WAŻNE
TERAZ

Polityczne trzęsienie ziemi w Ukrainie. Andrij Jermak odchodzi

Samochód roku w wersji kombi

None

Obraz

/ 18Opel Insignia Sports Tourer

Obraz
© Marek Wieliński

W gamie dziewięciu oferowanych dla tego modelu silników o mocach od 110 do 260 KM, znalazły się dwie premierowe propozycje. Pierwsza to typowy przykład downsizingu: benzynowy silnik 1.6 turbo Ecotec o mocy 180 KM i maksymalnym momencie 230 Nm.

/ 18Opel Insignia Sports Tourer

Obraz
© Marek Wieliński

Druga nowość to wysokoprężna jednostka common rail 2.0 BiTurbo CDTi Ecotec, dysponująca mocą 190 KM i momentem 400 Nm. Według producenta, ma ona zapewniać zużycie paliwa na poziomie 6,5 litra. Wyposażona w nowy benzynowy silnik 1.6 turbo Insignia przyspiesza do setki w 8,9 sekundy. W wersji z dieslem – w 8,8 sekundy.

/ 18Opel Insignia Sports Tourer

Obraz
© Marek Wieliński

Nowy silnik 2.0 CDTi dostępny jest tylko w wersji z napędem na cztery koła - Adaptative 4x4. Dzięki dwóm sprężarkom, udało się zniwelować zjawisko „turbodziury”. W niskim zakresie obrotów silnik wspomaga mała turbina, zapewniając szybką reakcję na dodawanie gazu, a powyżej 3000 obr./min. do akcji wkracza większa turbosprężarka. W ciągu najbliższego roku wprowadzony zostanie również wariant ecoFLEX, o znacznie niższym zużyciu paliwa i emisji CO2.

/ 18Opel Insignia Sports Tourer

Obraz
© Marek Wieliński

Załadunek ułatwia klapa, a właściwie cała tylna ściana, która za dopłatą może być otwierana elektrycznie. Mechanizm działa dwustopniowo i można go zaprogramować tak, by pokrywa bagażnika otwierała się tylko do momentu, aż zrówna się z dachem. Ta funkcja przyda się np. w niskim garażu. Ciekawie rozwiązano problem oświetlenia pojazdu. Ponieważ wraz ze ścianą ku górze wędrują również lampy, po jej podniesieniu zapalają się wbudowane pod spodem mniejsze światła, zapewniające bezpieczeństwo, np.: podczas postoju na poboczu z otwartym bagażnikiem.

/ 18Opel Insignia Sports Tourer

Obraz
© Marek Wieliński

Bagażnik pomieści 540 litrów ładunku, a po złożeniu tylnych siedzeń do dyspozycji mamy przestrzeń o objętości do 1530 litrów. W utrzymaniu porządku pomaga, znany z innych modeli Opla, system Flex Organizer. Zestaw siatek i składanych ścianek działowych może być zamocowany do dwóch poziomych szyn, biegnących wzdłuż każdego boku przestrzeni ładunkowej.

/ 18Opel Insignia Sports Tourer

Obraz
© Marek Wieliński

Swoje pierwsze kombi (model Olympia Rekord) Opel zaprezentował w 1953 roku. W roku 1963 wyprodukował pierwsze kombi w segmencie samochodów kompaktowych. Był to Kadett Caravan. W roku 1970 pojawił się model „Voyage”, czyli Ascona kombi. Przełomem w zakresie mocy i osiągów w 1989 roku była Omega Caravan 24V, z sześciocylindrowym, rzędowym silnikiem o mocy 204 KM. W roku 1993 wprowadzono najmocniejszą w swojej klasie Astrę Caravan 16V z silnikiem o mocy 150 KM.

/ 18Opel Insignia Sports Tourer

Obraz
© Marek Wieliński

Swoje pierwsze kombi (model Olympia Rekord) Opel zaprezentował w 1953 roku. W roku 1963 wyprodukował pierwsze kombi w segmencie samochodów kompaktowych. Był to Kadett Caravan. W roku 1970 pojawił się model „Voyage”, czyli Ascona kombi. Przełomem w zakresie mocy i osiągów w 1989 roku była Omega Caravan 24V, z sześciocylindrowym, rzędowym silnikiem o mocy 204 KM. W roku 1993 wprowadzono najmocniejszą w swojej klasie Astrę Caravan 16V z silnikiem o mocy 150 KM.

/ 18Opel Insignia Sports Tourer

Obraz
© Marek Wieliński

Swoje pierwsze kombi (model Olympia Rekord) Opel zaprezentował w 1953 roku. W roku 1963 wyprodukował pierwsze kombi w segmencie samochodów kompaktowych. Był to Kadett Caravan. W roku 1970 pojawił się model „Voyage”, czyli Ascona kombi. Przełomem w zakresie mocy i osiągów w 1989 roku była Omega Caravan 24V, z sześciocylindrowym, rzędowym silnikiem o mocy 204 KM. W roku 1993 wprowadzono najmocniejszą w swojej klasie Astrę Caravan 16V z silnikiem o mocy 150 KM.

/ 18Opel Insignia Sports Tourer

Obraz
© Marek Wieliński

Za komfort podróżowania odpowiada montowany jako opcja system FlexRide, który zwiększa stabilność oraz zapewnia elektronicznie sterowane tłumienia drgań. FlexRide daje również kierowcy wybór pomiędzy trzema trybami prowadzenia samochodu. Oprócz standardowego ustawienia, kierowca może wybrać tryb komfortowy „Tour”, albo bardziej twardą jazdę „Sport”. Sports Tourera doposażono jeszcze w automatyczny system poziomowania tylnej osi.

10 / 18Opel Insignia Sports Tourer

Obraz
© Marek Wieliński

Niektóre wersje silnikowe są oferowane łącznie z napędem Adaptive 4x4 z hydraulicznym sprzęgłem Haldex i elektronicznie sterowanym dyferencjałem o ograniczonym poślizgu eLSD, który rozdziela moment obrotowy, zapewniając stabilność i optymalną trakcję.

11 / 18Opel Insignia Sports Tourer

Obraz
© Marek Wieliński

W gamie dziewięciu oferowanych dla tego modelu silników o mocach od 110 do 260 KM, znalazły się dwie premierowe propozycje. Pierwsza to typowy przykład downsizingu: benzynowy silnik 1.6 turbo Ecotec o mocy 180 KM i maksymalnym momencie 230 Nm.

12 / 18Opel Insignia Sports Tourer

Obraz
© Marek Wieliński

Za komfort podróżowania odpowiada montowany jako opcja system FlexRide, który zwiększa stabilność oraz zapewnia elektronicznie sterowane tłumienia drgań. FlexRide daje również kierowcy wybór pomiędzy trzema trybami prowadzenia samochodu. Oprócz standardowego ustawienia, kierowca może wybrać tryb komfortowy „Tour”, albo bardziej twardą jazdę „Sport”. Sports Tourera doposażono jeszcze w automatyczny system poziomowania tylnej osi.

13 / 18Opel Insignia Sports Tourer

Obraz
© Marek Wieliński

Nowe kombi Opla będzie dostępne w dziewięciu wersjach silnikowych i czterech poziomach wyposażenia: Essentia, Edition, Sport i Cosmo.

14 / 18Opel Insignia Sports Tourer

Obraz
© Marek Wieliński

Podobnie, jak „zwykła” Insignia, Sports Tourer ma w wyposażeniu kamerę Opel Eye, która rozpoznaje niektóre znaki drogowe i ostrzega kierowcę, gdy mimowolnie zjedzie ze swojego pasa ruchu. Kolejne rozwiązanie, znane z wersji liftback, to reflektory AFL+, które mają dziewięć trybów pracy. Bogato wyposażone wersje oferowane są z tapicerką, odporną na plamy.

15 / 18Opel Insignia Sports Tourer

Obraz
© Marek Wieliński

Podobnie, jak „zwykła” Insignia, Sports Tourer ma w wyposażeniu kamerę Opel Eye, która rozpoznaje niektóre znaki drogowe i ostrzega kierowcę, gdy mimowolnie zjedzie ze swojego pasa ruchu.

16 / 18Opel Insignia Sports Tourer

Obraz
© Marek Wieliński

Insignia Sports Tourer oferuje wystarczająco dużo miejsca dla dwóch osób na przednich siedzeniach.

17 / 18Opel Insignia Sports Tourer

Obraz
© Marek Wieliński

Z tyłu jest dosyć twardo, a za sprawą opadającej linii dachu, wysokim pasażerom brakuje nieco miejsca nad głową. Największą zaletą jest, jak na kombi przystało - przestrzeń bagażowa. Jej długość to 1,91 cm, czyli całkiem sporo w stosunku do długości całego samochodu (4,91 cm). Nie zmienił się przy tym rozstaw osi, który tak, jak w sedanie wynosi 2,74 m.

18 / 18Opel Insignia Sports Tourer

Obraz
© Marek Wieliński

Bagażnik pomieści 540 litrów ładunku, a po złożeniu tylnych siedzeń do dyspozycji mamy przestrzeń o objętości do 1530 litrów. W utrzymaniu porządku pomaga, znany z innych modeli Opla, system Flex Organizer. Zestaw siatek i składanych ścianek działowych może być zamocowany do dwóch poziomych szyn, biegnących wzdłuż każdego boku przestrzeni ładunkowej.

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka