Trwa ładowanie...

Saab 9-3 Sport-Hatch Concept

Saab 9-3 Sport-Hatch Concept
d3djjts
d3djjts

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1123/9-3-sport-hatch-01.jpg',600,418) ) |
| --- | W rok po projekcie studyjnym 9-3x, Saab przygotował nowy: 9-3 Sport-Hatch Concept. Jest tym ciekawszy, że jego wizerunek i deklarowane parametry dają nadzieję, że projekt w zbliżonej formie trafi do produkcji.

Podczas jesiennych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie Saab pokaże model studyjny, który należałoby określić jako pojazd sportowo – rekreacyjny. Jego wymiary i parametry lokują go gdzieś w okolicy Toyoty Rav4, Hondy CR-V, Land Rovera Freelandera. Choć prawie każdy z producentów przysięga, że jego auto jest prekursorem całkiem nowej klasy dla której sam wymyśla nową nazwę, w istocie auta te są do siebie bardzo podobne. Mają wygląd dający pozór samochodu terenowego i osiągi pozwalające dynamicznie ruszyć spod kawiarni na deptaku. Ich funkcjonalność i warunki jezdne nadają się idealnie do weekendowych wycieczek za miasto.

d3djjts

Czy 9-3 Sport-Hatch Concept wykracza poza ramy nakreślone powyżej? Może i tak. A to za sprawą parametrów silnika zapewniających więcej, niż tylko ostre ruszanie spod świateł. Auto studyjne prezentowane we Frankfurcie będzie wyposażone w dwulitrowy, turbodoładowany benzynowy silnik o mocy maksymalnej 250 KM. Prawdopodobnie, o ile auto miałoby trafić do produkcji i być sprzedawane w Europie, gama silników powiększyła by się o jednostkę wysokoprężną, bez której trudno już na starym kontynencie wyobrazić sprzedaż jakiegokolwiek modelu.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1108/x3-03.jpg',598,422) ) |
| --- | Saab 9-3 Sport-Hatch Concept jest nazywany przez producenta jako zapowiedź największej ofensywy produktowej w historii marki Saab. Prócz dwóch wersji nadwoziowych modelu 9-3 Sportsedan, Saab wspólnie z Subaru przygotowuje mniejszy model 9-2, który sprzedawany będzie niestety wyłącznie w Ameryce Północnej.
Jakkolwiek wysiłki projektantów Saaba budzą uznanie, trudno chyba uznać 9-3 Sport-Hatch Concept za pojazd innowacyjny i wyjątkowy. Pamiętać trzeba, że podczas tych samych targów BMW zaprezentuje zbliżony w formie, produkcyjny model X3. Jakkolwiek na porównania jeszcze za wcześnie, uznać trzeba, że BWM pierwsze wprowadza auto do produkcji, a sukces rynkowy większego modelu X5 ułatwia debiut X3. Czyżby Saabowi nie dane było dogonić BMW?

d3djjts
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3djjts
Więcej tematów