* TUTAJ ZNAJDZIESZ WIĘCEJ ZDJĘĆ NOWEGO A8 * Samochód jest dosłownie naszpikowany nowoczesną technologią. A8 zostało wyposażone zarówno w pełen zestaw świateł LED, nowe oprogramowanie komputera pokładowego MMI, oraz w kamerę na podczerwień, która ułatwia podróż w nocy i rozpoznają pieszych. Oparte całkowicie na aluminiowej konstrukcji A8 jest dłuższe o 8 i szersze o 5 cm od swojego poprzednika, jednak waży dokładnie tyle samo. Jednak najnowszy model jest znacznie lepiej wyposażony w standardzie.
Na liście gadżetów znajdziemy miedzy innymi nową, ośmiobiegową automatyczną przekładnię Tiptronic, system bezkluczykowy, czy zdalnie otwierany bagażnik. Standardem w A8 będzie również napęd na wszystkie koła. Jako opcja będzie dostępny natomiast sportowy mechanizm różnicowy. Podróż zaś umili zestaw audio Bang&Olufsen o mocy ponad 1400 W.
* TUTAJ ZNAJDZIESZ WIĘCEJ ZDJĘĆ NOWEGO A8 * Nowe A8 dostępne będzie początkowo z dwoma silnikami: 4.2 FSI o mocy 273 kW (372 KM) i 4.2 TDI o mocy 258 kW (350 KM). Krótko potem dołączy 3.0 TDI o mocy 184 kW (250 KM). Wszystkie jednostki mają zwiększoną moc i moment obrotowy, jednak ich zużycie paliwa zostało obniżone od 13 do 22 procent. Wkrótce do oferty ma dołączyć również 3-litrowy silnik TDI o mocy 204 KM.
Nowe A8 trafi do polskich salonów sprzedaży na początku przyszłego roku. Wtedy też firma ogłosi cenę samochodu. Tymczasem znana jest już niemiecka cena auta. Za auto z silnikiem benzynowym trzeba zapłacić
Jakub Wielicki