Streetfighter V4 z akcesoriami Ducati Performance jest jeszcze lżejszy i bardziej zadziorny
Ducati oferuje do swoich motocykli sporo dodatków kojarzących się z jazdą wyczynową, które z jednej strony poprawiają wygląd, a z drugiej część z nich rzeczywiście wpływa na osiągi. Tak też jest teraz w przypadku Streetfightera V4.
Ducati Streetfighter V4 to ekstremalny naked, który powstał na bazie sportowego Panigale V4. Oczywiście wszystko w nim zostało dostosowane do innego zastosowania i charakteru - zmieniono zawieszenie czy charakterystykę silnika, który generuje 208 KM. Sam motocykl mimo sporej jednostki napędowej jest też bardzo lekki i "na sucho" waży 178 kg.
Jeśli dla kogoś to wszystko, jak i agresywny wygląd Streetfightera V4 to nadal za mało, to Włosi przygotowali niego sporą listę akcesoriów Ducati Performance. Dodatki te można podzielić na trzy typy. Pierwszym są elementy z aluminium, takie jak zbiorniczki płynu hamulcowego i sprzęgła, czy zamknięcie wlewu oleju. Na liście są też sportowe manetki, które przenoszą mniej wibracji i zapewniają pewniejsze trzymanie się kierownicy.
Drugą kategorią są dodatki z włókna węglowego. Wśród elementów wykonanych z tego tworzywa znaleźć można przedni i tylny błotnik, osłona zegarów (która poprawia też aerodynamikę), osłona zbiornika paliwa, osłona koła zębatego czy wreszcie skrzydła.
Najbardziej wpływającym na osiągi (ale też dźwięk) dodatkiem z listy Ducati Performance jest wykorzystujący tytan i włókno węglowe opcjonalny układ wydechowy firmy Akrapovič. Co ważne, jest on o 0,8 kg lżejszy od seryjnego i ma homologację drogową. Natomiast dla osób, które mają zamiar jeździć po torze, Akrapovič we współpracy z Ducati Corse przygotował wyczynowy wydech z tytanu, który z jednej strony waży o 5,5 kg mniej pod seryjnego, a z drugiej zapewnia o 6 proc. więcej mocy i momentu obrotowego w średnim przedziale obrotów. Generowany przez niego dźwięk mieści się w limicie 105 dB, zatem wydech ten może być wykorzystywany podczas dni z limitem hałasu na torze.