Seat Exeo 2.0 TDi

None

Obraz

/ 14Niemiecka limuzyna z Hiszpanii

Obraz
© Marek Wieliński

Oto kolejny debiut w klasie średniej. W całym kraju ruszyła właśnie sprzedaż Seata Exeo. Za najtańszy model trzeba będzie zapłacić 76 990 zł. Za te pieniądze dostaniemy samochód w podstawowej wersji wyposażenia Reference z silnikiem benzynowym o pojemności 1.6 litra i mocy 102 KM. Do końca czerwca cena jest obniżona do 69.990 zł.

/ 14Niemiecka limuzyna z Hiszpanii

Obraz
© Marek Wieliński

Na naszym rynku nowy Exeo jest oferowany w pięciu wersjach silnikowych. Do wyboru są trzy silniki benzynowe i dwa diesle. Najsłabsza jednostka to wspomniana na wstępie 1.6 MPi. Ceny wersji z benzynowym silnikiem 1.8 Turbo o mocy 150 KM wahają się w zakresie od 83 990 do 86 990 zł w zależności od wersji wyposażenia (do wyboru: Reference, Style i Sport). Najmocniejsza jednostka benzynowa, 2.0 TSI ma moc 200 KM i kosztuje 90 990. Wersja Style jest o 1000 zł droższa.

/ 14Niemiecka limuzyna z Hiszpanii

Obraz
© Marek Wieliński

Gamę silników zamykają dwa diesle TDI common rail, oba o pojemności 2 litrów, różniące się jednak mocami. Słabsza wersja ma 140, mocniejsza 170 KM. Za 140-konnego diesla trzeba zapłacić od 86 990 zł do 90 990 zł. Wersja mocniejsza to wydatek 95 990 zł za wersję Sport i 1000 zł więcej za wersję Style. Wszystkie silniki połączono z 6-biegową skrzynią manualną. Dla wersji 2.0 TSI planowane jest wprowadzenie jako opcji, sekwencyjnej skrzyni automatycznej Multitronic.

/ 14Niemiecka limuzyna z Hiszpanii

Obraz
© Marek Wieliński

Mieliśmy okazję zapoznać się z modelem, wyposażonym w 140-konny silnik TDI. Ta wersja zadowala się około 6,5-7 litrami oleju napędowego na 100 km.

/ 14Niemiecka limuzyna z Hiszpanii

Obraz
© Marek Wieliński

Jednostka charakteryzuje się dużą elastycznością i nie zmusza do zbyt częstej zmiany biegów, a wielowahaczowe zawieszenie jest dobrym kompromisem między sztywnością i komfortem.

/ 14Niemiecka limuzyna z Hiszpanii

Obraz
© Marek Wieliński

Wnętrze do złudzenia przypomina Audi. I nic dziwnego, bo Seat Exeo konstrukcyjnie bazuje na poprzedniej wersji modelu A4. Całą linię produkcyjną w dwa miesiące przeniesiono z Ingolstadt do hiszpańskiego Martorell oraz zakładów w Zona Franca koło Barcelony. Dlatego podobieństw jest mnóstwo. Oba auta mają wiele wspólnych części, elementów wyposażenia wnętrza i detali nadwozia.

/ 14Niemiecka limuzyna z Hiszpanii

Obraz
© Marek Wieliński

Na naszym rynku nowy Exeo jest oferowany w pięciu wersjach silnikowych. Do wyboru: trzy jednostki benzynowe i dwa diesle. Najmniejszy - to benzynowy silnik 1.6 o mocy 102 KM. Dobrym wyborem wydaje się być wersja 1.8 Turbo o mocy 150 KM. Najmocniejsza jednostka benzynowa, 2.0 TSI ma moc 200 koni. Gamę zamykają dwa diesle TDI common rail, oba o pojemności 2 litrów, różniące się jednak mocami. Słabsza wersja ma 140, mocniejsza 170 KM. Wszystkie oferowane są w połączeniu z 6-biegową skrzynią manualną.

/ 14Niemiecka limuzyna z Hiszpanii

Obraz
© Marek Wieliński

W standardzie dostaniemy między innymi elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, lampy przeciwmgielne i radioodtwarzacz CD/MP3 z wejściem, umożliwiającym podłączenie zewnętrznego urządzenia.

/ 14Niemiecka limuzyna z Hiszpanii

Obraz
© Marek Wieliński

Bezpieczeństwo zapewnia sześć poduszek powietrznych. Dodatkowe zabezpieczenie mogą stanowić, dostępne jako opcja we wszystkich wersjach poduszki, chroniące klatki piersiowe pasażerów na tylnych siedzeniach.

10 / 14Niemiecka limuzyna z Hiszpanii

Obraz
© Marek Wieliński

Za bezpieczeństwo aktywne odpowiadają systemy ABS, TCS i ESP z układem wspomagania hamowania awaryjnego.

11 / 14Niemiecka limuzyna z Hiszpanii

Obraz
© Marek Wieliński

Z modelem Exeo Seat wchodzi do trzeciego pod względem znaczenia na europejskim rynku segmentu limuzyn klasy średniej. Zamierzeniem producenta jest, aby samochód był atrakcyjny nie dla nowych klientów, ale również dotychczasowych właścicieli Seatów, którzy chcieliby się przesiąść do większego auta. Hiszpanie mają także nadzieję, że Exeo zrobi karierę, jako samochód służbowy.

12 / 14Niemiecka limuzyna z Hiszpanii

Obraz
© Marek Wieliński

Atutem jest ustawny bagażnik o pojemności 460 litrów, który można powiększyć, składając asymetrycznie dzieloną, tylną kanapę.

13 / 14Niemiecka limuzyna z Hiszpanii

Obraz
© Marek Wieliński

Kierownica jest prawie taka sama, jak w Audi, podobnie jak np. klamki. Exeo ma jednak zaprojektowany od nowa przedni i tylny pas, charakterystyczny dla całej gamy modelowej hiszpańskiej marki. Wymiary nadwozia (długość/szerokość/wysokość), to: 4661, 1772 i 1430 mm.

14 / 14Niemiecka limuzyna z Hiszpanii

Obraz
© Marek Wieliński

Jakość wykonania i spasowania elementów – bez zarzutu.

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka