Volkswagen przedstawił szczegóły Golfa Variant HyMotion. Pojazd jest napędzany ogniwem paliwowym, w którym wodór i tlen łączą się w czystą wodę.
Przy tym "zimnym" spalaniu uwalnia się energia, która w przypadku Golfa HyMotion jest energią napędową dla bezemisyjnego silnika. Studyjny model posiada wysokonapięciową baterię litowo-jonową, służącą do magazynowania energii kinetycznej odzyskanej przy hamowaniu, wspierania fazy uruchamiania ogniwa paliwowego oraz poprawienia dynamiki przy maksymalnym przyspieszaniu.
Ogniwo paliwowe i bateria napędzają silnik elektryczny zaadaptowany z e-Golfa. System ogniw paliwowych rozwija moc 100 kW, która pozwala na osiągnięcie 100 km/h w czasie 10 s. Wodór zmagazynowany jest w czterech zbiornikach z włókna węglowego, umieszczonych pod podłogą. Zasięg auta wynosi 500 km, zaś tankowanie do pełna trwa 3 minuty.
Podstawę konstrukcyjną dla tego nowoczesnego pojazdu tworzy opracowana przez Volkswagena i stosowana w wielu markach koncernu modularna platforma podłogowa (MQB). Aktualny Golf hatchback i nowy Golf Variant dzięki MQB stały się pierwszą serią samochodów na świecie, w której mogą być wykorzystywane wszystkie rodzaje napędów. Już dzisiaj oferowany jest Golf z silnikiem benzynowym (TSI), wysokoprężnym (TDI), napędem na gaz ziemny (TGI), elektrycznym (e-Golf) i hybrydowym plug-in (Golf GTE).
Golfem Variantem HyMotion Volkswagen pokazuje, że jest w stanie zastosować na bazie MQB także ogniwo paliwowe, gdy tylko zakończone zostaną prace rozwojowe i rozwiązania cenowe będą akceptowalne dla kupujących. Przed wprowadzeniem na rynek konieczna jest także rozwinięta infrastruktura, czyli nie tylko sieć stacji tankujących wodór, lecz także sama produkcja wodoru.
Golf HyMotion został zaprezentowany po raz pierwszy w listopadzie podczas Los Angeles Autoshow.
Źródło: Volkswagen
ll/moto.wp.pl