Trwa ładowanie...

SUV na ostro - Porsche Cayenne GTS

SUV na ostro - Porsche Cayenne GTS
d28szw9
d28szw9

|

|
| --- |
Porsche Cayenne S to jeden z najszybszych przedstawicieli segmentu SUV. Ośmiocylindrowy silnik zapewnia półterenowemu pojazdowi osiągi, jakich do niedawna nie powstydziłyby się sportowe bolidy.

Inżynierowie Porsche postanowili pokazać, że można jeszcze więcej, przygotowując bardziej rasową wersję modelu „S”. Wersja GTS jest nie tylko bardziej dynamiczna od seryjnego brata, ale i bardziej zwinna za sprawą elektronicznie regulowanego zawieszenia, które zaadaptowano z legendarnego modelu 911.

d28szw9

Pod maską wielkiego Cayenne skryto olbrzymi silnik. 4,8 litra pojemności i bezpośredni wtrysk paliwa pozwoliły uzyskać 405 KM oraz okrągłe 500 Nm. Lepsze osiągi w porównaniu do modelu „S” zapewnił nie tylko 20-konny zastrzyk mocy.

Przełożenia 6-biegowej skrzyni zostały skrócone, dzięki czemu wóz rozpędza się jeszcze intensywniej. Pierwsza „setka” pojawia się na prędkościomierzu po 6,1 sekundy. Kto stawia na komfort może dopłacić, by otrzymać automatyczną skrzynię Tiptronic S.

Zawieszenie PASM składa się z amortyzatorów o elektronicznie dobieranej sile tłumienia oraz tradycyjnych, stalowych sprężyn. Prześwit został zmniejszony o 24 milimetrów, co zapewnia większą stabilność na zakrętach. Za dopłatą można otrzymać pneumatyczne zawieszenie, które pozwala w jeszcze większym stopniu wykorzystać potencjał auta.

d28szw9

Porsche dołożyło starań, by moc Cayenne GTS nie obróciła się przeciwko kierowcy. Poza doskonałym napędem na obie osie zastosowano układy kontroli trakcji oraz stabilności. Gdy one nie zdarzą rezultatu, zawsze pozostaje kopnięcie w środkowy pedał, powodujące uruchomienie układu hamulcowego z tarczami o średnicy rodzinnej pizzy...

Duże hamulce wymagały zastosowania kół o znacznej średnicy. Porsche zdecydowało, że model GTS będzie stał na 21-calowych alufelgach, na które trafi ogumienie 295/35 R21. Aby nie wystawało poza obrys karoserii, błotniki zostały poszerzone o 14 mm. Nadwozie modelu GTS będzie wyróżniało się też kolorami zarezerwowanymi tylko dla tej wersji - Red oraz Nordic Gold Metallic.

Premiera samochodu nastąpi w trakcie salonu we Frankfurcie, zaś sprzedaż ruszy w pierwszym kwartale przyszłego roku. W Niemczech Cayenne GTS będzie kosztowało od 76 725 euro. SUV był dotychczas najlepiej sprzedającym samochodem w ofercie Porsche, więc wątpliwe, by podkręcone Cayenne nie znalazło zwolenników…

Łukasz Szewczyk

d28szw9
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d28szw9
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj