Trwa ładowanie...

Wybuchła moda na motocykle z lat 80. i 90. Chcemy już nie tylko cafe racerów

To musiało nastąpić. Choć lata 80. i 90. w wielu aspektach kulturowych i wizualnych długo było uważane za "obciachowe", to teraz nostalgia wygrywa. Również w świecie motocykli, gdzie w ostatnim czasie moda na maszyny z tego okresu rośnie lawinowo.

Kawasaki GPZ900R NinjaKawasaki GPZ900R NinjaŹródło: Flickr
d4jdngl
d4jdngl

Moda na motocykle w stylu lat 50. i 60. trwa w najlepsze. Oczywiście nie każdego stać, żeby kupić i wyremontować maszynę sprzed ponad pół wieku, jednak producenci wychodzą temu naprzeciw. Wiele marek oferuje modele w stylu retro nawiązujący m.in. do klasycznych cafe racerów czy scramblerów. Nawet wśród "125-tek" i elektrycznych jednośladów jest w czym wybierać. Kanciaste motocykle z lat 80. do tej pory nie cieszyły się takim uznaniem. Z drugiej strony na rynku pojawiło się Suzuki Katana, które wygląda świetnie i jest znakiem rozpoczynającej się mody.

Motocykle z lat 80. czy 90. ostatnio częściej służyły za bazy do tworzenia customów inspirowanych dużo starszymi maszynami. Jednak same w sobie nie cieszyły się dużą popularnością. W 2020 r. się to zmieniło. Moda na maszyny z ostatnich dwóch dekad XX w. wystrzeliła. W rozmowie z Motorcycle News tłumaczył to Ciarán Perrin z firmy Extreme Trading zajmującej się sprzedażą klasycznych motocykli. Jak powiedział, w czasie pandemii wiele osób wydaje mniej pieniędzy i jeśli interesują się jednośladami, to chętnie w nie inwestują, a tu najtańszą i najprostszą opcją są właśnie klasyki z lat 80. i 90.

Honda Fireblade Wikimedia Commons
Honda FirebladeŹródło: Wikimedia Commons, fot: PekePON

Nie bez znaczenia jest też nostalgia. Teraz na takie klasyki mogą sobie pozwolić osoby, które za młodu marzyły o tych motocyklach. Naturalne jest też to, że moda po pewnym czasie wraca i kanciaste jednoślady z lat 80. nie są tu wyjątkiem.

d4jdngl

Można zatem się spodziewać, że popularność stylu lat 80. i 90. będzie w najbliższym czasie jeszcze rosnąć. Zatem z jednej strony te często stosunkowo tanie dziś modele mogą okazać się niezłą inwestycją, gdyż ich ceny zaczną rosnąć (przynajmniej najbardziej kultowych modeli). Z drugiej nowe Suzuki Katana może znaleźć naśladowców i obok współczesnych cafe racerów i scramblerów w sprzedaży pojawią się modele nawiązujący do kanciastych modeli sportowych z kwadratowymi światłami.

Suzuki Katana Wikimedia Commons
Suzuki KatanaŹródło: Wikimedia Commons
Yamaha RD500LC Wikimedia Commons
Yamaha RD500LCŹródło: Wikimedia Commons, fot: Nimbus227
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d4jdngl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4jdngl
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj