Wyjątkowy custom Indian FTR AMA to pierwszy z dwóch projektów

Brice Hennebert z Workhorse Speed Shop ukończył pierwszy z dwóch customowych indianów, które zamówiło u niego dwóch braci. Współczesnego amerykańskiego nakeda zamienił w maszynę nawiązującą do sportowych konstrukcji lat 80.

Indian FTR AMAIndian FTR AMA
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Indian
Szymon Jasina

Hennebert otrzymał zlecenie od dwóch braci na customy na bazie Indiana FTR. Choć pierwszym zamówionym projektem był Black Swan, to najpierw ukończony został FTR AMA. Jak tłumaczy Brice, do obu projektów podszedł nieco inaczej i tak jak Black Swan rozpoczął swoje powstawanie od glinianego modelu, tak FTR AMA został stworzony w świecie wirtualnym, a wiele elementów powstało na drukarce 3D.

– Zamówienie było mało konkretne, efekt miał być kolorowy i mieć charakter czołgu – opowiada o projekcie Hennebert. – Jedynym ograniczeniem było to, aby malowanie było inspirowane wzorem Martini Racing. Po poszukiwaniu inspiracji i przemyśleniu projektu postanowiłem oprzeć wygląd o motocykle wyścigowe z serii AMA z lat 80. oraz o samochody rajdowej z tej samej epoki. Główne inspiracje to Lancia Delta HF wymieszana z Hondą 750 Bol d’Or i dodatkiem DNA muscle bike’ów.

Indian FTR AMA
Indian FTR AMA © Materiały prasowe | Indian

Indian FTR AMA to naprawdę złożony projekt. Część elementów zrobiła firma Vinco Racing z Holandii, wyjątkowe felgi nawiązujące do projektu Lancii przygotowała firma JoNich Wheels z Włoch, a przednie zawieszenie (Ohlins o średnicy 43 mm) zostało zmodyfikowane tak, aby przypominało to z motocykla Bol d’Or. Z tyłu znalazły się dwa amortyzatory i zrobiony specjalnie na potrzeby projektu FTR AMA dłuższy wahacz.

Modyfikacji poddano też inne elementy mechaniczne, jak hamulce dostarczone przez Beringer Brakes – firmę, z którą Hannebert współpracował już wcześniej. Uzupełnieniem całości natomiast jest zmodyfikowany wydech S&S Cycle Grand National.

Indian FTR AMA
Indian FTR AMA © Materiały prasowe | Indian
Indian FTR AMA
Indian FTR AMA © Materiały prasowe | Indian
Indian FTR AMA
Indian FTR AMA © Materiały prasowe | Indian
Indian FTR AMA
Indian FTR AMA © Materiały prasowe | Indian
Indian FTR AMA
Indian FTR AMA © Materiały prasowe | Indian
Indian FTR AMA
Indian FTR AMA © Materiały prasowe | Indian
Indian FTR AMA
Indian FTR AMA © Materiały prasowe | Indian
Indian FTR AMA
Indian FTR AMA © Materiały prasowe | Indian
Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła