Trwa ładowanie...

Suzuki SX4 - Test

Suzuki SX4 - Test
da14199
da14199

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11677/suzuki-sx4-test-04.jpeg',550,413) ) |
| --- | Do testowania Suzuki SX4 podeszliśmy z tym większa ciekawością, że auto stanowi nie częsty przypadek, kiedy to na rynek trafia samochód nietypowy, nie dający się łatwo zestawić z konkurencją. Tak właśnie jest w przypadku Suzuki SX4 (bliźniaka Fiata Sedici)
, który oferuje bardzo wiele, za dość umiarkowaną cenę.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11677/suzuki-sx4-test-07.jpeg',550,413) ) |
| --- | Pierwszym wyjaśnieniem, od którego trzeba rozpocząć opis samochodu jest, że SX4 nie należy traktować jako samochód terenowy. Model ten nie ma nic wspólnego ze starszymi mniejszymi samochodami Suzuki, jak Vitara. SX4 należałoby, bez sarkazmu, określić jako SUV wagi „koguciej”. Napęd na cztery koła oraz wyższe usytuowanie nadwozia to właściwie jedyne atrybuty samochodu terenowego, jakimi dysponuje SX4. Niezbyt to dużo, ale właściwie wystarcza, jak na potrzeby najliczniejszej grupy nabywców tego typu aut: mieszkańców miast z rzadka poruszających się po drogach gruntowych. Samochód może się poszczycić doskonałą trakcją, a wyższa pozycja kierowcy skutkuje lepszą widocznością i wyższym poziomem bezpieczeństwo. Skoro bez żenady zdyskredytowaliśmy terenowe walory SX4, to trzeba oddać sprawiedliwość walorom „drogowym”. Auto doskonale prowadzi się po szosie, i do prędkości około 130 km/h daje poczucie pełnej kontroli. Jeśli zdecydujemy się jechać szybciej, to zaczniemy odczuwać pewną bezwładność nadwozia przy
gwałtowniejszych ruchach kierownicy. Nie wynika to z jakiegokolwiek mankamentu układu kierowniczego, ale fizyki – wystarczy spojrzeć na samochód z boku by zdać sobie sprawę, że tak wysokie autko nie jest predestynowane do pokonywania slalomu przy dużych prędkościach. …ale jak to już napisaliśmy, do prędkości 130 km/h prowadzimy SX4 nie odczuwając większej różnicy w porównaniu z autami osobowymi. To dość ważne, bo czasem zdarza się, że amatorzy urody SUV’ów dopiero po zakupie upragnionego auta przekonują się, że jego komfort odpowiada standardom furgonetki.

da14199

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11677/suzuki-sx4-test-05.jpeg',550,413) ) |
| --- | Choć ocena urody zawsze pozostaje kwestią indywidualną, to przyznać trzeba, że SX4 jest zgrabne i raczej się podoba. Na szczęście brak w nim taniego efekciarstwa, którymi czasem odznaczają się samochody naśladujące samochody terenowe, więc jazda SX4 nie jest równoznaczna ze szpanowaniem. Samochód jest bardzo estetycznie i starannie wykończony wewnątrz. Może nie ma w tym specjalnego polotu, ale za to porządek, wygoda i harmonia. Na pochwałę zasługuje wyciszenie: hałas zaczyna być uciążliwy dopiero po przekroczeniu prędkości 140 km/h. Co ważne, dość wygodnie mogą podróżować dorosłe i wysokie osoby. Nawet przy maksymalnie odsuniętym przedni fotelu z tyłu siedzieć może osoba o wzroście 185 cm.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11677/suzuki-sx4-test-10.jpeg',550,413) ) |
| --- | Bardzo ważnym walorem SX4 jest bogate wyposażenie wersji podstawowej, którą zresztą uważamy za najbardziej interesującą, jeśli zestawić realną wartość do ceny. Za kwotę 48900 dostajemy samochód napędzany silnikiem benzynowym 1,6 litra o mocy maksymalnej 107 KM. Jest to zresztą jedyna benzynowa jednostka oferowana w SX4. Motor pozwala na jazdę z dynamiką zadowalającą przeciętnego kierowcę. Oczywiście, amator ruszania z piskiem opon będzie nieco zawiedziony, ale wszak nie do tego typu kierowców SX4 jest adresowany. Zaletą benzynowego SX4 jest dość powściągliwe zapotrzebowanie na paliwo. Producent podaje, że średnia jego wartość wynosi 6,8 litra. Nam udało się w mieście zużywać 8,2 litra, a na trasie (przy prędkości średniej 90 km/h) 6,3 litra. Choć my testowaliśmy najbogatszą wersję wyposażenia (GS), to nawet ta skromniejsza (GLX) obejmuje dość sporo, bo: ABS z EBD, 2 poduszki powietrzne, klimatyzację manualną, elektrycznie regulowane lusterka, centralny zamek i radio z odtwarzaczem CD.

da14199

WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII
Suzuki SX4 należy oceniać przy uwzględnieniu jego ceny. Oczywiście, że amatorzy samochodów terenowych skwitują go pustym śmiechem. Ale ostatecznie, samochód w ogóle nie jest zaprojektowany z myślą o harcach w błocie. Auto pozwala za to wygodnie poruszać się po szosach – bez właściwej autom terenowym „sztywności”. Ta „cywilna” charakterystyka w połączeniu z bardzo bogatym wyposażeniem i niską ceną stanowi niewątpliwie o atrakcyjności SX4. Jeśli bowiem weźmiemy pod uwagę najskromniejszą i najtańsza wersję tego samochodów (którą zdecydowanie rekomendujemy), to łatwo uznamy, że auto kosztuje tylko nieznacznie więcej, niż samochody z półki Yarisa, Corsy, czy Polo. Za cenę 48900, czyli o około 10 tys więcej niż podstawowe wersja małych samochodów, dostajemy auto o powierzchowności SUV’a, wnętrzu rozmiarów kompaktu, wyposażone w silnik 1,6, klimatyzację, sprzęt grający CD i elektrycznie regulowane szyby i lusterka. Łatwo sprawdzić, że tak bogato wyposażony Yaris czy Polo też kosztowałby blisko 50 tys zł. Czy więc
nie warto wybrać większe, wygodniejsze i bardziej funkcjonalne Suzuki SX4?

da14199
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
da14199
Więcej tematów