WAŻNE
TERAZ

Stopy procentowe. Ta decyzja powinna ucieszyć Polaków

Triumph jeszcze bardziej obniża Tigera 1200. Tym razem zaawansowanym zawieszeniem

Z jednej strony popularność motocykli adventure jest coraz większa, a z drugiej każdy niższy motocyklista wie, że takie maszyny mogą sprawiać problemy z powodu swojej wysokości. Triumph ze swoim Tigerem 1200 oferuje w tej kwestii pomoc, która teraz zyskała kolejny poziom — jeszcze niższy. Kluczem jest elektronicznie sterowane zawieszenie.

Triumph Tiger 1200Triumph Tiger 1200
Źródło zdjęć: © Triumph
Szymon Jasina

Tiger 1200 to topowy model adventure w gamie Triumpha i nie ma co ukrywać — jest to model dość wysoki. Odmiany GT, GT Pro i GT Explorer mają aktualnie dwa ustawienia wysokości siedzenia – 850 mm i 870 mm. W przypadku bardziej offroadowych Rally Pro i Rally Explorer jest to 875 mm i 895 mm. W ofercie już do tej pory znajdowało się opcjonalne, niższe o 20 mm siedzisko, które pozwalało zmniejszyć te wartości do 830 mm dla modeli GT i 855 mm dla Rally.

Nadal, szczególnie w tym drugim przypadku, nie jest to szczególnie nisko, a nie oszukujmy się – osoby, którym nie jest to niezbędne, nie chcą poświęcać komfortu kanapy dla jej obniżenia. Dlatego na pewno sporo osób ucieszy się, że pojawiła się nowa opcja nazwana Active Preload Reduction.

Triumph Tiger 1200
Triumph Tiger 1200 © Triumph

Jest to rozwiązanie znane z niektórych motocykli innych marek. Mowa o aktywnym, sterowanym elektronicznie zawieszeniu, które obniża się w momencie, gdy jednoślad zwalnia, aby się zatrzymać, a po ruszeniu wraca do standardowej wysokości. W ten sposób nie trzeba poświęcać właściwości jezdnych (co ma miejsce w przypadku zawieszenia obniżonego na stałe) ani komfortu.

Jak informuje Triumph, dokłada wartość tak uzyskanego obniżenia na postoju zależy od łącznego ciężaru kierowcy, pasażera i bagażu, ale może wynieść dalsze 20 mm, co w przypadku najniższej konfiguracji daje 810 mm. To wartość wręcz zaskakująca dla dużego motocykla adventure.

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯