*W przyszłym roku na rynku pojawi się Tata Nano Europa - europejska wersja jednego z najsłynniejszych pojazdów świata. Wersja europejska skonstruowana będzie z uwzględnieniem standardów bezpieczeństwa i emisji spalin obowiązujących na Starym Kontynencie. *
Pojazd o długości 3,2 m napędzany będzie silnikiem benzynowym o pojemności 1,0 litra i mocy około 45 KM, a oferta obejmie dwie wersje wyposażeniowe. Priorytetem w przypadku tego modelu będzie atrakcyjna cena wersji bazowej.
Tata Nano to obecnie jeden z najsłynniejszych modeli samochodów, o którym mówi się bez wyjątków na wszystkich kontynentach. Tata Motors zdecydował się wprowadzić niedrogi model do europejskiej oferty. Zdolności produkcyjne osiągnięte w 2011 roku pozwolą na zaspokojenie kolejnych rynków, w tym europejskiego.
Tata Nano Europa to znacznie zmodyfikowana i bardziej zaawansowana konstrukcja w porównaniu z wersją przeznaczoną na rynek lokalny. Priorytetowo potraktowano również specyficzne wymagania rynku europejskiego odnoszące się do kwestii bezpieczeństwa. Modularna konstrukcja modelu została znacznie wzmocniona, przedefiniowane zostały strefy zgniotu, a boczne partie pojazdu otrzymały wzmocnienia.
Tak przygotowane Nano Europa spełnia wszelkie rygorystyczne wymagania bezpieczeństwa. W wyposażeniu seryjnym na rynek europejski znajdą się system ABS oraz poduszki powietrzne
Zwinny czy przestronny? I taki i taki. Tata Nano Europa będzie i zwinny i przestronny. Tata Nano Europa to mistrz miejskiego labiryntu. Auto o niewielkich rozmiarach zewnętrznych oferuje miejsce dla czterech osób. Nano to prawdziwy nano (z języka greckiego „karzeł”): jego kierowca zaparkuje tam, gdzie innym kierowcom nawet się to nie śni.
Nano Europa stworzono, aby cieszył wyglądem. Stylizacja nadwozia wpisuje się w nowe podejście do designu linii modelowej Tata Motors. Nadwozie, od wyrazistych reflektorów zaprojektowanych na kształt migdałów aż po tylne pionowo umieszczone lampy, wygląda jak naprężony łuk. Przedni zderzak zgrabnie wpisuje się w solidną bryłę nadwozia, a boczne wloty powietrza do komory silnika nadają mu lekkości. Deska rozdzielcza wyróżnia się wyjątkową ergonomią. Centralny panel mieści większość elementów sterowania (również opcjonalną klimatyzacją), nawiewy powietrza oraz prędkościomierz. Przed pasażerem i kierowcą znajduje się przestrzeń na drobiazgi.
Tata Nano Europa to dostępny cenowo pojazd o miejskim charakterze. Nie byłoby to możliwe bez innowacyjnego podejścia do projektowania pojazdów. Innowacyjna modularna konstrukcja oraz modularny sposób montażu wraz ze skalą produkcji powodują oszczędności w procesie produkcyjnym. Nie byłoby to możliwe bez wsparcia inżynierów Tata Group z innych dziedzin niż motoryzacja.
Bezpieczeństwo to priorytet w Tata Nano Europa. Wzmocniona konstrukcja przestrzeni pasażerskiej, strefy zgniotu, wzmocnienia boczne i elementy bezpieczeństwa biernego oferują wysoki łączny jego poziom spełniając wszelkie wymogi europejskie. Tata Nano Europa wyposażony będzie w ABS i poduszki powietrzne.
Pod maskę trafił 3-cylindrowy, oszczędny silnik o sprawnie napędzi lekki pojazd. Nowy silnik w praktyce zużywa średnio znacznie poniżej 5 l paliwa na każde 100 km.
* TUTAJ ZOBACZYSZ WIĘCEJ ZDJĘĆ NANO * Napęd elektryczny w Tata Nano Europa oferuje praktyczność prawdziwego pojazdu, jednocześnie dając możliwość ekologicznego przemieszczania się współczesnego kierowcy. Wersja z silnikiem elektrycznym oferuje zasięg do 160 km i przyspieszenie od 0 do 60 km/h poniżej 10 sekund.
Innowacyjny napęd Tata Nano Europa EV o mocy 40 kW/115 Nm opiera się na energii z polimerowych akumulatorów litowo-jonowych ładowanych z napięcia 110-230 V, wyprodukowanych przez Mijlo A/S (norweska firma zależna od Tata Motors Limited).
Tata Nano Europa w wersji spalinowej pojawi się na europejskim rynku w połowie przyszłego roku, natomiast wersja napędzana silnikiem elektrycznym (Nano Europa EV) w roku 2013.
Źródło: Samar.pl