W podwarszawskim Czosnowie odbył się kolejny Auto Test zorganizowany przez uznanego w europejskim kręgu dziennikarskim, red. Wojciecha Sierpowskiego (jurora Car of the Year). Zaproszeni dziennikarze, zjechali się z całego kraju i mimo paskudnej pogody, nie mieli czego żałować.
Organizatorzy spisali się na medal, załatwiając blisko 40 samochodów przeróżnych marek. Każdy z gości miał czas na zapoznanie się ze wszystkimi modelami, a było w czym wybierać. Przekrój wszystkich segmentów, możliwych silników i wersji nadwoziowych wzbudzał niezaspokojoną ciekawość i pozwolił na dokonanie skrupulatnych porównań. Największą popularnością cieszyły się te najbardziej luksusowe i oczywiście najdroższe auta. Wchodząca na europejski rynek marka Infiniti przedstawiła dwa sposoby na prestiż. G37 i EX37 z silnikami o mocy przekraczającej 300 KM to sportowa alternatywa dla wyniosłego Lexusa. Także Jaguar wykupiony przez indyjskie Tata Motors skutecznie próbuje ugryźć kawałek motoryzacyjnego tortu. Do Czosnowa przywiózł model XF S, który nie miał chwili wytchnienia na testowej trasie.
* ZOBACZ NAJCIEKAWSZE AUTA * Również niższe segmenty reprezentowało wielu przedstawicieli. GM chwytający się brzytwy, pokazał dwie wersje Insigni z dieslem pod maską- mocniejszą 160-konną i słabszą odmianę Elegance. Toyota Avensisa, zaś Seat nową jakość na bazie Audi A4 B6. Exeo jako nowicjusz w swojej klasie, mimo słabszej renomy, udowodnił, że potrafi rywalizować bez kompleksów z najlepszymi.
Blisko 40 aut i dla każdego coś odpowiedniego. Najświeższe propozycje, nieco starsze, sprawdzone, duże, małe, klasyczne, nietypowe…tym podobne przeciwstawne określenia można byłoby wymieniać bez końca. Auto Test 2009 uwidocznił przede wszystkim zacierającą się różnicę między autami europejskimi i azjatyckimi. Tacy gracze jak Hyundai I20, czy Kia Soul nie tylko wyznaczają nowe trendy designerskie, ale także skutecznie zabierają klientów lepiej znanym producentom.
Lista obecności: Alfa Romeo Mito, Audi A6, BMW serii 7, Mini Cabrio, Citroen C3 Picasso, Citroen C4, Dodge Caliber SRT, Ford Mondeo, Honda City, Hyundai i20, Infiniti G37, Infiniti EX37, Jaguar XF S-diesel, Kia Soul 1.6 CRDi, Lancia Delta, Mazda3, Mercedes E 350 CDI, Mitsubishi Lancer Sportback, Opel Insignia Sport 2.0 CDTI - 160 KM, Opel Insignia Elegance 2.0 CDTI - 130 KM, Peugeot 308 CC, Renault Clio kombi, Renault Scenic, Renault Grand Scenic, Renault Megane Coupe, Seat Exeo, Subaru Impreza Diesel Boxer, Suzuki Splash 1.0, Suzuki SX 1.6 D, Suzuki Swift, Toyota IQ, Toyota Verso, Toyota Avensis, VW Passat BlueMotion, VW Golf GTI.
Piotr Mokwiński