Test opon zimowych 2015/2016
Nadchodzi pora na "zimówki"
Zima za pasem i już pewna część kierowców zacznie rozglądać się za odpowiednim ogumieniem do swoich samochodów. Niektórzy zdecydują się zakupić je po raz pierwszy, inni muszą już dokonać wymiany wyeksploatowanych gum. Pamiętajmy, że opony starsze niż 6-7 letnie oraz te z bieżnikiem niższym niż 4 mm nie zagwarantują nam bezpiecznej jazdy w zimowych warunkach. Jak co roku z pomocą przychodzą testy organizacji technicznych i konsumenckich, które w odpowiednich warunkach sprawdzają najnowsze produkty koncernów oponiarskich. Wrzesień jest zatem doskonałym okresem by poznać wyniki i dobrać stosowne opony do własnego budżetu, preferencji, a także możliwości samochodu oraz kierowcy.
Zima za pasem i już pewna część kierowców zacznie rozglądać się za odpowiednim ogumieniem do swoich samochodów. Niektórzy zdecydują się zakupić je po raz pierwszy, inni muszą już dokonać wymiany wyeksploatowanych gum. Pamiętajmy, że opony starsze niż 6-7 letnie oraz te z bieżnikiem niższym niż 4 mm nie zagwarantują nam bezpiecznej jazdy w zimowych warunkach. Oferta licznych producentów jest szeroka, a wybór trudny. Jak co roku z pomocą przychodzą nam jednak testy organizacji technicznych i konsumenckich, które w odpowiednich warunkach sprawdzają najnowsze produkty koncernów oponiarskich. Wrzesień jest zatem doskonałym okresem, by poznać wyniki i dobrać stosowne opony do własnego budżetu, preferencji, a także możliwości samochodu oraz kierowcy.
Niemiecka organizacja nadzoru technicznego Gesellschaft für Technische Überwachung mbH (GTÜ), przeprowadziła właśnie test 8 opon zimowych w popularnym rozmiarze dla średniej i wyższej klasy samochodów osobowych - 225/50 R 17. Próby przeprowadzono w Szwajcarii i Niemczech, używając do wszystkich prób aut BMW 320i. Wyniki potwierdziły systematyczny rozwój technologii i poprawę skuteczności działania "zimowek" w każdych warunkach. Wszystkie z testowanych opon uległy mniejszym lub większym modyfikacjom, w stosunku do ubiegłorocznych propozycji producentów.