Trwa ładowanie...

Salon Samochodowy we Frankfurcie ...czysta fascynacja?

Salon Samochodowy we Frankfurcie
...czysta fascynacja?
d1ueyn5
d1ueyn5

Rozpoczynający się dzisiaj we Frankfurcie 60. Salon Samochodowy jest największą tegoroczną imprezą motoryzacyjną na świecie. Organizatorzy oczekują przybycia około 850 tysięcy zwiedzających i około 10 tysięcy dziennikarzy z całego świata. Przybyli goście będą świadkami 125 światowych premier, z których 60 ma stanowić całkiem nowe projekty.
Czy nazwa tegorocznej ekspozycji: „Samochody – Czysta Fascynacja” odzwierciedla rzeczywista atmosferę tegorocznych targów?

O targach, zwłaszcza tych dużych, można pisać opierając się na danych statystycznych, które w przypadku salonu frankfurckiego są iście imponujące, można wiernie relacjonować co dzieje się na wszystkich stoiskach – co w przypadku salonu frankfurckiego jest niemożliwe, bądź krótko scharakteryzować charakter imprezy i pokazać rzeczywiście najważniejsze ekspozycje. ...właśnie to trzecie, ostatnie rozwiązanie wydało nam się najlepsze.

Co do samej atmosfery targów, to rozgrywają się one właściwie na dwóch płaszczyznach: masowej i nieco bardziej elitarnej. Ta masowa, najważniejsza dla egzystencji ekonomicznej branży samochodowej zdominowana jest w tym roku przez dwie premiery: nowego Volkswagena Golfa i nowego Opla Astry.

d1ueyn5

. Oczywiście jest jeszcze dość sporo światowych premier, które dla poszczególnych marek i ich entuzjastów mają ogromne znaczenie. Za najwazniejsze spośród nich uważamy: BMW seria 6, BMW X3, odświerzone BMW X5, Daewoo Lacetti, Jaguar X-Type Estate, Maserati Quattroporte, Mazda3, Mercedes-Benz SLR McLaren, Mitsubishi Grandis, Porsche GT2, nowe Volvo s40. Trudno jednak zaprzeczyć, że to właśnie rywalizacja dwóch czempionów najpopularniejszego europejskiego segmentu aut kompaktowych w największym stopniu przesądzać będzie, czy recesja wśród europejskich producentów aut w końcu się zakończy.

Niejako na drugim biegunie znajdują się pokazy aut studyjnych, sposród których niektóre to dość zaawansowane projekty przyszłych aut, których ewentualna powodzenie rynkowe producenci chcą ocenić entuzjazmem zwiedzających. Pozostałe „koncepty” to raczej demonstracje umiejętności stylistów i wariacje na temat przyszłości samochodu. Za najważniejsze auta studyjne uznaliśmy: Mazda Kusabi, Seat Altea, ęłęóSaab 9-3 Sport-Hatch Concept, Renault Bi Bop, Peugeot 407 Elixir, Volkswagen Concept R.

Najbliższe dwa dni poświęcone są na konferencje i pokazy prasowe, w których uczestniczą wyłącznie dziennikarze. Począwszy od 11 września wystawę zwiedzać mogą wszyscy chętni w godzinach od 9. rano do 7. wieczór. Bilety wstepu kosztują 15 euro dla dorosłych i 7,5 euro dla młodzieży. Dorośli, którzy rozpoczną zwiedzanie po 3. popołudniu zapłacą za wstęp 8 euro. Wystawa potrwa do 21 września.

d1ueyn5
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1ueyn5
Więcej tematów