Salon Genewa 2017: Nowe Suzuki Swift (2017) - premiera

Po siedmiu latach od rozpoczęcia produkcji czwartej generacji Swifta przyszedł czas na następcę. Suzuki, podobnie jak w przypadku poprzedników, nie zdecydowało się na stylistyczną rewolucję. Czym zatem zamierza skusić potencjalnych klientów? Sprawdzonymi rozwiązaniami technicznymi, wzbogaconym wyposażeniem i ciekawą opcją napędu mikrohybrydowego.

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Suzuki
Aleksander Ruciński

Swift to prawdziwy hit Suzuki. Mimo upływu lat i zażartej konkurencji w segmencie B, Japończycy nie narzekali na wyniki sprzedaży. Aby jednak podtrzymać taki stan rzeczy, zdecydowali się na stworzenie kolejnego wcielenia swojego mieszczucha. Czasy się zmieniają. Dziś nawet w małych samochodach znajdziemy rozwiązania, które do niedawna były zarezerwowane tylko dla luksusowych limuzyn. W kwestii wyposażenia Swift nieco odstawał od najmłodszych konkurentów. Teraz jest znacznie lepiej.

Nadwozie stanowi ewolucję dobrze znanych linii, które sprawdziły się w dwóch poprzednich generacjach. Auto prezentuje sie atrakcyjnie, a jednocześnie na tyle zachowawczo, że powinno przypaść do gustu każdemu. Co ciekawe, jest krótsze niż poprzednik - zaledwie o centymetr, ale w dobie stale rosnących samochodów, jest to dość nietypowa sytuacja. Mniejsze wymiary zewnętrzne nie są jednoznaczne z ogranczoną przestrzenią w kabinie. Wręcz przeciwnie. Zarówno kierowca jak i pasażerowie będą cieszyć się większą swobodą ruchu. Większy jest także bagażnik, którego pojemność wynosi teraz 265 litrów.

Obraz
© Materiały prasowe | Suzuki

Nowy Swift kusi wyposażeniem. Standardowe nie odbiega zbytnio od norm panujących w segmencie B, lecz w bogatszych odmianach na pokładzie goszczą bardziej zaawansowane systemy. Niezależnie od wersji można liczyć na* klimatyzację, kierownicę obszytą skórą, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, światła LED do jazdy dziennej czy radio DAB z Bluetoothem.* Chętni na więcej otrzymają m.in. tempomat, kamerę cofania, automatyczną klimatyzację czy automatyczny hamulec, zapobiegający kolizji z pieszym lub autem jadącym przed nami.

Obraz
© Materiały prasowe | Suzuki

W kwestii silników wybór jest dość ograniczony. Klienci mogą zdecydować się na benzynową jednostkę 1,2 Dualjet o mocy 90 KM lub nowy, doładowany motor o pojemności 1 litra, który generuje 111 KM.

Co ciekawe, Suzuki będzie oferwować Swifta także z napędem na cztery koła Allgrip. Niestety, nie będzie on dostępny w Polsce. Dostępna będzie za to wersja hybrydowa SHVS. To tzw. mikrohybryda. System ten wykorzystuje rozbudowany alternator, mogący pełnić funkcję prądnicy i silnika elektrycznego. Takie rozwiązanie pozwala odzyskiwać energię kinetyczną i przetwarzać ją na energię elektryczną, która następnie napędza auto.

Swift stał się więc bardziej zaawansowaną i lepiej wyposażoną konstrukcją, choć w założeniach nadal pozostaje małym, lekkim i relatywnie prostym autem. Jeśli Suzuki nie przesadzi z cenami, nowa generacja powinna bez problemu powtórzyć sukces poprzedników.

Międzynarodowy Salon Motoryzacyjny w Genewie (Salon International de l’Auto lub Geneva Motor Show) to jedna z największych targowych imprez motoryzacyjnych na świecie. W tym roku odbywa się w dniach 7–19 marca.

Wybrane dla Ciebie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie