Norton Commando będzie pierwszym modelem wyprodukowanym przez powracającą firmę

John Russell, szef Nortona, poinformował, że pierwszym modelem, który opuści fabrykę brytyjskiej marki po wznowieniu produkcji, będzie Commando. W ten sposób firma wypełni zobowiązania jeszcze poprzednich władz Nortona.

Norton Commando 961Norton Commando 961 jest na rynku od 2006 r.
Źródło zdjęć: © Wikimedia Commons | Ronald Saunders, CC BY-SA 2.0
Szymon Jasina

Powrót Nortona wygląda jak przywracanie trupa do życia. Nowe władze nie zaczynają wszystkiego od nowa, tylko wygrzebują to, co zaczęto pod rządami Stuarta Garnera. I tak w 2021 roku ma pojawić się powstający od dawna Norton Atlas o klasycznej stylistyce czy sportowy model V4RR będący nieco zmodyfikowaną wersją V4SS. Jednak na tym nie kończy się przekopywanie magazynów. Na reaktywację produkcji Norton ma zamiar wyprodukować 40 sztuk znanego już od kilkunastu lat modelu Commando.

Można tylko zgadywać, że w magazynach znajdują się wszystkie (lub niemal wszystkie) potrzebne elementy i w takiej sytuacji produkcja Nortona Commando będzie łatwym sposobem na zarobienie pieniędzy. Co więcej, będzie to oznaczało, że firma nie będzie musiała zwracać pieniędzy tym klientom, którzy złożyli przedpłaty na motocykle zamówione jeszcze przy poprzednim zarządzie.

Zaplanowana produkcja oznacza, że z jednej strony wytrwali klienci wreszcie doczekają się swoich motocykli, a z drugiej również nowi klienci będą mogli załapać się na ostatnie sztuki Nortona Commando. John Russell w rozmowie z Motorcycle News powiedział, że Commando, V4RR i Atlas (czyli modele związane jeszcze z poprzednim właścicielem Nortona) to plan na najbliższe 18 miesięcy, a następnie marka zacznie wypuszczać kolejne motocykle. Mają one mieć prawdziwie brytyjski charakter. Co to będzie oznacza w praktyce, przekonamy się za jakiś czas, ale Russell obiecał, że nie ograniczy się to do umieszczani Union Jacka w każdym możliwym miejscu (choć możemy się spodziewać, że brytyjska flaga nie raz zagości na motocyklach Nortona).

Norton Commando napędzany jest dwucylindrowym silnikiem o pojemności 961 cm3, którego maksymalna moc to 82 KM przy 6500 obr./min, a maksymalny moment obrotowy to 88 Nm przy 5200 obr./min.

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥