SUV na ostro - Porsche Cayenne GTS

Obraz

|

Obraz

|
| --- |
Porsche Cayenne S to jeden z najszybszych przedstawicieli segmentu SUV. Ośmiocylindrowy silnik zapewnia półterenowemu pojazdowi osiągi, jakich do niedawna nie powstydziłyby się sportowe bolidy.

Inżynierowie Porsche postanowili pokazać, że można jeszcze więcej, przygotowując bardziej rasową wersję modelu „S”. Wersja GTS jest nie tylko bardziej dynamiczna od seryjnego brata, ale i bardziej zwinna za sprawą elektronicznie regulowanego zawieszenia, które zaadaptowano z legendarnego modelu 911.

Pod maską wielkiego Cayenne skryto olbrzymi silnik. 4,8 litra pojemności i bezpośredni wtrysk paliwa pozwoliły uzyskać 405 KM oraz okrągłe 500 Nm. Lepsze osiągi w porównaniu do modelu „S” zapewnił nie tylko 20-konny zastrzyk mocy.

Obraz

Przełożenia 6-biegowej skrzyni zostały skrócone, dzięki czemu wóz rozpędza się jeszcze intensywniej. Pierwsza „setka” pojawia się na prędkościomierzu po 6,1 sekundy. Kto stawia na komfort może dopłacić, by otrzymać automatyczną skrzynię Tiptronic S.

Zawieszenie PASM składa się z amortyzatorów o elektronicznie dobieranej sile tłumienia oraz tradycyjnych, stalowych sprężyn. Prześwit został zmniejszony o 24 milimetrów, co zapewnia większą stabilność na zakrętach. Za dopłatą można otrzymać pneumatyczne zawieszenie, które pozwala w jeszcze większym stopniu wykorzystać potencjał auta.

Porsche dołożyło starań, by moc Cayenne GTS nie obróciła się przeciwko kierowcy. Poza doskonałym napędem na obie osie zastosowano układy kontroli trakcji oraz stabilności. Gdy one nie zdarzą rezultatu, zawsze pozostaje kopnięcie w środkowy pedał, powodujące uruchomienie układu hamulcowego z tarczami o średnicy rodzinnej pizzy...

Obraz

Duże hamulce wymagały zastosowania kół o znacznej średnicy. Porsche zdecydowało, że model GTS będzie stał na 21-calowych alufelgach, na które trafi ogumienie 295/35 R21. Aby nie wystawało poza obrys karoserii, błotniki zostały poszerzone o 14 mm. Nadwozie modelu GTS będzie wyróżniało się też kolorami zarezerwowanymi tylko dla tej wersji - Red oraz Nordic Gold Metallic.

Premiera samochodu nastąpi w trakcie salonu we Frankfurcie, zaś sprzedaż ruszy w pierwszym kwartale przyszłego roku. W Niemczech Cayenne GTS będzie kosztowało od 76 725 euro. SUV był dotychczas najlepiej sprzedającym samochodem w ofercie Porsche, więc wątpliwe, by podkręcone Cayenne nie znalazło zwolenników…

Łukasz Szewczyk

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła