WAŻNE
TERAZ

Czarne chmury nad Wąsikiem i Kamińskim. Jest ruch prokuratury

Moto Guzzi V100 Mandello to pierwszy motocykl na świecie z aktywną aerodynamiką

Na targach EICMA Moto Guzzi zaprezentowało swój nowy flagowy model V100 Mandello. Jak tłumaczą Włosi, ten motocykl turystyczny motocykl otwiera nowy rozdział w historii marki. Bez wątpienia jest jej najbardziej nowoczesnym i zaawansowanym modelem.

Moto Guzzi V100 MandelloMoto Guzzi V100 Mandello
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Moto Guzzi
Szymon Jasina

Moto Guzzi ostatnio kojarzy się ze stylistyką retro. V7 i V9 wyglądają jak motocykle sprzed lat, a V85 TT też jak inspirowany klasycznym stylem. Włoska marka w swojej (również nie tak odległej) historii jednak miała nowocześnie wyglądające modele i z premierą V100 Mandello do tego wraca. Co więcej, debiut tej całkowicie nowej konstrukcji zbiega się ze 100-leciem marki i ma być otwarciem kolejnego stulecia.

V100 Mandello łączy klasyczne cechy motocykli Moto Guzzi z nowoczesnością i widać to już w stylistyce, która zdecydowanie przyciąga oko. Jest maszyną sportowo-turystyczna, ale trochę wymyka się prostej klasyfikacji. Producent obiecuje komfort podróży (również w dwie osoby) oraz wygodną pozycję siedzącą, ale na zdjęciach nie widać nawet stelaży pod kufry. Z drugiej strony ma być sportowo dzięki kompaktowej konstrukcji, ale nie jest to mały zwarty motocykl.

Moto Guzzi V100 Mandello
Moto Guzzi V100 Mandello © Materiały prasowe | Moto Guzzi

Sercem Moto Guzzi V100 Mandello jest nowy silnik. Oczywiście jest to jednostka V2 z cylindrami wystającymi na boki, ale większa niż w pozostałych oferowanych dziś modelach. Duża pojemność spowodowała, że inżynierowie musieli zadbać, aby konstrukcja była możliwie kompaktowa i lekka. Silnik ma 1042 cm3 i dostarcza maksymalną moc 115 KM oraz maksymalny moment obrotowy 105 Nm, którego 90 proc. dostępne jest już przy 3500 obr./min.

Jak na nowoczesny flagowy motocykl przystało, Moto Guzzi V100 Mandello ma na pokładzie sporo elektroniki. Jest oczywiście elektronicznie sterowana przepustnica, tempomat czy system cornering ABS. Można wybrać jeden z czterech trybów jazdy (Travel, Sport, Rain i Road), które powiązane są z trzema różnymi mapami silnika, czterema poziomami kontroli trakcji i trzema poziomami hamowania silnikiem, a także ustawieniami półaktywnego zawieszenia Ohlins. To ostatnie może automatycznie dostosowywać swoje parametry do warunków drogowych i stylu jazdy.

Moto Guzzi V100 Mandello
Moto Guzzi V100 Mandello © Materiały prasowe | Moto Guzzi

Tym, co szczególnie wyróżnia Moto Guzzi V100 Mandello, jest aktywna aerodynamika, która po raz pierwszy znalazła się w seryjnym motocyklu. Są to automatycznie sterowane deflektory powietrza znajdujące się na górze 17,5-litrowego zbiornika paliwa. Zmieniają one swoje ustawienie w zależności od prędkości i wybranego trybu jazdy i przy pełnym otwarciu o 22 proc. zmniejszają nacisk powietrza na kierowcę. Do tego o komfort przy wyższych prędkościach dba elektrycznie regulowana szyba.

Moto Guzzi V100 Mandello wyposażone jest też w 5-calowy kolorowy wyświetlacz. Po podłączeniu telefonu za pomocą Bluetooth mogą być na nim pokazywane wskazówki nawigacji. Do tego motocykl ma w pełni LED-owe oświetlenie ze światłami do jazdy dziennej oraz doświetlanie zakrętów.

Moto Guzzi V100 Mandello
Moto Guzzi V100 Mandello © Materiały prasowe | Moto Guzzi
Moto Guzzi V100 Mandello
Moto Guzzi V100 Mandello © Materiały prasowe | Moto Guzzi
Moto Guzzi V100 Mandello
Moto Guzzi V100 Mandello © Materiały prasowe | Moto Guzzi
Moto Guzzi V100 Mandello
Moto Guzzi V100 Mandello © Materiały prasowe | Moto Guzzi
Moto Guzzi V100 Mandello
Moto Guzzi V100 Mandello © Materiały prasowe | Moto Guzzi
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła