego wraca. Co więcej, debiut tej całkowicie nowej konstrukcji zbiega się ze 100-leciem marki i ma być otwarciem kolejnego stulecia.

V100 Mandello łączy klasyczne cechy motocykli Moto Guzzi z nowoczesnością i widać to już w stylistyce, która zdecydowanie przyciąga oko. Jest maszyną sportowo-turystyczna, ale trochę wymyka się prostej klasyfikacji. Producent obiecuje komfort podróży (również w dwie osoby) oraz wygodną pozycję siedzącą, ale na zdjęciach nie widać nawet stelaży pod kufry. Z drugiej strony ma być sportowo dzięki kompaktowej konstrukcji, ale nie jest to mały zwarty motocykl.

Moto Guzzi V100 Mandello Materiały prasowe
Moto Guzzi V100 MandelloŹródło: Materiały prasowe, fot: Moto Guzzi

Sercem Moto Guzzi V100 Mandello jest nowy silnik. Oczywiście jest to jednostka V2 z cylindrami wystającymi na boki, ale większa niż w pozostałych oferowanych dziś modelach. Duża pojemność spowodowała, że inżynierowie musieli zadbać, aby konstrukcja była możliwie kompaktowa i lekka. Silnik ma 1042 cm3 i dostarcza maksymalną moc 115 KM oraz maksymalny moment obrotowy 105 Nm, którego 90 proc. dostępne jest już przy 3500 obr./min.

d4jdngl

Jak na nowoczesny flagowy motocykl przystało, Moto Guzzi V100 Mandello ma na pokładzie sporo elektroniki. Jest oczywiście elektronicznie sterowana przepustnica, tempomat czy system cornering ABS. Można wybrać jeden z czterech trybów jazdy (Travel, Sport, Rain i Road), które powiązane są z trzema różnymi mapami silnika, czterema poziomami kontroli trakcji i trzema poziomami hamowania silnikiem, a także ustawieniami półaktywnego zawieszenia Ohlins. To ostatnie może automatycznie dostosowywać swoje parametry do warunków drogowych i stylu jazdy.

Moto Guzzi V100 Mandello Materiały prasowe
Moto Guzzi V100 MandelloŹródło: Materiały prasowe, fot: Moto Guzzi

Tym, co szczególnie wyróżnia Moto Guzzi V100 Mandello, jest aktywna aerodynamika, która po raz pierwszy znalazła się w seryjnym motocyklu. Są to automatycznie sterowane deflektory powietrza znajdujące się na górze 17,5-litrowego zbiornika paliwa. Zmieniają one swoje ustawienie w zależności od prędkości i wybranego trybu jazdy i przy pełnym otwarciu o 22 proc. zmniejszają nacisk powietrza na kierowcę. Do tego o komfort przy wyższych prędkościach dba elektrycznie regulowana szyba.

Moto Guzzi V100 Mandello wyposażone jest też w 5-calowy kolorowy wyświetlacz. Po podłączeniu telefonu za pomocą Bluetooth mogą być na nim pokazywane wskazówki nawigacji. Do tego motocykl ma w pełni LED-owe oświetlenie ze światłami do jazdy dziennej oraz doświetlanie zakrętów.

Moto Guzzi V100 Mandello Materiały prasowe
Moto Guzzi V100 MandelloŹródło: Materiały prasowe, fot: Moto Guzzi
Moto Guzzi V100 Mandello Materiały prasowe
Moto Guzzi V100 MandelloŹródło: Materiały prasowe, fot: Moto Guzzi
Moto Guzzi V100 Mandello Materiały prasowe
Moto Guzzi V100 MandelloŹródło: Materiały prasowe, fot: Moto Guzzi
Moto Guzzi V100 Mandello Materiały prasowe
Moto Guzzi V100 MandelloŹródło: Materiały prasowe, fot: Moto Guzzi
Moto Guzzi V100 Mandello Materiały prasowe
Moto Guzzi V100 MandelloŹródło: Materiały prasowe, fot: Moto Guzzi
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d4jdngl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4jdngl
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj