| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1085/kasabi-01.jpg',600,483) ) |
| --- | Japońska marka kontrolowana przez Forda wyjątkowo dynamicznie odmienia swoje oblicze. W rok po prezentacji całkiem nowej „szóstki”, tuż po prezentacji „dwójki” i RX8, oraz równolegle z prezentacją „trójki” Mazda prezentuje samochód studyjny, który obrazować ma zarys przyszłego auta klasy małej.
Nowy concept car prezentowany będzie podczas jesiennych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1085/kasabi-02.jpg',600,437) ) |
| --- | Zazwyczaj producenci prezentują przygotowują na targi samochody koncepcyjne w sytuacji, w której nie za bardzo mogą się poszczycić jakąkolwiek nowością. Mazda przygotowała model Kusabi, choć nawet najbardziej nieprzychylni dziennikarze motoryzacyjni nie mogą zarzucić Maździe braku nowych pojazdów. Flagowa Mazda6 ma dopiero rok, niespełna rok ma Mazda2 i Mazda RX8. Kompaktowa Mazda3 będzie miała swój debiut również podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. O ile wszystkie produkcyjne modele utrzymują pewne podobieństwo stylistyczne, o tyle Mazda
Kusabi dość śmiało wybiega w przyszłość. Czy jednak nie zapowiada rzeczywistego kierunku rozwoju marki Mazda?
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1085/kasabi-03.jpg',600,397) ) |
| --- | Kusabi po japońsku znaczyć może klin, lub „wejść klinem’, „torować drogę czemuś nowemu”. Nazwa o tyle uzasadniona, ze auto ma kształt klina. Dokładnie rzecz ujmując, kadłub samochodu, z którego wydzielono nadkola. To rozwiązanie, które przydać ma lekkości jest z upodobaniem stosowane przez projektantów aut studyjnych i również niestety z upodobaniem zarzucane przy okazji kierowania aut do produkcji.
Znacznie bliższe życiu i świadczące o rzeczywistych usiłowaniach firmy jest wyposażenie auta studyjnego w silnik wysokoprężny common rail. 1,6 litrowa jednostka ma zapewnić miejskiej Maździe osiągi pozwalająca na dynamiczną jazdę. Mazda Kusabi jest bowiem modelem adresowanym do młodych ludzi, dla których zaprojektowano agresywną linie nadwozia. Można mieć nadzieję, że o ile modele 2 i 3 zostaną przyjęte przez europejskich klientów równie dobrze, jak świetnie się sprzedająca Mazd6, da to niezbędne zaplecze finansowe i zapewni zaufanie decydentów, które pozwoli projektantom realizować coraz śmielsze pomysły.