Stuart Garner usłyszał wyrok. Były szef Nortona skazany

Były milioner, który chcąc ratować Nortona, przeznaczył na to pieniądze z prowadzonych przez siebie funduszów emerytalnych, doczekał się wyrok sądu w tej sprawie. Pieniędzy jednak nie oddał.

Stuart Garner kupił Nortona w 2008 r.Stuart Garner kupił Nortona w 2008 r.
Źródło zdjęć: © Getty Images | Ivo Nigro
Szymon Jasina

Stuart Garner jawił się jako rycerz na białym koniu, który pojawił się, żeby uratować Nortona – słynną brytyjską firmę produkującą motocykle. Jednak jego działania były dalekie od skutecznych. Firma dostała spore dofinansowanie od państwa brytyjskiego, ale to okazało się za mało. Wzięto zaliczki od klientów, którzy złożyli zamówienia na motocykle (których nie dostali), ale to też nie wystarczyło. W końcu Garner postanowił sięgnąć do jeszcze innych kieszeni, ale nie swoich.

Zajmował się on też funduszami emerytalnymi i choć zgodnie z zapisami tylko 5 proc. z powierzonych mu tam pieniędzy mógł zainwestować w swoją firmę, jaką był Norton, to przeznaczył na to całe 11 mln funtów. Reaktywacja Nortona się nie udała, a 227 osób straciło swoje oszczędności życia.

Sąd ogłosił wyrok w tej sprawie i skazał Stuarta Garnera na osiem miesięcy więzienia w zawieszeniu na dwa lata. Warto przy tym przypomnieć, że już wcześniej zarządzono, że były właściciel Nortona ma oddać pieniądze, które wziął z trzech prowadzonych przez siebie funduszy emerytalnych, ale Garner ogłosił bankructwo i poszkodowani nie dostali swoich pieniędzy.

Jak podkreślił sąd w uzasadnieniu wyroku – działanie Garnera wiązało się nie tylko z samą stratą pieniędzy, ale też innymi kwestiami, jak problemy z leczeniem czy potrzeba pracy zawodowej przez kolejne lata.

Mimo rządowych (i emerytalnych) milionów Norton znowu zbankrutował, a następnie został kupiony przez indyjską firmę TVS Motor. Teraz przywracanie brytyjskiej legendy do życia wygląda na lepiej zorganizowane i możliwe, że przynajmniej ta część historii będzie miała happy end.

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła