Triumph jeszcze bardziej obniża Tigera 1200. Tym razem zaawansowanym zawieszeniem

Z jednej strony popularność motocykli adventure jest coraz większa, a z drugiej każdy niższy motocyklista wie, że takie maszyny mogą sprawiać problemy z powodu swojej wysokości. Triumph ze swoim Tigerem 1200 oferuje w tej kwestii pomoc, która teraz zyskała kolejny poziom — jeszcze niższy. Kluczem jest elektronicznie sterowane zawieszenie.

Triumph Tiger 1200Triumph Tiger 1200
Źródło zdjęć: © Triumph
Szymon Jasina

Tiger 1200 to topowy model adventure w gamie Triumpha i nie ma co ukrywać — jest to model dość wysoki. Odmiany GT, GT Pro i GT Explorer mają aktualnie dwa ustawienia wysokości siedzenia – 850 mm i 870 mm. W przypadku bardziej offroadowych Rally Pro i Rally Explorer jest to 875 mm i 895 mm. W ofercie już do tej pory znajdowało się opcjonalne, niższe o 20 mm siedzisko, które pozwalało zmniejszyć te wartości do 830 mm dla modeli GT i 855 mm dla Rally.

Nadal, szczególnie w tym drugim przypadku, nie jest to szczególnie nisko, a nie oszukujmy się – osoby, którym nie jest to niezbędne, nie chcą poświęcać komfortu kanapy dla jej obniżenia. Dlatego na pewno sporo osób ucieszy się, że pojawiła się nowa opcja nazwana Active Preload Reduction.

Triumph Tiger 1200
Triumph Tiger 1200 © Triumph

Jest to rozwiązanie znane z niektórych motocykli innych marek. Mowa o aktywnym, sterowanym elektronicznie zawieszeniu, które obniża się w momencie, gdy jednoślad zwalnia, aby się zatrzymać, a po ruszeniu wraca do standardowej wysokości. W ten sposób nie trzeba poświęcać właściwości jezdnych (co ma miejsce w przypadku zawieszenia obniżonego na stałe) ani komfortu.

Jak informuje Triumph, dokłada wartość tak uzyskanego obniżenia na postoju zależy od łącznego ciężaru kierowcy, pasażera i bagażu, ale może wynieść dalsze 20 mm, co w przypadku najniższej konfiguracji daje 810 mm. To wartość wręcz zaskakująca dla dużego motocykla adventure.

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy