Suzuki Swift Sport

None

Obraz

/ 15Dodatek do torebki

Obraz
© Piotr Mokwiński

Mały miejski samochód, wcale nie musi być nudny. Producenci zarówno europejscy, jak i azjatyccy, prześcigają się w pomysłach stylistycznych, aby jak najskuteczniej przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta.

/ 15Dodatek do torebki

Obraz
© Piotr Mokwiński

Jednak nie wszystkim wystarcza atrakcyjny design. Istnieje grupa odbiorców, dla których równie ważnie przedstawia się kwestia mocnej jednostki napędowej. Właśnie dla nich, Suzuki przygotowało Swifta w specyfikacji Sport.

/ 15Dodatek do torebki

Obraz
© Piotr Mokwiński

Mimo kilkuletniej obecności na rynku, karoseria niewielkiego Japończyka wciąż prezentuje się ciekawie. Proste linie i zwarta sylwetka może się podobać. Dodatkowo zestaw urozmaicających elementów nacechowanych sportową nutką, pozwolił uzyskać przesiąknięty emocjami efekt.

/ 15Dodatek do torebki

Obraz
© Piotr Mokwiński

Może i nie ma tyle charakterystycznych wyróżników co Ibiza Cupra, ale już na pierwszy rzut oka, zdradza swój narowisty temperament. Dwie umieszczone skrajnie końcówki wydechu, spojler przyczepiony do górnej części klapy bagażnika, przekonstruowane zderzaki i 16-calowe, wieloramienne obręcze ze stopów lekkich z niskoprofilowymi oponami, tworzą zgrany zespół.

/ 15Dodatek do torebki

Obraz
© Piotr Mokwiński

To jego parametry techniczne i właściwości jezdne są najważniejszym atutem. Pod maską tej najmocniejszej odmiany, zastosowano benzynowy silnik o pojemności 1.6 litra ze sportowymi wałkami rozrządu, tłokami o podwyższonej wytrzymałości w procesie kucia na gorąco i polerowany kolektor o poszerzonych kanałach dolotowych.

/ 15Dodatek do torebki

Obraz
© Piotr Mokwiński

125 KM osiąganych jest bardzo wysoko bo dopiero przy 6800 obr/min, co oznacza, że Suzuki budzi się do życia w chwili uzyskania maksymalnej wartości momentu obrotowego (4800 obr/min) i ochoczo wyrywa do przodu aż do czerwonej skali obrotomierza.

/ 15Dodatek do torebki

Obraz
© Piotr Mokwiński

Krótko zestopniowana, 5-przełożeniowa skrzynia biegów, dobrze współdziała z lubiącym wysokie obroty motorem i pozwala wykrzesać z małego Japończyka naprawdę dużo energii. Dzięki zwartej karoserii, niewielkim wymiarom zewnętrznym, korzystnemu rozkładowi masy i precyzyjnemu układowi kierowniczemu, twardo zestrojony Swift, przypomina zachowaniem na drodze gokart.

/ 15Dodatek do torebki

Obraz
© Piotr Mokwiński

Doświadczenie japońskiego producenta w rajdach okazało się nieocenione. Sztywne zawieszenie wykorzystujące klasyczny układ w postaci kolumny MacPhersona i belki skrętnej z tyłu może i nie jest rewolucyjnym rozwiązaniem, ale w 1030-kilogramowym aucie sprawdza się nad wyraz dobrze.

/ 15Dodatek do torebki

Obraz
© Piotr Mokwiński

Nieco gorzej wypada przestronność wnętrza. O ile z przodu nawet wysocy pasażerowie nie powinni mieć problemów z zajęciem dogodnej pozycji, to dostęp do tylnej kanapy jest utrudniony i zapewni wygodę tylko dzieciom i to na krótkich dystansach.

10 / 15Dodatek do torebki

Obraz
© Piotr Mokwiński

Wnętrze utrzymano w bardziej stonowanej formie. Brak tu krzykliwości i zbędnej stylistycznej finezji. Konstruktorzy postawili na prostotę i wzorową ergonomię. Poza głębiej wyprofilowanymi fotelami i nakładkami na pedały wykonanymi ze stali szlachetnej, całość niczym nie różni się od podstawowych odmian Swifta.

11 / 15Dodatek do torebki

Obraz
© Piotr Mokwiński

Niemniej przedział pasażerski został wyposażony we wszelkie funkcje, w zupełności zaspokajające potrzeby kierowcy i pasażerów. Wersja Sport już w standardzie oferuje automatyczną klimatyzację, system audio z 6 głośnikami i sterowaniem na kierownicy, 6 poduszek powietrznych i elektroniczny kluczyk pozwalający uruchamiać silnik i otwierać drzwi, bez konieczności wyjmowania go z kieszeni.

12 / 15Dodatek do torebki

Obraz
© Piotr Mokwiński

Suzuki Swift Sport to samochód nastawiony zdecydowanie na emocje. Nie lubi kompromisów i niepotrzebnych półśrodków. Twardością zawieszenia, silnikiem lubiącym wysokie obroty i ograniczoną funkcjonalnością, przekona przede wszystkim młodych i dynamicznych.

13 / 15Dodatek do torebki

Obraz
© Piotr Mokwiński

Wnętrze utrzymano w bardziej stonowanej formie. Brak tu krzykliwości i zbędnej stylistycznej finezji. Konstruktorzy postawili na prostotę i wzorową ergonomię. Poza głębiej wyprofilowanymi fotelami i nakładkami na pedały wykonanymi ze stali szlachetnej, całość niczym nie różni się od podstawowych odmian Swifta.

14 / 15Dodatek do torebki

Obraz
© Piotr Mokwiński

Niemniej przedział pasażerski został wyposażony we wszelkie funkcje, w zupełności zaspokajające potrzeby kierowcy i pasażerów. Wersja Sport już w standardzie oferuje automatyczną klimatyzację, system audio z 6 głośnikami i sterowaniem na kierownicy, 6 poduszek powietrznych i elektroniczny kluczyk pozwalający uruchamiać silnik i otwierać drzwi, bez konieczności wyjmowania go z kieszeni.

15 / 15Dodatek do torebki

Obraz
© Piotr Mokwiński

Nieco gorzej wypada przestronność wnętrza. Sytuacji nie poprawia również bagażnik. Jego skromne 213 litrów pochłonie codzienne zakupy, ale z wakacyjnym, weekendowym ekwipunkiem sobie nie poradzi. Ciekawym pomysłem jest drugie dno pozwalające ukryć niezbędne drobiazgi.

Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy