Samochód roku w wersji kombi

None

Obraz

/ 18Opel Insignia Sports Tourer

Obraz
© Marek Wieliński

W gamie dziewięciu oferowanych dla tego modelu silników o mocach od 110 do 260 KM, znalazły się dwie premierowe propozycje. Pierwsza to typowy przykład downsizingu: benzynowy silnik 1.6 turbo Ecotec o mocy 180 KM i maksymalnym momencie 230 Nm.

/ 18Opel Insignia Sports Tourer

Obraz
© Marek Wieliński

Druga nowość to wysokoprężna jednostka common rail 2.0 BiTurbo CDTi Ecotec, dysponująca mocą 190 KM i momentem 400 Nm. Według producenta, ma ona zapewniać zużycie paliwa na poziomie 6,5 litra. Wyposażona w nowy benzynowy silnik 1.6 turbo Insignia przyspiesza do setki w 8,9 sekundy. W wersji z dieslem – w 8,8 sekundy.

/ 18Opel Insignia Sports Tourer

Obraz
© Marek Wieliński

Nowy silnik 2.0 CDTi dostępny jest tylko w wersji z napędem na cztery koła - Adaptative 4x4. Dzięki dwóm sprężarkom, udało się zniwelować zjawisko „turbodziury”. W niskim zakresie obrotów silnik wspomaga mała turbina, zapewniając szybką reakcję na dodawanie gazu, a powyżej 3000 obr./min. do akcji wkracza większa turbosprężarka. W ciągu najbliższego roku wprowadzony zostanie również wariant ecoFLEX, o znacznie niższym zużyciu paliwa i emisji CO2.

/ 18Opel Insignia Sports Tourer

Obraz
© Marek Wieliński

Załadunek ułatwia klapa, a właściwie cała tylna ściana, która za dopłatą może być otwierana elektrycznie. Mechanizm działa dwustopniowo i można go zaprogramować tak, by pokrywa bagażnika otwierała się tylko do momentu, aż zrówna się z dachem. Ta funkcja przyda się np. w niskim garażu. Ciekawie rozwiązano problem oświetlenia pojazdu. Ponieważ wraz ze ścianą ku górze wędrują również lampy, po jej podniesieniu zapalają się wbudowane pod spodem mniejsze światła, zapewniające bezpieczeństwo, np.: podczas postoju na poboczu z otwartym bagażnikiem.

/ 18Opel Insignia Sports Tourer

Obraz
© Marek Wieliński

Bagażnik pomieści 540 litrów ładunku, a po złożeniu tylnych siedzeń do dyspozycji mamy przestrzeń o objętości do 1530 litrów. W utrzymaniu porządku pomaga, znany z innych modeli Opla, system Flex Organizer. Zestaw siatek i składanych ścianek działowych może być zamocowany do dwóch poziomych szyn, biegnących wzdłuż każdego boku przestrzeni ładunkowej.

/ 18Opel Insignia Sports Tourer

Obraz
© Marek Wieliński

Swoje pierwsze kombi (model Olympia Rekord) Opel zaprezentował w 1953 roku. W roku 1963 wyprodukował pierwsze kombi w segmencie samochodów kompaktowych. Był to Kadett Caravan. W roku 1970 pojawił się model „Voyage”, czyli Ascona kombi. Przełomem w zakresie mocy i osiągów w 1989 roku była Omega Caravan 24V, z sześciocylindrowym, rzędowym silnikiem o mocy 204 KM. W roku 1993 wprowadzono najmocniejszą w swojej klasie Astrę Caravan 16V z silnikiem o mocy 150 KM.

/ 18Opel Insignia Sports Tourer

Obraz
© Marek Wieliński

Swoje pierwsze kombi (model Olympia Rekord) Opel zaprezentował w 1953 roku. W roku 1963 wyprodukował pierwsze kombi w segmencie samochodów kompaktowych. Był to Kadett Caravan. W roku 1970 pojawił się model „Voyage”, czyli Ascona kombi. Przełomem w zakresie mocy i osiągów w 1989 roku była Omega Caravan 24V, z sześciocylindrowym, rzędowym silnikiem o mocy 204 KM. W roku 1993 wprowadzono najmocniejszą w swojej klasie Astrę Caravan 16V z silnikiem o mocy 150 KM.

/ 18Opel Insignia Sports Tourer

Obraz
© Marek Wieliński

Swoje pierwsze kombi (model Olympia Rekord) Opel zaprezentował w 1953 roku. W roku 1963 wyprodukował pierwsze kombi w segmencie samochodów kompaktowych. Był to Kadett Caravan. W roku 1970 pojawił się model „Voyage”, czyli Ascona kombi. Przełomem w zakresie mocy i osiągów w 1989 roku była Omega Caravan 24V, z sześciocylindrowym, rzędowym silnikiem o mocy 204 KM. W roku 1993 wprowadzono najmocniejszą w swojej klasie Astrę Caravan 16V z silnikiem o mocy 150 KM.

/ 18Opel Insignia Sports Tourer

Obraz
© Marek Wieliński

Za komfort podróżowania odpowiada montowany jako opcja system FlexRide, który zwiększa stabilność oraz zapewnia elektronicznie sterowane tłumienia drgań. FlexRide daje również kierowcy wybór pomiędzy trzema trybami prowadzenia samochodu. Oprócz standardowego ustawienia, kierowca może wybrać tryb komfortowy „Tour”, albo bardziej twardą jazdę „Sport”. Sports Tourera doposażono jeszcze w automatyczny system poziomowania tylnej osi.

10 / 18Opel Insignia Sports Tourer

Obraz
© Marek Wieliński

Niektóre wersje silnikowe są oferowane łącznie z napędem Adaptive 4x4 z hydraulicznym sprzęgłem Haldex i elektronicznie sterowanym dyferencjałem o ograniczonym poślizgu eLSD, który rozdziela moment obrotowy, zapewniając stabilność i optymalną trakcję.

11 / 18Opel Insignia Sports Tourer

Obraz
© Marek Wieliński

W gamie dziewięciu oferowanych dla tego modelu silników o mocach od 110 do 260 KM, znalazły się dwie premierowe propozycje. Pierwsza to typowy przykład downsizingu: benzynowy silnik 1.6 turbo Ecotec o mocy 180 KM i maksymalnym momencie 230 Nm.

12 / 18Opel Insignia Sports Tourer

Obraz
© Marek Wieliński

Za komfort podróżowania odpowiada montowany jako opcja system FlexRide, który zwiększa stabilność oraz zapewnia elektronicznie sterowane tłumienia drgań. FlexRide daje również kierowcy wybór pomiędzy trzema trybami prowadzenia samochodu. Oprócz standardowego ustawienia, kierowca może wybrać tryb komfortowy „Tour”, albo bardziej twardą jazdę „Sport”. Sports Tourera doposażono jeszcze w automatyczny system poziomowania tylnej osi.

13 / 18Opel Insignia Sports Tourer

Obraz
© Marek Wieliński

Nowe kombi Opla będzie dostępne w dziewięciu wersjach silnikowych i czterech poziomach wyposażenia: Essentia, Edition, Sport i Cosmo.

14 / 18Opel Insignia Sports Tourer

Obraz
© Marek Wieliński

Podobnie, jak „zwykła” Insignia, Sports Tourer ma w wyposażeniu kamerę Opel Eye, która rozpoznaje niektóre znaki drogowe i ostrzega kierowcę, gdy mimowolnie zjedzie ze swojego pasa ruchu. Kolejne rozwiązanie, znane z wersji liftback, to reflektory AFL+, które mają dziewięć trybów pracy. Bogato wyposażone wersje oferowane są z tapicerką, odporną na plamy.

15 / 18Opel Insignia Sports Tourer

Obraz
© Marek Wieliński

Podobnie, jak „zwykła” Insignia, Sports Tourer ma w wyposażeniu kamerę Opel Eye, która rozpoznaje niektóre znaki drogowe i ostrzega kierowcę, gdy mimowolnie zjedzie ze swojego pasa ruchu.

16 / 18Opel Insignia Sports Tourer

Obraz
© Marek Wieliński

Insignia Sports Tourer oferuje wystarczająco dużo miejsca dla dwóch osób na przednich siedzeniach.

17 / 18Opel Insignia Sports Tourer

Obraz
© Marek Wieliński

Z tyłu jest dosyć twardo, a za sprawą opadającej linii dachu, wysokim pasażerom brakuje nieco miejsca nad głową. Największą zaletą jest, jak na kombi przystało - przestrzeń bagażowa. Jej długość to 1,91 cm, czyli całkiem sporo w stosunku do długości całego samochodu (4,91 cm). Nie zmienił się przy tym rozstaw osi, który tak, jak w sedanie wynosi 2,74 m.

18 / 18Opel Insignia Sports Tourer

Obraz
© Marek Wieliński

Bagażnik pomieści 540 litrów ładunku, a po złożeniu tylnych siedzeń do dyspozycji mamy przestrzeń o objętości do 1530 litrów. W utrzymaniu porządku pomaga, znany z innych modeli Opla, system Flex Organizer. Zestaw siatek i składanych ścianek działowych może być zamocowany do dwóch poziomych szyn, biegnących wzdłuż każdego boku przestrzeni ładunkowej.

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025