Seat Leon II 1,8 TSI
Golf V dla ambitnych
None
Pośród wszystkich popularnych segmentów to kompaktowa społeczność łączy w sobie niezwykle istotne i pożądane cechy samochodu do codziennego użytku. Dojazd do pracy wzbogacony o poszukiwania miejsca parkingowego w zatłoczonym mieście nie jest aż tak karkołomnym wyzwaniem, jak za kierownicą potężnego kombi średniej klasy.
Kompaktowe rozmiary skrywają w sobie stosunkowo pojemne wnętrza, w sam raz dla czteroosobowej załogi, czym Volkswagen Golf i spółka zaskarbili sobie przychylność, zwłaszcza Europejczyków. Niezmiennie w świadomości polskich zmotoryzowanych to wspomniany produkt rodem z Wolfsburga uchodzi za niedościgniony wzorzec godny zainteresowania. Niemniej, nie każdemu kierowcy przypadnie do gustu stereotypowy wizerunek Golfa tudzież bliźniaczej Skody Octavii będącej ulubionym środkiem lokomocji emerytowanej części społeczeństwa. W palecie koncernu VAG znajdziemy jeszcze trzecią propozycję skierowaną do klienteli o sportowych aspiracjach.
Seat Leon, bo o nim mowa, światło dzienne ujrzał po raz pierwszy w 1999 roku, by zejść ze sceny niespełna siedem lat później. Nic jednak straconego, bowiem w międzyczasie hiszpańscy specjaliści stworzyli drugą generację swego kompaktu (2005), tym razem będącą Golfem V z porywającym designem. Sprawdzone rozwiązania otrzymane od "wielkiego brata" z Niemiec pozwoliły Hiszpanom skupić się na prezencji Leona, będącego niejako zgoła odmienną wizją auta segmentu C niźli praktyczna do bólu Octavia.