Skuter Aprilia SR GT sięga do wyścigowej spuścizny marki
Choć Aprilia nie jest jednym z największych producentów jednośladów na świecie, to ma wiele bardzo różnych twarzy. Z jednej strony oferuje miejskie skutery, a z drugiej potwornie mocne maszyny sportowe i do tego bierze udział w wyścigach MotoGP. Teraz do tego pierwszego świata dodaje nieco drugiego i tak powstała Aprilia SR GT w wyjątkowym malowaniu.
Aprilia SR GT nazywana jest przez producenta "repliką" wyścigowej Aprili RS-GP, którą w 2023 r. w serii MotoGP ścigali się Aleix Espargaró i Maverick Viñales. Jak widać, słowo "replika" jest przez producentów traktowane coraz luźniej, ale wiadomo, o co chodzi — przede wszystkim o odpowiednie malowanie i oklejenie.
Mamy więc skuter pomalowany czarnym matowym lakierem, który uzupełniono czerwonymi i purpurowymi detalami, a na tunelu środkowym znalazł się biały napis "Aprilia". To kombinacja znana nie tylko z motocykla wyścigowego, ale też z drogowego modelu RSV4. Felgi również są w kolorze czarnym, a przednią dodatkowo ozdabia czerwona linia na jej obwodzie.
Dodatkowym smaczkiem, który raczej nie wpływa szczególnie na właściwości jezdne, są opony z bieżnikiem przypominającym ten ze sportowego ogumienia, które można dostać kupując motocykle marki Aprilia. Fani konkretnego kierowcy mogą uzupełnić odklejenie numerem Espargaró lub Viñalesa.
Aprilia SR GT to skuter dostępny w dwóch wersjach napędowych. Tą popularniejszą w Europie jest oczywiście odmiana 125 cm3 na prawo jazdy kategorii B. Jej maksymalna moc wynosi 15 KM przy 8750 obr/min, a moment obrotowy 12 Nm przy 6500 obr/min. Alternatywa to model o oznaczeniu 200, której silnik ma pojemność 174 cm3 (popularną m.in. w Azji) i maksymalną moc niecałych 18 KM przy 8500 obr/min i moment obrotowy 16,5 Nm przy 7000 obr/min.