Rok 2007 można uznać za bardzo udany z punktu widzenia wolumenu sprzedaży gamy Volkswagen Golfa. Co ciekawe, kompakt producenta z Wolfsburga był w zeszłym roku drugim najchętniej kupowanym samochodem wśród europejskich klientów.
W ubiegłym roku producent z Wolfsburga dostarczył klientom na całym świecie łącznie około 1,16 mln egzemplarzy rodziny Golfa (hatchback, Golf Variant, Golf Plus oraz Jetta). W porównaniu z analogicznym wynikiem rok wcześniej oznacza to spory wzrost o 8,2%.
Najpopularniejszym autem niemieckiej marki był w ubiegłym roku Golf w klasycznej wersji hatchback, zyskując uznanie 586 100 osób (+5,5%).
Podsumowanie wyników sprzedaży Golfa za rok 2007:
- wzrost dostaw o 45,8% na rynku amerykańskim (41 800 sztuk)
- wzrost dostaw o 66,3% w Kanadzie (15 800 sztuk)
- wzrost dostaw o 55,6% w Brazylii (13 400 sztuk)
- wzrost dostaw o 11,8% we Francji (32 700 sztuk)
- wzrost dostaw o 7,7% w Wielkiej Brytanii (67 100 sztuk)
- wzrost dostaw o 7,5% we Włoszech (48 500 sztuk)
- na przeżywającym trudności rynku niemieckim (łącznie spadek o 9,1%), który jest głównym rynkiem zbytu, model uzyskał wynik na poziomie około 123,2 tys. egzemplarzy (-5,9%)
- dostawy na rynek europejskie wyniosły ponad 420 tys. sztuk (+2,8%), w czym duży udział mają kraje Europy Środkowowschodniej takie jak Rumunia (+67,4% przy 5 400 sztuk), Rosja (+76,5% przy 4 500 sztuk) oraz Polska (+45,1% przy 4 500 sztuk).
Źródło: Samar, Volkswagen