W polskich salonach rozpoczęło się zbieranie zamówień na nowego Golfa Varianta. Pojazd charakteryzuje się o 100 l większym bagażnikiem w porównaniu z poprzednią wersją.
Pierwsza generacja Golfa Varianta pojawiła się na rynku dokładnie 20 lat temu. Od tego czasu sprzedano 1,8 mln tych samochodów, które łączą sportowy charakter z wszechstronnością. Pojemność bagażnika wzrosła z 505 do 605 l, zaś po złożeniu tylnych siedzeń wartość ta wzrasta do 1 620 l (poprzednio 1 495 l).
Stylistom udało się przenieść charakterystycczny kształt słupka C klasycznego Golfa na słupek D Golfa Varianta, dzięki czemu auto sprawia wrażenie smuklejszego, bardziej ekskluzywnego i bardziej sportowego. Jak wszystkie nowe Golfy, Variant posiada seryjnie montowany system Start-Stop i funkcję rekuperacji. Jako pierwsze kombi na świecie posiada hamulec multikolizyjny, który automatycznie przyhamowuje samochód po zderzeniu w celu redukcji występującej jeszcze energii kinetycznej.
Na wyposażeniu standardowym znajduje się 7 poduszek powietrznych, elektroniczny program stabilizacji toru jazdy ESC, klimatyzacja, poprzeczna blokada mechanizmu różnicowego XDS oraz radioodbiornik z 5-calowym wyświetlaczem dotykowym TFT. Opcjonalnie można zamówić systemy wspierające kierowcę takie jak Front Assist, automatyczny tempomat ACC, asystent pasa ruchu i parkowania, układ rozpoznający znaki drogowe oraz systemy Infotainment i Entertainment.
Pod maską montowane są dwie zupełnie nowe generacje silników. Jednostki benzynowe oferują 85, 105, 122 oraz 140 KM, natomiast wysokoprężne 90, 105 i 150 KM. W zależności od motoru stosowana jest 5 lub 6-biegowa skrzynia biegów albo przekładnia DSG. Cena nowego pojazdu rozpoczyna się od 65 490 zł (Trendline 1,2 TSI). Co istotne - skróceniu ze względu na przeniesienie produkcji do Niemiec uległ czas dostawy. Marka informuje też, że do dyspozycji klientów są jeszcze modele poprzedniej generacji. Auta nie można jednak zamawiać do produkcji - promocyjne ceny dotyczą samochodów znajdujących się na placach importera i dealerów.
Źródło: Volkswagen
ll/moto.wp.pl