Wszystko zaczęło się wraz zaprezentowaniem kilka tygodni temu nowego logo. Później był olśniewający urodą sportowy koncept SR1, dziś przyszedł czas na kolejny pojazd. Tym razem Francuzi pokazali koncept 5 by Peugeot.
Po rozmiarach, jak i po wyglądzie można śmiało powiedzieć, że auto jest prawie przedprodukcyjną wersją, zapowiadanego następcy modeli 407 i 607. Mimo niedawnego debiutu modelu 408, samochód nie trafi na europejski rynek i wkrótce zakończy swój żywot. Również nie będzie następcy luksusowej limuzyny 607, której produkcja zakończyła się jeszcze w 2009 r.
Auto, które pojawi się pierwszy raz na genewskim salonie samochodowym będzie miało długość 4860 mm. Jest to mniej o 42 mm, niż w przypadku 607, jednak więcej o 168 mm od 407. Dzięki temu samochód będzie mógł bez kłopotu konkurować z europejską czołówką - VW Passatem (4765 mm), Citroenem C5 (4779 mm), Oplem Insignią (4830 mm) oraz Fordem Mondeo (4844 mm).
Pod maską samochodu koncepcyjnego znalazł się znany już zestaw napędowy HYbrid4, który od 2011 r. będzie standardowym wyposażeniem modelu 3008. Łączy on dwa typy napędu - klasyczny sinik wysokoprężny 2.0 HDi o mocy 163 KM, jak i jednostkę elektryczną o mocy 37 KM.
W sumie nowy Francuski sedan dysponuje mocą 200 KM. Dzięki takiemu połączeniu auto dysponuje, gdy potrzeba napędem na wszystkie koła. Podczas jazdy z niewielkimi prędkościami samochód może poruszać się jedynie dzięki napędowi elektrycznemu. Zestaw ten ma zapewnić średnie spalanie na poziomie 3,8 l/100 km. 5 by Peugeot jest po SR1 drugim autem, które zerwało z tradycją "otwartej paszczy". Dzięki klasycznej linii i ciekawym detalom może się okazać, że koncept jest pojazdem prawie produkcyjnym. Z pewnością w seryjnym aucie nie znajdą się kwieciste przednie lampy oraz choć ładne niepraktyczne lusterka zewnętrzne.
* TUTAJ ZOBACZYSZ WIĘCEJ ZDJĘĆ NOWEGO PEUGEOTA * Nowe samochody francuskiej marki będzie można zobaczyć na rozpoczynającym się na początku marca Salonie Samochodowym w Genewie. Prócz modelu 5 by Peugeot, na stoisku firmy znajdą się również koncepcyjne modele: coupe RCZ, elektryczny iOn oraz roadster SR1.
Jakub Wielicki