| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9868/honda-civic-1.jpeg',550,412) ) |
| --- | Europejski oddział Hondy zapowiedział wprowadzenie na rynek modelu Civic Type S. Auto prezentuje się doskonale, ale czy dynamiczna powierzchowność znajduje odzwierciedlenie w rzeczywistych walorach auta?
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9868/honda-civic-6.jpeg',550,412) ) |
| --- | Type S wygląda niemal dokładnie tak samo, jak „normalny” Civic. Przydano mu nieco detali mających podkreślić agresywny charakter i przynależność do elitarnej rodziny „Type S”. Standardowo montowane są 17-calowe felgi aluminiowe oraz system kontroli stabilności jazdy (Vehicle Stability Assist). Przekonstruowano nieco zawieszenie tak, by zwiększyć tylny rozstaw kół o 20 mm. Wewnątrz montowane będą kubełkowe fotele pokryte alkantarą skórzane koło kierownicy oraz aluminiowe pedały.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9868/honda-civic-2.jpeg',550,412) ) |
| --- | Na koniec, to co najważniejsze w przypadku samochodów Hondy Type S, czyli napęd. ...I tu zaskoczenie. O ile najmocniejsza wersja Civica oferowana w USA wyposażona jest w dwulitrowy motor o mocy 197 KM, o tyle europejski Type S dysponować może silnikiem benzynowym 1.8 (140 KM), lub dieslem 2.2 (140 KM). Obie jednostki są godne uwagi, ale ich moc maksymalna może nieco rozczarować amatorów sportowych wrażeń skuszonych emblematem (Type S). Okazuje się bowiem, że zapowiedziany właśnie samochód różni się od „zwyczajnych” wersji Civica jedynie detalami nie wpływającymi na dynamikę. Ci wszyscy, dla których 140 KM to trochę za mało poczekać będą musieli na najmocniejszą wersję, Civic Type R która zadebiutuje podczas jesiennych targów w Paryżu a do sprzedaży trafi dopiero na początku 2007 roku.