Wielki test samochodów 2009
None
Wielki test kompaktów
Segment kompaktowy, to od lat najpopularniejsza klasa. Z uwagi na uniwersalność i niskie koszty eksploatacyjne biją ona rekordy sprzedaży. Nic więc dziwnego, że red. Wojciech Sierpowski zaprosił tak liczne grono przedstawicieli segmentu C. Dodge Caliber, Renault Megane, czy Mitsubishi Lancer, to jedne z najmłodszych propozycji.
Wielki test kompaktów
Kiepska pogoda nie odstraszyła dziennikarzy i importerów. Jedni i drudzy nie zawiedli stawiając się tłumnie w Czosnowie. Blisko 40 samochodów i równie liczne grono żurnalistów przez 8 godzin oceniało, debatowało i poddawało wnikliwej analizie każdy z modeli.
Lancia Delta
Kompaktowa Lancia odważnie atakuje segment C premium. Szkoda tylko, że z dawnej Delty Integrale zaprojektowanej przez Giorgio Giugiaro nie pozostał choćby cień legendarnego charakteru. Obecny model może uwieść jedynie włoską stylistyką i iście włoskim charakterem.
Opel Insignia
Opel Insignia to wielka nadzieja GM na wyjście z kłopotów finansowych. Zerwanie z dawnym nazewnictwem jednoznacznie wskazuje na jakościowy krok do przodu. Insignia zadebiutowała świetnie zdobywając zaszczytny tytuł Car of the Year 2009. Najbliższe miesiące pokażą jak rynek przyjmie nowy produkt Opla.
Seat Exeo
Seat Exeo to po prostu odgrzane Audi A4 B6. Użytkownicy poprzedniej generacji A4 z pewnością poczują się w nim jak w domu. Bardzo dobrze się prowadzi, materiały wykończeniowe nie budzą najmniejszych zastrzeżeń, zaś aktualne promocje cenowe skutecznie zachęcają do kupna. Szkoda tylko, że hiszpańscy inżynierowie nie wykazali się większa inwencją twórczą.
Dodge Caliber
Dodge Caliber w najmocniejszej odmianie SRT4 zdecydowanie wyróżniał się na tle rywali. Najmocniejszy w klasie silnik i atrakcyjna cena to nie wszystko w walce o klienta. Turbodoładowany silnik rozwijający 295 KM, brutalnie przekazuje moc na przednie koła. Na mokrej nawierzchni każde mocniejsze wciśnięcie gazu kończy się utratą przyczepności i batalią o odzyskanie panowania nad autem. Propozycja dla amatorów wysokiego poziomu adrenaliny.
Volkswagen Golf GTI
Golf GTI VI generacji to klasa sama w sobie. W 1976 MK1 otworzyło nową klasę GTI, której nieprzerwanie od 33 lat przewodzi. Pierwszych pięć edycji kompaktowego Golfa w najmocniejszej odmianie nabyło ponad 1,7 miliona klientów, zatem sukces MK6 murowany. 210 KM, 280 Nm, 6,9 sekundy do pierwszej setki i 240 km/h prędkości maksymalnej to najistotniejsze argumenty przemawiające za jego zakupem.
Jaguar XF S
65 tysięcy sprzedanych Jaguarów w 2008 roku na całym świecie świadczy, że marka ma się całkiem nieźle. Model XF S po kuracji odmładzającej otrzymał nowy silnik Diesla generujący 275 KM i aż 600 Nm osiąganych przy 2000 obr/min. Dwie turbosprężarki rozpędzają tego rodzinnego potwora do 100 km/h w 6,4 sekundy. Nic więc dziwnego, że na tegorocznym Auto Teście nie miał chwili wytchnienia pod ciężkimi stopami dziennikarzy.
Kia Soul
Na deser koreański przypływ świeżości. Soul to najciekawsza propozycja Kii dla młodych duchem i potrzebujących się wyróżnić kierowców. Finezyjna stylistyka, możliwość dowolnej interpretacji kolorystycznej wnętrza wedle własnych upodobań i przede wszystkim bardzo atrakcyjna cena, to najmocniejsze atuty auta. Do Czosnowa przyjechała wersja z wysokoprężną jednostką o pojemności 1,6, która zdaje się być najodpowiedniejszym wyborem. Mimo niezbyt wysokiej kultury pracy i zauważalnej hałaśliwości przy wyższych obrotach, warto dopłacić kilka tysięcy złotych i cieszyć się niskim spalaniem oraz zadowalającą elastycznością.
Wielki test kompaktów
Sesja zdjęciowa odbyła się na boisku piłkarskim miejscowej jednostki wojskowej. Na pierwszym planie w szeregu na zdjęcie czekają setki tysięcy złotych opakowane w zgrabne karoserie, zaś w tle podupadające bloki pamiętające poprzedni ustrój w okresie rozkwitu. Klasyczny kontrast.