Volvo XC90
SUV z krainy Wikingów
Aż 13 lat trzeba było czekać na kontynuację legendy. Od 2002 w prawie niezmienionej formie Volvo produkowało swój największy model XC90. Flagowy SUV Volvo nie powstawał w pośpiechu. Prace trwały cztery lata i pochłonęły dwa razy więcej pieniędzy, niż stworzenie mostu nad cieśniną Sund, łączącego Danię i Szwecję. Kosztem 11 miliardów dolarów opracowano modularną płytę, która będzie bazą dla sześciu nowych modeli Volvo. Oto pierwszy z nich - zupełnie nowy, stworzony od podstaw: XC 90.
Aż 13 lat trzeba było czekać na kontynuację legendy. Od 2002 w prawie niezmienionej formie Volvo produkowało swój największy model XC90. Flagowy SUV Volvo nie powstawał w pośpiechu. Prace trwały cztery lata i pochłonęły dwa razy więcej pieniędzy, niż stworzenie mostu nad cieśniną Sund, łączącego Danię i Szwecję. Kosztem 11 miliardów dolarów opracowano modularną płytę, która będzie bazą dla sześciu nowych modeli Volvo. Oto pierwszy z nich - zupełnie nowy, stworzony od podstaw: XC 90.
Nowe modele szwedzkiej marki będą pojawiać się stopniowo, do 2018 roku. Nowy XC 90 to potężny SUV o długości prawie 5 metrów. Stylistycznie to przełom. Z poprzednikiem łączy go tylko ta sama nazwa i miejsce wytwarzania - Torslanda koło Goeteborga. Tylne lampy to nawiązanie do korzeni, ale reszta to już całkiem nowy język. Najbardziej charakterystyczny nowy element stylistyczny lampy LED do jazdy dziennej, ułożone w kształt "Młotu Thora". Już wkrótce zobaczymy je również w innych modelach tej marki.