Volkswagen XL Sport

Podczas Salonu Samochodowego w Paryżu debiutuje Volkswagen XL Sport. Jest on wyposażony w najmocniejszy dwucylindrowy silnik na świecie

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

/ 12Prawdziwy wyczynowiec

Obraz
© zdjęcie producenta

Samochód powstał na bazie modelu XL1 i rozwija prędkość 270 km/h. Pozwala na to zmodyfikowana jednostka V2 z nowego Ducati 1199 Superleggera, najmocniejszego na świecie dwucylindrowego motocykla. Silnik DOHC ma pojemność 1,2 l i rozwija prędkość obrotową do 11 000 obr./min. Takie rezultaty są efektem zastosowania tytanowych korbowodów, ekstremalnego stosunku średnicy cylindrów do skoku (112 mm/60,8 mm) oraz bardzo krótkiego skoku wału korbowego. Pokrywy sprzęgła, głowicy cylindrów i miski olejowej wykonano ze stopu magnezu. Moc silnika V2 (200 KM) jest przenoszona na tylną oś przez 7-biegową przekładnię dwusprzęgłową. Przyspieszenie do "setki" wynosi 5,7 s.

Ciekawym rozwiązaniem są tzw. Air Curtains, które kierują powietrze z przodu do specjalnych kanałów. Niski współczynnik oporu powietrza (0,258) udało się uzyskać również dzięki odpowietrzeniu nadkoli, kanałom prowadzącym powietrze w przedniej pokrywie i poprawiającym docisk, wysuwanemu tylnemu spojlerowi z mechanizmem z Lamborghini Aventador oraz regulowanym otworom wentylacyjnym w tylnej pokrywie. Konstrukcja zawieszenia wbudowanego w ramę typu "spaceframe" składa się z przedniej osi z podwójnymi wahaczami poprzecznymi z układem "pull-rod" i osi tylnej z podwójnymi wahaczami poprzecznymi w układzie "push-rod). Konstruktorzy zastosowali kute obręcze z magnezu, lżejsze od aluminiowych o ponad 23,9 kg. Za hamowanie odpowiedzialny jest układ hamulcowy z tarczami ceramicznymi.

/ 12Prawdziwy wyczynowiec

Obraz
© zdjęcie producenta

Samochód powstał na bazie modelu XL1 i rozwija prędkość 270 km/h. Pozwala na to zmodyfikowana jednostka V2 z nowego Ducati 1199 Superleggera, najmocniejszego na świecie dwucylindrowego motocykla. Silnik DOHC ma pojemność 1,2 l i rozwija prędkość obrotową do 11 000 obr./min. Takie rezultaty są efektem zastosowania tytanowych korbowodów, ekstremalnego stosunku średnicy cylindrów do skoku (112 mm/60,8 mm) oraz bardzo krótkiego skoku wału korbowego. Pokrywy sprzęgła, głowicy cylindrów i miski olejowej wykonano ze stopu magnezu. Moc silnika V2 (200 KM) jest przenoszona na tylną oś przez 7-biegową przekładnię dwusprzęgłową. Przyspieszenie do "setki" wynosi 5,7 s.

Ciekawym rozwiązaniem są tzw. Air Curtains, które kierują powietrze z przodu do specjalnych kanałów. Niski współczynnik oporu powietrza (0,258) udało się uzyskać również dzięki odpowietrzeniu nadkoli, kanałom prowadzącym powietrze w przedniej pokrywie i poprawiającym docisk, wysuwanemu tylnemu spojlerowi z mechanizmem z Lamborghini Aventador oraz regulowanym otworom wentylacyjnym w tylnej pokrywie. Konstrukcja zawieszenia wbudowanego w ramę typu "spaceframe" składa się z przedniej osi z podwójnymi wahaczami poprzecznymi z układem "pull-rod" i osi tylnej z podwójnymi wahaczami poprzecznymi w układzie "push-rod). Konstruktorzy zastosowali kute obręcze z magnezu, lżejsze od aluminiowych o ponad 23,9 kg. Za hamowanie odpowiedzialny jest układ hamulcowy z tarczami ceramicznymi.

/ 12Prawdziwy wyczynowiec

Obraz
© zdjęcie producenta

Samochód powstał na bazie modelu XL1 i rozwija prędkość 270 km/h. Pozwala na to zmodyfikowana jednostka V2 z nowego Ducati 1199 Superleggera, najmocniejszego na świecie dwucylindrowego motocykla. Silnik DOHC ma pojemność 1,2 l i rozwija prędkość obrotową do 11 000 obr./min. Takie rezultaty są efektem zastosowania tytanowych korbowodów, ekstremalnego stosunku średnicy cylindrów do skoku (112 mm/60,8 mm) oraz bardzo krótkiego skoku wału korbowego. Pokrywy sprzęgła, głowicy cylindrów i miski olejowej wykonano ze stopu magnezu. Moc silnika V2 (200 KM) jest przenoszona na tylną oś przez 7-biegową przekładnię dwusprzęgłową. Przyspieszenie do "setki" wynosi 5,7 s.

Ciekawym rozwiązaniem są tzw. Air Curtains, które kierują powietrze z przodu do specjalnych kanałów. Niski współczynnik oporu powietrza (0,258) udało się uzyskać również dzięki odpowietrzeniu nadkoli, kanałom prowadzącym powietrze w przedniej pokrywie i poprawiającym docisk, wysuwanemu tylnemu spojlerowi z mechanizmem z Lamborghini Aventador oraz regulowanym otworom wentylacyjnym w tylnej pokrywie. Konstrukcja zawieszenia wbudowanego w ramę typu "spaceframe" składa się z przedniej osi z podwójnymi wahaczami poprzecznymi z układem "pull-rod" i osi tylnej z podwójnymi wahaczami poprzecznymi w układzie "push-rod). Konstruktorzy zastosowali kute obręcze z magnezu, lżejsze od aluminiowych o ponad 23,9 kg. Za hamowanie odpowiedzialny jest układ hamulcowy z tarczami ceramicznymi.

/ 12Prawdziwy wyczynowiec

Obraz
© zdjęcie producenta

Samochód powstał na bazie modelu XL1 i rozwija prędkość 270 km/h. Pozwala na to zmodyfikowana jednostka V2 z nowego Ducati 1199 Superleggera, najmocniejszego na świecie dwucylindrowego motocykla. Silnik DOHC ma pojemność 1,2 l i rozwija prędkość obrotową do 11 000 obr./min. Takie rezultaty są efektem zastosowania tytanowych korbowodów, ekstremalnego stosunku średnicy cylindrów do skoku (112 mm/60,8 mm) oraz bardzo krótkiego skoku wału korbowego. Pokrywy sprzęgła, głowicy cylindrów i miski olejowej wykonano ze stopu magnezu. Moc silnika V2 (200 KM) jest przenoszona na tylną oś przez 7-biegową przekładnię dwusprzęgłową. Przyspieszenie do "setki" wynosi 5,7 s.

Ciekawym rozwiązaniem są tzw. Air Curtains, które kierują powietrze z przodu do specjalnych kanałów. Niski współczynnik oporu powietrza (0,258) udało się uzyskać również dzięki odpowietrzeniu nadkoli, kanałom prowadzącym powietrze w przedniej pokrywie i poprawiającym docisk, wysuwanemu tylnemu spojlerowi z mechanizmem z Lamborghini Aventador oraz regulowanym otworom wentylacyjnym w tylnej pokrywie. Konstrukcja zawieszenia wbudowanego w ramę typu "spaceframe" składa się z przedniej osi z podwójnymi wahaczami poprzecznymi z układem "pull-rod" i osi tylnej z podwójnymi wahaczami poprzecznymi w układzie "push-rod). Konstruktorzy zastosowali kute obręcze z magnezu, lżejsze od aluminiowych o ponad 23,9 kg. Za hamowanie odpowiedzialny jest układ hamulcowy z tarczami ceramicznymi.

/ 12Prawdziwy wyczynowiec

Obraz
© zdjęcie producenta

Samochód powstał na bazie modelu XL1 i rozwija prędkość 270 km/h. Pozwala na to zmodyfikowana jednostka V2 z nowego Ducati 1199 Superleggera, najmocniejszego na świecie dwucylindrowego motocykla. Silnik DOHC ma pojemność 1,2 l i rozwija prędkość obrotową do 11 000 obr./min. Takie rezultaty są efektem zastosowania tytanowych korbowodów, ekstremalnego stosunku średnicy cylindrów do skoku (112 mm/60,8 mm) oraz bardzo krótkiego skoku wału korbowego. Pokrywy sprzęgła, głowicy cylindrów i miski olejowej wykonano ze stopu magnezu. Moc silnika V2 (200 KM) jest przenoszona na tylną oś przez 7-biegową przekładnię dwusprzęgłową. Przyspieszenie do "setki" wynosi 5,7 s.

Ciekawym rozwiązaniem są tzw. Air Curtains, które kierują powietrze z przodu do specjalnych kanałów. Niski współczynnik oporu powietrza (0,258) udało się uzyskać również dzięki odpowietrzeniu nadkoli, kanałom prowadzącym powietrze w przedniej pokrywie i poprawiającym docisk, wysuwanemu tylnemu spojlerowi z mechanizmem z Lamborghini Aventador oraz regulowanym otworom wentylacyjnym w tylnej pokrywie. Konstrukcja zawieszenia wbudowanego w ramę typu "spaceframe" składa się z przedniej osi z podwójnymi wahaczami poprzecznymi z układem "pull-rod" i osi tylnej z podwójnymi wahaczami poprzecznymi w układzie "push-rod). Konstruktorzy zastosowali kute obręcze z magnezu, lżejsze od aluminiowych o ponad 23,9 kg. Za hamowanie odpowiedzialny jest układ hamulcowy z tarczami ceramicznymi.

/ 12Prawdziwy wyczynowiec

Obraz
© zdjęcie producenta

Samochód powstał na bazie modelu XL1 i rozwija prędkość 270 km/h. Pozwala na to zmodyfikowana jednostka V2 z nowego Ducati 1199 Superleggera, najmocniejszego na świecie dwucylindrowego motocykla. Silnik DOHC ma pojemność 1,2 l i rozwija prędkość obrotową do 11 000 obr./min. Takie rezultaty są efektem zastosowania tytanowych korbowodów, ekstremalnego stosunku średnicy cylindrów do skoku (112 mm/60,8 mm) oraz bardzo krótkiego skoku wału korbowego. Pokrywy sprzęgła, głowicy cylindrów i miski olejowej wykonano ze stopu magnezu. Moc silnika V2 (200 KM) jest przenoszona na tylną oś przez 7-biegową przekładnię dwusprzęgłową. Przyspieszenie do "setki" wynosi 5,7 s.

Ciekawym rozwiązaniem są tzw. Air Curtains, które kierują powietrze z przodu do specjalnych kanałów. Niski współczynnik oporu powietrza (0,258) udało się uzyskać również dzięki odpowietrzeniu nadkoli, kanałom prowadzącym powietrze w przedniej pokrywie i poprawiającym docisk, wysuwanemu tylnemu spojlerowi z mechanizmem z Lamborghini Aventador oraz regulowanym otworom wentylacyjnym w tylnej pokrywie. Konstrukcja zawieszenia wbudowanego w ramę typu "spaceframe" składa się z przedniej osi z podwójnymi wahaczami poprzecznymi z układem "pull-rod" i osi tylnej z podwójnymi wahaczami poprzecznymi w układzie "push-rod). Konstruktorzy zastosowali kute obręcze z magnezu, lżejsze od aluminiowych o ponad 23,9 kg. Za hamowanie odpowiedzialny jest układ hamulcowy z tarczami ceramicznymi.

/ 12Prawdziwy wyczynowiec

Obraz
© zdjęcie producenta

Samochód powstał na bazie modelu XL1 i rozwija prędkość 270 km/h. Pozwala na to zmodyfikowana jednostka V2 z nowego Ducati 1199 Superleggera, najmocniejszego na świecie dwucylindrowego motocykla. Silnik DOHC ma pojemność 1,2 l i rozwija prędkość obrotową do 11 000 obr./min. Takie rezultaty są efektem zastosowania tytanowych korbowodów, ekstremalnego stosunku średnicy cylindrów do skoku (112 mm/60,8 mm) oraz bardzo krótkiego skoku wału korbowego. Pokrywy sprzęgła, głowicy cylindrów i miski olejowej wykonano ze stopu magnezu. Moc silnika V2 (200 KM) jest przenoszona na tylną oś przez 7-biegową przekładnię dwusprzęgłową. Przyspieszenie do "setki" wynosi 5,7 s.

Ciekawym rozwiązaniem są tzw. Air Curtains, które kierują powietrze z przodu do specjalnych kanałów. Niski współczynnik oporu powietrza (0,258) udało się uzyskać również dzięki odpowietrzeniu nadkoli, kanałom prowadzącym powietrze w przedniej pokrywie i poprawiającym docisk, wysuwanemu tylnemu spojlerowi z mechanizmem z Lamborghini Aventador oraz regulowanym otworom wentylacyjnym w tylnej pokrywie. Konstrukcja zawieszenia wbudowanego w ramę typu "spaceframe" składa się z przedniej osi z podwójnymi wahaczami poprzecznymi z układem "pull-rod" i osi tylnej z podwójnymi wahaczami poprzecznymi w układzie "push-rod). Konstruktorzy zastosowali kute obręcze z magnezu, lżejsze od aluminiowych o ponad 23,9 kg. Za hamowanie odpowiedzialny jest układ hamulcowy z tarczami ceramicznymi.

/ 12Prawdziwy wyczynowiec

Obraz
© zdjęcie producenta

Samochód powstał na bazie modelu XL1 i rozwija prędkość 270 km/h. Pozwala na to zmodyfikowana jednostka V2 z nowego Ducati 1199 Superleggera, najmocniejszego na świecie dwucylindrowego motocykla. Silnik DOHC ma pojemność 1,2 l i rozwija prędkość obrotową do 11 000 obr./min. Takie rezultaty są efektem zastosowania tytanowych korbowodów, ekstremalnego stosunku średnicy cylindrów do skoku (112 mm/60,8 mm) oraz bardzo krótkiego skoku wału korbowego. Pokrywy sprzęgła, głowicy cylindrów i miski olejowej wykonano ze stopu magnezu. Moc silnika V2 (200 KM) jest przenoszona na tylną oś przez 7-biegową przekładnię dwusprzęgłową. Przyspieszenie do "setki" wynosi 5,7 s.

Ciekawym rozwiązaniem są tzw. Air Curtains, które kierują powietrze z przodu do specjalnych kanałów. Niski współczynnik oporu powietrza (0,258) udało się uzyskać również dzięki odpowietrzeniu nadkoli, kanałom prowadzącym powietrze w przedniej pokrywie i poprawiającym docisk, wysuwanemu tylnemu spojlerowi z mechanizmem z Lamborghini Aventador oraz regulowanym otworom wentylacyjnym w tylnej pokrywie. Konstrukcja zawieszenia wbudowanego w ramę typu "spaceframe" składa się z przedniej osi z podwójnymi wahaczami poprzecznymi z układem "pull-rod" i osi tylnej z podwójnymi wahaczami poprzecznymi w układzie "push-rod). Konstruktorzy zastosowali kute obręcze z magnezu, lżejsze od aluminiowych o ponad 23,9 kg. Za hamowanie odpowiedzialny jest układ hamulcowy z tarczami ceramicznymi.

/ 12Prawdziwy wyczynowiec

Obraz
© zdjęcie producenta

Samochód powstał na bazie modelu XL1 i rozwija prędkość 270 km/h. Pozwala na to zmodyfikowana jednostka V2 z nowego Ducati 1199 Superleggera, najmocniejszego na świecie dwucylindrowego motocykla. Silnik DOHC ma pojemność 1,2 l i rozwija prędkość obrotową do 11 000 obr./min. Takie rezultaty są efektem zastosowania tytanowych korbowodów, ekstremalnego stosunku średnicy cylindrów do skoku (112 mm/60,8 mm) oraz bardzo krótkiego skoku wału korbowego. Pokrywy sprzęgła, głowicy cylindrów i miski olejowej wykonano ze stopu magnezu. Moc silnika V2 (200 KM) jest przenoszona na tylną oś przez 7-biegową przekładnię dwusprzęgłową. Przyspieszenie do "setki" wynosi 5,7 s.

Ciekawym rozwiązaniem są tzw. Air Curtains, które kierują powietrze z przodu do specjalnych kanałów. Niski współczynnik oporu powietrza (0,258) udało się uzyskać również dzięki odpowietrzeniu nadkoli, kanałom prowadzącym powietrze w przedniej pokrywie i poprawiającym docisk, wysuwanemu tylnemu spojlerowi z mechanizmem z Lamborghini Aventador oraz regulowanym otworom wentylacyjnym w tylnej pokrywie. Konstrukcja zawieszenia wbudowanego w ramę typu "spaceframe" składa się z przedniej osi z podwójnymi wahaczami poprzecznymi z układem "pull-rod" i osi tylnej z podwójnymi wahaczami poprzecznymi w układzie "push-rod). Konstruktorzy zastosowali kute obręcze z magnezu, lżejsze od aluminiowych o ponad 23,9 kg. Za hamowanie odpowiedzialny jest układ hamulcowy z tarczami ceramicznymi.

10 / 12Prawdziwy wyczynowiec

Obraz
© zdjęcie producenta

Samochód powstał na bazie modelu XL1 i rozwija prędkość 270 km/h. Pozwala na to zmodyfikowana jednostka V2 z nowego Ducati 1199 Superleggera, najmocniejszego na świecie dwucylindrowego motocykla. Silnik DOHC ma pojemność 1,2 l i rozwija prędkość obrotową do 11 000 obr./min. Takie rezultaty są efektem zastosowania tytanowych korbowodów, ekstremalnego stosunku średnicy cylindrów do skoku (112 mm/60,8 mm) oraz bardzo krótkiego skoku wału korbowego. Pokrywy sprzęgła, głowicy cylindrów i miski olejowej wykonano ze stopu magnezu. Moc silnika V2 (200 KM) jest przenoszona na tylną oś przez 7-biegową przekładnię dwusprzęgłową. Przyspieszenie do "setki" wynosi 5,7 s.

Ciekawym rozwiązaniem są tzw. Air Curtains, które kierują powietrze z przodu do specjalnych kanałów. Niski współczynnik oporu powietrza (0,258) udało się uzyskać również dzięki odpowietrzeniu nadkoli, kanałom prowadzącym powietrze w przedniej pokrywie i poprawiającym docisk, wysuwanemu tylnemu spojlerowi z mechanizmem z Lamborghini Aventador oraz regulowanym otworom wentylacyjnym w tylnej pokrywie. Konstrukcja zawieszenia wbudowanego w ramę typu "spaceframe" składa się z przedniej osi z podwójnymi wahaczami poprzecznymi z układem "pull-rod" i osi tylnej z podwójnymi wahaczami poprzecznymi w układzie "push-rod). Konstruktorzy zastosowali kute obręcze z magnezu, lżejsze od aluminiowych o ponad 23,9 kg. Za hamowanie odpowiedzialny jest układ hamulcowy z tarczami ceramicznymi.

11 / 12Prawdziwy wyczynowiec

Obraz
© zdjęcie producenta

Samochód powstał na bazie modelu XL1 i rozwija prędkość 270 km/h. Pozwala na to zmodyfikowana jednostka V2 z nowego Ducati 1199 Superleggera, najmocniejszego na świecie dwucylindrowego motocykla. Silnik DOHC ma pojemność 1,2 l i rozwija prędkość obrotową do 11 000 obr./min. Takie rezultaty są efektem zastosowania tytanowych korbowodów, ekstremalnego stosunku średnicy cylindrów do skoku (112 mm/60,8 mm) oraz bardzo krótkiego skoku wału korbowego. Pokrywy sprzęgła, głowicy cylindrów i miski olejowej wykonano ze stopu magnezu. Moc silnika V2 (200 KM) jest przenoszona na tylną oś przez 7-biegową przekładnię dwusprzęgłową. Przyspieszenie do "setki" wynosi 5,7 s.

Ciekawym rozwiązaniem są tzw. Air Curtains, które kierują powietrze z przodu do specjalnych kanałów. Niski współczynnik oporu powietrza (0,258) udało się uzyskać również dzięki odpowietrzeniu nadkoli, kanałom prowadzącym powietrze w przedniej pokrywie i poprawiającym docisk, wysuwanemu tylnemu spojlerowi z mechanizmem z Lamborghini Aventador oraz regulowanym otworom wentylacyjnym w tylnej pokrywie. Konstrukcja zawieszenia wbudowanego w ramę typu "spaceframe" składa się z przedniej osi z podwójnymi wahaczami poprzecznymi z układem "pull-rod" i osi tylnej z podwójnymi wahaczami poprzecznymi w układzie "push-rod). Konstruktorzy zastosowali kute obręcze z magnezu, lżejsze od aluminiowych o ponad 23,9 kg. Za hamowanie odpowiedzialny jest układ hamulcowy z tarczami ceramicznymi.

12 / 12Prawdziwy wyczynowiec

Obraz
© zdjęcie producenta

Samochód powstał na bazie modelu XL1 i rozwija prędkość 270 km/h. Pozwala na to zmodyfikowana jednostka V2 z nowego Ducati 1199 Superleggera, najmocniejszego na świecie dwucylindrowego motocykla. Silnik DOHC ma pojemność 1,2 l i rozwija prędkość obrotową do 11 000 obr./min. Takie rezultaty są efektem zastosowania tytanowych korbowodów, ekstremalnego stosunku średnicy cylindrów do skoku (112 mm/60,8 mm) oraz bardzo krótkiego skoku wału korbowego. Pokrywy sprzęgła, głowicy cylindrów i miski olejowej wykonano ze stopu magnezu. Moc silnika V2 (200 KM) jest przenoszona na tylną oś przez 7-biegową przekładnię dwusprzęgłową. Przyspieszenie do "setki" wynosi 5,7 s.

Ciekawym rozwiązaniem są tzw. Air Curtains, które kierują powietrze z przodu do specjalnych kanałów. Niski współczynnik oporu powietrza (0,258) udało się uzyskać również dzięki odpowietrzeniu nadkoli, kanałom prowadzącym powietrze w przedniej pokrywie i poprawiającym docisk, wysuwanemu tylnemu spojlerowi z mechanizmem z Lamborghini Aventador oraz regulowanym otworom wentylacyjnym w tylnej pokrywie. Konstrukcja zawieszenia wbudowanego w ramę typu "spaceframe" składa się z przedniej osi z podwójnymi wahaczami poprzecznymi z układem "pull-rod" i osi tylnej z podwójnymi wahaczami poprzecznymi w układzie "push-rod). Konstruktorzy zastosowali kute obręcze z magnezu, lżejsze od aluminiowych o ponad 23,9 kg. Za hamowanie odpowiedzialny jest układ hamulcowy z tarczami ceramicznymi.

Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy